Bernd Rosemeyer: Ο γρηγορότερος αξιωματικός των SS!

Η αγωνιστική καριέρα του Γερμανού πρωταθλητή και αξιωματικού των SS ήταν μικρή, όμως τόσο έντονη που ακόμα και σήμερα αποτελεί το πιο ακέραιο και γιατί όχι ακραίο παράδειγμα οδηγού αγώνων.

Bernd Rosemeyer Όταν ο Peter Sauber υπέγραψε τον Kimi Raikkonen στην ομάδα του το 2001, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναρωτήθηκαν αν ο τότε 21 ετών οδηγός με την μηδενική πείρα θα έπρεπε να συμμετάσχει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Να σας θυμίσουμε ότι ο Kimi, τότε είχε στο ενεργητικό του μόλις μια αγωνιστική χρονιά και 23 εκκινήσεις σε αγώνες!

Bernd Rosemeyer Αυτό δεν ήταν όμως κάτι που συνέβαινε για πρώτη φορά. Όταν ο Bernd Rosemeyer έπαιρνε τη θέση του στην εκκίνηση του αγώνα του Avus στις 25 Μαΐου του 1935, είχε στο ενεργητικό του «μηδέν» αγώνες! Αν και εγκατέλειψε όταν ανατινάχτηκε ένα από τα ελαστικά του…  δεν έδειξε να φοβάται τον V16 κινητήρα της Auto Union! Όμως, στον δεύτερο του αγώνα, που ήταν στο φοβερό Nurburgring, παραλίγο να κερδίσει!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια είναι τα 20 καλύτερα αυτοκίνητα της δεκαετίας

Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο Bernd δεν ήταν απόλυτα άσχετος. Ο πατέρας του είχε συνεργείο αυτοκινήτων και από μικρός τον είχε συνεπάρει οτιδήποτε είχε σχέση με το αυτοκίνητο. Σε ηλικία 16 χρόνων με άδεια μοτοσυκλέτας άρχισε να κυκλοφορεί στους δρόμους του Lingen. Αλλά πολύ σύντομα την έχασε όταν οι κάτοικοι παραπονέθηκαν για τα… κατορθώματά του και το 1929 με συνοδεία στο τοπικό τμήμα, αναγκάστηκε να παραδώσει την άδειά του για ένα χρόνο!

Bernd Rosemeyer Μετά από αυτή τη… καθυστέρηση, το 1931 παίρνει μέρος στους πρώτους αγώνες μοτοσυκλέτας με Zundapp και το 1934 μεταπηδά στην εργοστασιακή ομάδα της DKW. Να σημειώσουμε ότι η DKW ήταν μέλος του ομίλου της Auto Union και αυτό του έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει στις δοκιμές της ομάδας τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. Ο Paul Pietsch ήταν ο ταχύτερος, αλλά ο Bernd ήταν δεύτερος, αν και δεν είχε ξαναοδηγήσει αγωνιστικό αυτοκίνητο! Έτσι πήρε μια θέση στην επίσημη ομάδα δίπλα στους Hans Stuck και Achille Vargi.

Η ομάδα της Auto Union το 1935 δεν συμμετείχε στους αγώνες της Tripoli και του Monaco και η πρώτη του αγωνιστική επαφή έγινε στη πίστα του Avus. Βρισκόταν στην Τρίτη θέση όταν διαλύθηκε ένα από τα ελαστικά του. Τρεις εβδομάδες αργότερα στο Eifelrennen ο Manfred von Brauchitsch με Mercedes ήταν επικεφαλής με τον Rosemeyer να βρίσκεται στην τρίτη θέση.

Bernd Rosemeyer Όμως μηχανικά προβλήματα έριξαν τον Manfred και ο Bernd πέρασε εμπρός, αλλά δεν θα κέρδιζε τελικά. Ο Caracciola θα τον προσπεράσει στον τελευταίο γύρο. Ανέβηκε ακόμη δύο φορές στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου, στους αγώνες της Ελβετίας και της Ιταλίας και τελείωσε την χρονιά του με νίκη στο Brno.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα έξι ταχύτερα Γερμανικά αυτοκίνητα στην ιστορία

Ο αγώνας αυτός όμως δεν ήταν σημαντικός μόνο γιατί ήταν ο πρώτος που κέρδισε, αλλά και γιατί γνώρισε την αεροπόρο Elly Beinhorn, με αποτέλεσμα να παντρευτούν στις 13 Ιουλίου του 1936. Η χρονιά του ’36, όπως αποδείχτηκε, ήταν και η καλύτερη του Bernd, αν και δεν άρχισε καλά. Στο Monaco βγήκε από τον δρόμο και στην Tripoli και Tunis εγκατέλειψε και πέτυχε μόνο μια πέμπτη θέση στην Βαρκελώνη. Όμως τον Ιούνιο πέτυχε μια από τις μεγαλύτερες του νίκες στο Eifelrennen, όπου την ομίχλη την έκοβες με το μαχαίρι. Χαρακτηριστικό ήταν, ότι μέσα στην ομίχλη ήταν 30 δεύτερα ταχύτερος το γύρο από τον Tazio Nuvolari και τερμάτισε δύο λεπτά μπροστά από τον Ιταλό!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: QUIZ: Νομίζεις ότι είσαι αληθινός HONDάκιας;

Από εκεί και πέρα το πρωτάθλημα ήταν δικό του με συνεχόμενες νίκες στη Γερμανία, Ελβετία και Ιταλία! Το 1937 θα είναι μια χρονιά που θα αποδείξει και την ωριμότητά του, όταν η Mercedes παρουσίασε την W125, η οποία αμέσως αποδείχτηκε καλύτερο όπλο από το μοναχικό Auto Union του Bernd. Πάλεψε ενάντια στον ανώτερο εξοπλισμό των Caracciola, Lang και Brauchitsch μόνος, μέχρι που αποφάσισε η Auto Union αποφάσισε να δώσει αυτοκίνητα στους Tazio Nuvolari και Vargi, για να τον στηρίξουν…  η χρονιά όμως είχε χαθεί.

Bernd Rosemeyer Δεν θα υπάρξει όμως συνέχεια. Θα χάσει τη ζωή του προσπαθώντας να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας. Η ημέρα που σκοτώθηκε ήταν η 28η Ιανουαρίου το 1938. Είχε γεννηθεί στις 14 Οκτωβρίου του 1909 και ήταν μόλις 28 ετών.

Του Μάριου Μιχαήλ

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.