autokinito.com.cy by Petros Soutzis

Πολλά τα λεφτά… οι 10 ακριβότεροι πλειστηριασμοί του 2020!

TOP 10 οι 10 ακριβότεροι πλειστηριασμοί του 2020

Μπορεί ο χρόνος που πέρασε να άφησε την καταστροφή στο διάβα του, παίρνοντας δυστυχώς μαζί του ενάμιση εκατομμύριο ζωές, αλλά κάποια πράγματα δεν αλλάζουν και οι πλειστηριασμοί συνεχίστηκαν κανονικότατα με τα εκατομμύρια να ανταλλάσσουν χέρια.

Ο λόγος φυσικά για τους πανάκριβους πλειστηριασμούς ιστορικών θηρίων του δρόμου και τις πίστας, που αν τυχαίνει και σου περισσεύουν λίγα εκατομμύρια, σίγουρα σε ενδιαφέρουν! Το μοναδικό μέρος της διαδικασίας που αλλοίωσε η πανδημία ήταν πως οι πλειστηριασμοί ήταν διαδικτυακοί, όλα τα υπόλοιπα κύλησαν κανονικότατα όπως και τα δάκρυα μας βλέποντας αυτά τα υπέρογκα ποσά αλλά και τα θαύματα της μηχανουργικής που πηγαινοέρχονταν.

Δείτε εδώ τους δέκα ακριβότερους πλειστηριασμούς της χρονιάς που μας πέρασε.

10 – 1971 Lamborghini Miura P400 SV Speciale  – $4.257.007

Όντας η τελευταία, και πιο εξελιγμένη, έκδοση της θρυλικής Miura, η P400 SV Speciale έχει την δική της θέση στην ιστορία. Ο πρώτος της ιδιοκτήτης ήταν ο Γάλλος επιχειρηματίας Jacques Dembiermont. Το αυτοκίνητο αυτό, με την αποκατεστημένη μοναδική μπογιά Oro Metallizzato (μεταλλικό χρυσό) είναι μόλις ένα από 150 κομμάτια που κυκλοφόρησαν. Η αρχική εκτίμηση έκανε λόγο για αξία δυο εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε το «ταβάνι» της ήταν πολύ πιο πάνω.

Δείτε το επόμενο

9. 2001 Ferrari 550 GT1 Prodrive – $4,290,000

Δεν πρέπει να εκπλήσσει ιδιαίτερα το πώς τέτοιες λίστες είναι συνήθως γεμάτες με Ferrari, ωστόσο φέτος η χρονιά αποτέλεσε εξαίρεση. Το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν μόλις το δεύτερο από τα 12 που είδαν το φως της μέρας, με την ελβετική ομάδα που την παρήγγειλε πρώτη να εμπιστεύεται την γνωστή Prodrive για την προετοιμασία της για αγώνες αντοχής. Το αποτέλεσμα; 15 Pole positions, 14 νίκες και 29 βάθρα από το 2001 μέχρι το 2005, κερδίζοντας και τις 24εις ώρες του Spa στον δρόμο του προς την κατάκτηση του πρωταθλήματος FIA GT.

Δείτε το επόμενο

8. 1953 Alfa Romeo B.A.T. 5 – $4,946,666

Και κάπου εδώ ξεκινάνε τα περίεργα… αλλά και πανέμορφα. Αυτό είναι το τρελό δημιούργημα του Franco Scaglione για τον οίκο Bertone. Μάλιστα η Β. Α. Τ. 5 ήταν το πρώτο από τα τρία που δημιούργησε ο σχεδιαστής, και αποτελούσε (εννοείται) το αστέρι του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1953. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας του είναι 0.23. Αριθμός που αδυνατούν να φθάσουν τα περισσότερα μοντέρνα αυτοκίνητα. Και τα τρία Β. Α. Τ. μαζί δόθηκαν σε πλειστηριασμούς, με συνολική αξία $14.84 εκατομμύρια.

Δείτε το επόμενο

7. 1954 Alfa Romeo B.A.T. 7 – $4,946,666

Αυτό ήταν το δεύτερο Β. Α. Τ. του Scaglione. Το 7 ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακό από το 5, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας του να ήταν ακόμη πιο χαμηλός στα 0.19! Βρήκε τον νέο ιδιοκτήτη του μετά από πλειστηριασμό του Sotheby’s στην Νέα Υόρκη.

