Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 145% τους πρώτους επτά μήνες του έτους, καθώς τα γενναιόδωρα κίνητρα και η απειλή των προστίμων για εκπομπές ρύπων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους βοήθησαν να συγκρατήσουν την απότομη πτωτική τάση της συνολικής αγοράς λόγω της πανδημίας.
Η ανάπτυξη, ωστόσο, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνέχιση των κινήτρων, κάτι που δεν είναι εγγυημένο, καθώς τα υβριδικά plug-in δέχονται πυρά από περιβαλλοντικές ομάδες που αμφισβητούν τα στοιχεία της οικονομίας καυσίμου που προσφέρουν οι εταιρείες. Και όλα αυτά σε ένα παράλληλο σύμπαν από αυτό της Κυπριακής Δημοκρατίας!
Περίπου 230.000 υβριδικά plug-in παραδόθηκαν έως τον Ιούλιο, καθιστώντας την Ευρώπη σαν την κορυφαία αγορά υβριδικών plug-in παγκοσμίως και υπογραμμίζοντας τη χρησιμότητά τους σε αυτοκινητοβιομηχανίες που τα βλέπουν ως τον καλύτερο τρόπο να συνεχίσουν την πώληση SUV και άλλα μοντέλα που εκπέμπουν μεγάλη ποσότητα του CO2. Το μεγαλύτερο ποσοστό πήρε η κατηγορία των Compact SUV με 40% των συνολικών πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία του ερευνητή αγοράς JATO Dynamics.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Μοναδικά sports cars που ξεχάστηκαν! Τα θυμάστε;
Πωλήσεις plug–in hybrid ανά κατηγορία (Ιανουάριος-Ιούλιος)
2020 2019
-
Compact SUV 90,384 +213%
-
Midsize premium 27,075 +627%
-
Midsize 25,134 +648%
-
Compact premium 25,133 +108%
-
Large SUV 24,216 +126%
Το υβριδικό Mitsubishi Outlander PHEV συνέχισε να βρίσκεται στην κορυφή του ευρωπαϊκού πίνακα πωλήσεων, αλλά η πρωτιά του αμφισβητείται από το νέο υβριδικό Ford Kuga. Το Kuga είναι το βασικό «όπλο» της Ford φέτος για να μειώσει τις εκπομπές CO2 του στόλου της αρκετά χαμηλά για να αποφευχθούν τα πρόστιμα από την ΕΕ.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 7 αυτοκίνητα με μηχανή BMW που δεν φανταζόσασταν
Τα πρώτα σε πωλήσεις plug–in hybrids (Ιανουάριος-Ιούλιος)
-
Mitsubishi Outlander PHEV – 16,211
-
Ford Kuga – 13,963
-
VW Passat GTE – 10,905
-
BMW 330e – 10,742
-
Volvo XC60 Recharge – 10,384
-
Volvo XC40 Recharge – 9,255
-
Volvo V60 Recharge – 9,012
-
Peugeot 3008 Hybrid4 – 8,276
-
Audi A3 – 7,292
-
BMW X5 xDrive45e – 7,048
Τα plug-in υβριδικά συνδυάζουν ένα κινητήρα καύσης με έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μια μπαταρία για να επιτρέψει στο αυτοκίνητο να οδηγείται μόνο με ηλεκτρική ισχύ για έως και 50χλμ. Ο τρέχων κύκλος δοκιμών εκπομπών WLTP είναι γενναιόδωρος στα plug-in υβριδικά, ειδικά σε αυτά με μεγαλύτερες μπαταρίες. Ως αποτέλεσμα, οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 κατά μέσο όρο περίπου 40 έως 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, πράγμα που είναι πολύ χαμηλότερο από το μέσο όρο του στόχου των 95g/km που πρέπει να φτάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Με τους δύο κινητήρες και συνάμα προσθέτοντας μια πολύ μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου από ό, τι χρησιμοποιείται στα λεγόμενα «πλήρη υβρίδια», όπως το Toyota Prius, αυξάνει το κόστος και καταλαμβάνει χώρο, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα λειτουργεί καλύτερα σε μεγαλύτερα, πιο ακριβά οχήματα.
MITSUBISHI LEADS THE WAY (Source:Matthias Schmidt’s European Electric Car Report)
Οι πρώτες δέκα μάρκες σε πωλήσεις plug–in hybrid μοντέλων (Ιανουάριος-Ιούλιος)
-
Mitsubishi 28.6%
-
Volvo 27.1%
-
DS 18.8%
-
Porsche 17.4%
-
Bentley 9.8%
-
BMW 9.6%
-
Kia 7.0%
-
Mini 6.8%
-
Mercedes 6.7%
-
Land Rover 5.4%