Απούσα η Κύπρος σε προγράμματα τόνωσης της αγοράς

Άποψη του Πέτρου Σουτζιή 

Η Κύπρος δηλώνει για μια ακόμη φορά απούσα σε προγράμματα τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτου, τη στιγμή που όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εξαγγέλλουν τα δικά τους γενναιόδωρα σχέδια.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων έδειξαν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης τον Μάιο, καθώς οι εκθεσιακοί χώροι άνοιξαν εκ νέου μετά το κλείσιμο δύο μηνών λόγω της πανδημίας, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Οι εγγραφές επιβατικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών και το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 57%. Ενώ αυτός είναι ο χειρότερος Μάιος από τότε που η ACEA άρχισε να παρακολουθεί τα δεδομένα το 1990, μπορεί να θεωρηθεί βελτίωση σε σχέση με την πτώση 78% τον Απρίλιο. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η αντίστοιχη μείωση τον μήνα Απρίλιο στην Κυπριακή αγορά άγγιξε το 83.3% σε σχέση με τον αντίστοιχο Απρίλιο του 2019.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προσπαθούν να καλύψουν τη ζήτηση με προγράμματα τόνωσης των αγορών τους. Κάτι ανάλογο δεν συμβαίνει και στην Κύπρο όπου ακόμα αναμένεται η απόφαση για το «μέλλον» της απόσυρσης που εξαγγέλθηκε πριν από μήνες!

Η Γερμανία παρουσίασε ένα πακέτο 130 δισεκατομμυρίων ευρώ που επικεντρώνεται στη μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας και στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφήνοντας ευρύτερα κίνητρα αγοράς αυτοκινήτων που απαιτούνται από τη βιομηχανία. Η Γαλλία έχει ανακοινώσει σχέδια να προσφέρει μερικά από τα πιο γενναιόδωρα κίνητρα οποιασδήποτε χώρας για να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

2019-Geneva-Motor-Show-exhibition-hall-01Αντίθετα, η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα πρόγραμμα 3,75 δισεκατομμυρίων ευρώ ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες παρουσίασαν διψήφιες ποσοστιαίες μειώσεις τον περασμένο μήνα. Οι εγγραφές της Γερμανίας τον Μάιο μειώθηκαν κατά 50 %, σε σύγκριση με τη Γαλλία και την Ιταλία. Στην Ισπανία οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 73%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν 89%.

Στις ΗΠΑ, η Ford προέβλεπε απώλεια 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους τρεις μήνες έως και τον Ιούνιο. Η βιομηχανία ελπίζει ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν το αυτοκίνητο σαν μεταφορικό μέσο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές αντί να πετούν σε απομακρυσμένους προορισμούς. Οι πελάτες των Η.Π.Α. αγόρασαν SUV και pickup, σταδιακά τον Μάιο, προκαλώντας ανάκαμψη των πωλήσεων. Ένα άλλο θετικό μήνυμα προέρχεται από την Κίνα, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν για πρώτη φορά σχεδόν μετά από ένα χρόνο τον περασμένο μήνα. Η περιοχή έχει γίνει το επίκεντρο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, που ελπίζουν ότι οι ανάκαμψη εκεί θα βοηθήσουν να καλυφθούν τα κενά της Ευρώπης. Παρά την ανάκαμψη, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έως τον Μάιο μειώθηκαν κατά 43%, που φαίνεται ότι θα συνεχίσει, με τις εγγραφές στην περιοχή να αναμένεται να μειωθούν έως κατά ένα πέμπτο το 2020, σύμφωνα με τον Michael Dean του Bloomberg Intelligence.

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.