Δείτε το επόμενο

6. 1955 Alfa Romeo B.A.T. 9d – $4,946,666

Ήταν το μοναδικό το οποίο δημιουργήθηκε με την βοήθεια της Alfa Romeo, η οποία δεν είχε ιδιαίτερο λόγο στον σχεδιασμό των πρώτων δυο. Μετά όμως που ο Ιταλικός κολοσσός είδε την απήχηση των πρώτων δυο μοντέλων, προσφέρθηκε να βοηθήσει στην δημιουργία του τρίτου, με πινελιές όπως την μάσκα της Giulietta να μαρτυρούν για αυτή την συνεργασία. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα τρία είχαν πουληθεί σε ένα Ιάπωνα συλλέκτη το 1990 για $18 εκατομμύρια.

Δείτε το επόμενο

 5. 1931 Bugatti Type 55 Super Sport by Figoni $5,051,054

Αυτή ήταν μια ειδική έκδοση της Type 55 που εξ αρχής ήταν δημιούργημα του Jean Bugatti. Ο Giuseppe Figoni θέλησε να την βελτιώσει με σκοπό να τρέξει σε αγώνες ταχύτητας, και αυτό ακριβώς έκανε. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έλαβε μέρος στις 24 ώρες του Le Mans το 1932 με οδηγούς τον Κόμη Guy Bouriat και τον θρύλο Louis Chiron, αλλά εγκατέλειψαν την τρίτη ώρα του αγώνα. Την επόμενη χρονιά ωστόσο κέρδισε το ράλι Παρίσι-Νίκαια. Εννοείται πως η μηχανή έχει αντικατασταθεί ενώ ήταν και σε ένα μικρό ατύχημα την δεκαετία του 90, γεγονότα που έριξαν την αξία της κάτω (σκεφτείτε που ήταν τότε η αξία της).

Δείτε το επόμενο

4. 1928 Bugatti Type 35C – $5,224,483

Ένα ιερό τέρας που έλαβε μέρος στον θρυλικό αγώνα Targa Florio του 1928. 92 χρονών με μπογιά που είναι 88 χρονών αλλά με μικρές μηχανικές μετατροπές έτσι ώστε να λειτουργεί ακόμη κανονικά! Ένα από τα πιο «καθαρά» κομμάτια που πουλήθηκαν και μια εκ των τριών Bugatti που πουλήθηκαν πέρυσι.

Δείτε το επόμενο

3. 1932 Bugatti Type 55 Super Sport – $7,100,000

Μια από τα 14 μοναδικά κομμάτια που δημιουργήθηκαν τότε, και βάσει του οίκου πλειστηριασμού Bonhams, μια από τις 11 που είναι ακόμη σε καλή κατάσταση.  Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το συγκεκριμένο κομμάτι φέρει ακόμη τον πρώτο του κινητήρα και πλαίσιο. Στην λίστα ιδιοκτητών της βρίσκει κάποιος από τους Rothschilds αλλά και τον Dean S. Edmonds Jr., ένας προφέσορας και συλλέκτης που την αγόρασε το 1958 για 440.000 στερλίνες.

Δείτε το επόμενο

2. 1937 Bugatti Type 57S Atalante – $10,433,965

Η μοναδική από τις τρεις Bugatti που δεν είναι αγωνιστικό αυτοκίνητο, ενώ πέρασε και από μια προσεκτική αποκατάσταση, παρόλα αυτά ήταν η πιο ακριβή Type 57 που πέρασε από πλειστηριασμό. Ο πρώτος της ιδιοκτήτης ήταν ο νικητής του Le Mans του 1931, και συνιδρυτής του BRDC, συλλόγου βρετανών οδηγών αγώνων, Earl Howe.

Δείτε το επόμενο

1. 1934 Bugatti Type 59 Sports – $12,666,600

Η «Βασίλισσα» των πλειστηριασμών του 2020 είναι και το τελευταίο αγωνιστικό αυτοκίνητο που παρήγαγε η Bugatti πριν την έναρξη του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, και το «Βασίλισσα» δεν είναι τυχαίο γιατί ένας από τους πέντε ιδιοκτήτες της ήταν ο Βασιλιάς Λεοπόλδος ο 3ος του Βελγίου. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έφερε τον Rene Dreyfus στο βάθρο του Μονακό και στην νίκη του Βελγικού Grand Prix. Όπως και την Bugatti στην πρώτη θέση της λίστας μας, το κομμάτι αυτό φέρει ακόμη την ιστορία του με γνήσια (!) σκουριά στις ακτίνες των τροχών, ελαστικά εποχής και την τότε μπογιά του!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Exit mobile version