autokinito.com.cy by Petros Soutzis

Οκτώ κορυφαίοι κινητήρες που έμειναν στην ιστορία!

top 10 «Καταλάβει ο Ιάπωνας;» Οκτώ κορυφαίοι κινητήρες που έμειναν στην ιστορία

Απόδοση, αντοχή και αξιοπιστία. Αυτό είναι το τρίπτυχο των ιαπωνικών κινητήρων και εμείς ξεχωρίζουμε μόλις οκτώ που έχουν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στη σύγχρονη ιστορία του αυτοκινήτου. Τοποθετημένοι σε εμβληματικά μοντέλα μας χάρισαν – και φυσικά μας χαρίζουν ακόμα – εντυπωσιακές στιγμές επιδόσεων και αδρεναλίνης (και φυσικά μοναδικό ήχο). Είτε πρόκειται για καθημερινή χρήση, είτε για πίστα, είτε για… το Σαββατοκύριακο, αυτοί οι κινητήρες γράφουν ιστορία…

8 Mitsubishi 4G63T

Ο Mitsubishi 4G63 είναι μια έκδοση δυο λίτρων του κινητήρα Sirius. Αυτοί οι κινητήρες εγκαταστάθηκαν στα περισσότερα κουπέ της Mitsubishi, συμπεριλαμβανομένων των Lancer, Eclipse, Galant και πολλών άλλων. Ο 4G63T είναι μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 4G63, έχοντας τροφοδοτήσει τις συμμετοχές της Mitsubishi στα Πρωταθλήματα Ράλι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα αυτοκίνητα JDM όπως οι εκδόσεις WRC των Lancer WRC04, Lancer Evolution, Mitsubishi Galant VR-4 και Carisma GT τροφοδοτούνταν όλα από διάφορες μορφές αυτού του κινητήρα. Η ισχύς ενός τυπικού 4G63T σε ένα Lancer Evolution του 2003 είναι 271 ίπποι στις 6500 rpm και 370 Nm ροπής στις 3500 στροφές.

7 Honda K20A

Ο K20 συγκαταλέγεται στους πιο αξιόπιστους κινητήρες Honda σε αυτή τη λίστα. Σχεδιάστηκε για ανθεκτικότητα και αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται και για αγωνιστική χρήση. Η βελτιωμένη έκδοση K20A χρησιμοποιήθηκε στο Honda Accord και στο Civic Type R σε αρκετές περιπτώσεις. Παράγει περίπου 220 ίππους και 203 Nm ροπής.

Δείτε τα επόμενα

6 Mazda 13B-REW

Ο 13B-REW, γνωστός για το ότι πρόκειται για περιστροφικό κινητήρας Wankel με διπλό συμπιεστή, απέδιδε 276 ίππους. Αν και σχετικά μικρός, είναι αρκετά ισχυρός για το μέγεθός του. Ο 13B-REW χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο Mazda RX7 και εξακολουθούσε να παράγεται μέχρι το 1995 στις ΗΠΑ και το 2002 στην Ιαπωνία. Έχοντας μόλις 1,3 λίτρα χωρητικότητας, ήταν ο πρώτος στον κόσμο διαδοχικός κινητήρας διπλού στροβιλοσυμπιεστή που μπήκε σε παραγωγή όγκου. Οι κινητήρες που κατασκευάστηκαν κατά το έτος μοντέλου 2002 είναι ικανοί να αποδώσουν 280 ίππους.

5 Nissan SR20DET

Ο SR20DET ήταν ο διάδοχος του CA18DET. Αρχικά προοριζόταν για το Nissan Bluebird, αλλά αργότερα χρησιμοποιήθηκε σε πολλά αυτοκίνητα JDM όπως το Nissan Silvia, το 180SX, το Pulsar GTI-R και το Nissan Sunny. Είναι ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2 λίτρων με διπλά έκκεντρα, ικανός να παράγει 200 ίππους, ενώ βελτιώνεται πολύ εύκολα μέχρι τους 250. Ο SR20DET απέκτησε τη φήμη ως ένας εξαιρετικός κινητήρας για βελτιώσεις γιατί μπορούσε να χειριστεί πολλή ισχύ με εργοστασιακά εσωτερικά κομμάτια.

Δείτε τα επόμενα

4 Toyota 4A-GE

Ο 4A-GE είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας με κυβισμό μεταξύ 1,3 και 1,8 λίτρων. DOHC και μια ελαφριά πολλαπλή εξαγωγής από αλουμίνιο καθώς και ένα μπλοκ από χυτοσίδηρο για βελτιωμένη αντοχή και δύναμη. Όντας σχετικά μικρός, ο 4A-GE ήταν ακόμα μια ισχυρή επιλογή για τα ελαφριά Toyota, αποδίδοντας 128 ίππους. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1983 και 1991 και χρησιμοποιήθηκε κυρίως στο θρυλικό Toyota Corolla AE86 Sprinter Trueno, ή αλλιώς το Hachi-Roku (86 στα ιαπωνικά).

3 Lexus 1LR-GUE

Γνωστός ως ένας από τους κινητήρες με τον καλύτερο ήχο τα τελευταία χρόνια, ο 1LR-GUE V10 ήταν η καρδιά του supercar Lexus LFA. Πριν ξεκινήσει η παραγωγή το 2010, η Lexus επέλεξε μια περιορισμένη παραγωγή μόνο 500 κομματιών, καθιστώντας τον κινητήρα υπερβολικά σπάνιο το 2012. Ο 1LR-GUE δεν ήταν απλώς ένας κινητήρας V10 μαζικής παραγωγής όπως αυτός του Audi R8. Ήταν ένα από τα απίστευτα επιτεύγματα μηχανικής του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας με μια μεγάλη δόση τεχνολογίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Διέθετε μια τρελά περίπλοκη ρύθμιση που περιλάμβανε τα πιο εντυπωσιακά κράματα μαγνησίου και τιτανίου, τα οποία βοήθησαν τον V10 κινητήρα των 4,8 λίτρων να παράγει 552 ίππους και 480 Nm ροπής.

Δείτε τα επόμενα

2 Nissan RB26DETT

Ανάμεσα στα πιο συναρπαστικά μέλη της οικογένειας RB είναι ο RB26DETT. Αυτοί οι κινητήρες 2,6 λίτρων ήταν οι βασικοί κινητήρες στα Nissan Skyline GT-R μεταξύ 1989-2002, συμπεριλαμβανομένων των R32, R33 και R34 GT-R. Ο Nissan RB26DETT 24 βαλβίδων χρησιμοποιεί έξι throttle bodies και ένα σύστημα δυο συμπιεστών. Αρχικά, είχε διαφημιστεί ότι παράγει περίπου 276 ίππους, αλλά μπορούσε να παράγει περισσότερους από 280. Αυτά τα νούμερα μπορεί να φαίνονται χαμηλά, αλλά ο κινητήρας είναι πολύ φιλικός προς τις τροποποιήσεις, όντας ένας από τους πρώτους (αν όχι ο πρώτος) κινητήρας αυτοκίνητου δρόμου που άγγιξε τους 1000 ίππους με βελτιώσεις.

1 Toyota 2JZ-GTE

Ο κινητήρας 2JZ-GTE, γνωστός στο Toyota Supra MkIV, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Πρόκειται για ένα εξακύλινδρο κινητήρα και η πιο ισχυρή έκδοση της σειράς JZ, ήταν ικανή να παράγει από 280 έως 320 ίππους εργοστασιακά. Με βελτιώσεις πώς να φθάσει, και να περάσει, ακόμη και τους 1000 ίππους. Ένας άλλος λόγος που αυτός ο κινητήρας βρέθηκε στην κορυφή της λίστας μας είναι η τεράστια του ροπή. Είχε 433 Nm ροπής, αλλά με την προσθήκη VVT-I από την Toyota, η ροπή εκτινάχθηκε στα 451 Nm!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Exit mobile version