Extreme Eau Rouge – τα μυστικά της πιο επικίνδυνης στροφής στον κόσμου

Βγαίνοντας από τη στροφή La Source, ο οδηγός της Porsche Laurens Vanthoor βυθίζει το πόδι του στο γκάζι. Η 911 GT3 R των 500+ ίππων του, εκτοξεύεται από την πρώτη στροφή του Circuit de Spa-Francorchamps, επιταχύνοντας γρήγορα προς την επόμενη στροφή, κατηφορικά με κλίση 15%.

Porsche, 24 Hours of Spa Francorchamps 2019Μετά από μια γρήγορη δεξιά, ο Βέλγος αγκαλιάζει τον άσπρο τοίχο, ο οποίος χωρίζει τα παλιά pits από την πίστα και τώρα αντηχεί τον ήχο των υψηλών στροφών του flat-six. Εκεί, την βλέπεις στο βάθος: Η περίφημη Eau Rouge του Spa-Francorchamps. Σηκώνεις ή όχι το πόδι από το γκάζι; «Αυτή είναι πάντα μια δύσκολη ερώτηση, μέχρι να τολμήσεις να το κάνεις για πρώτη φορά», λέει ο Vanthoor, γελώντας. Εδώ στην πατρίδα του γιόρτασε πολλές επιτυχίες.

Porsche, 24 Hours of Spa Francorchamps 2019Κατά τη διάρκεια των 24 ωρών του Spa-Francorchamps, οι οδηγοί αντιμετώπισαν την πρόκληση της Eau Rouge σε κάθε γύρο. Αυτός ο συνδυασμός στροφών, ο οποίος είναι επίσημα γνωστός ως «Raidillon», οφείλει το πλέον διάσημο όνομά του σε ένα κοντινό μικρό ρυάκι. Το νερό με υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι χρωματισμένο κόκκινο – «Eau Rouge» . Στο κυνήγι των κορυφαίων προκριματικών χρόνων με φρέσκα ελαστικά και σε στεγνή πίστα με μόνο ένα γύρο καυσίμου στη δεξαμενή, πολλοί οδηγοί κάνουν το θρυλικό πέρασμα. Ωστόσο, η κατάσταση στον αγώνα είναι διαφορετική. Πάνω από 24 ώρες, το αυτοκίνητο κάλυψε μια απόσταση 2.500 χιλιομέτρων. Με βάρος περισσότερα από 1.200 κιλά συν οδηγό και καύσιμο, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου ήταν σημαντικά υψηλότερο από ό, τι στα προκριματικά. Ως εκ τούτου, οι δυνάμεις είναι υψηλότερες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα έξι ταχύτερα Γερμανικά αυτοκίνητα στην ιστορία

Porsche, 24 Hours of Spa Francorchamps 2019«Δεν ξέρω για παρόμοιο πέρασμα πουθενά. Η Eau Rouge είναι μοναδική στον κόσμο », εξηγεί ο Sebastian Golz, Project Manager Porsche 911 GT3 R. Η θρυλική πίστα που βρίσκεται στην ύπαιθρο της περιοχής των Αρδενών του Βελγίου, συνδυάζει την ψηλή ταχύτητα με μια σειρά δύσκολων στροφών. «Στο Nürburgring Nordschleife, τα αυτοκίνητα βρίσκονται επίσης κάτω στο χαμηλότερο σημείο του περάσματος Fuchsröhre. Αλλά δεν έχουμε τις πλευρικές δυνάμεις εκεί», λέει ο Golz. Μετά το κατηφορικό τμήμα με κλίση 15 τοις εκατό, έρχεται αριστερά στο χαμηλότερο σημείο ακολουθούμενο από μια γρήγορη δεξιά στροφή που οδηγεί σε απότομη ανάβαση και το τελικό αριστερό στρίψιμο μέσω κλίσης 18 τοις εκατό. Η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη. Για μικρό χρονικό διάστημα, οι οδηγοί βλέπουν μόνο ουρανό και μερικά δέντρα. «Όταν διαπραγματευόμαστε αυτό το σύμπλεγμα για πρώτη φορά, είναι μια πραγματικά ανατριχιαστική εμπειρία, αλλά το συνηθίζεις», λέει ο Vanthoor.

Porsche, 24 Hours of Spa Francorchamps 2019«Στην πραγματικότητα, η πρώτη κίνηση του τιμονιού καθώς κατευθύνεσαι προς την κατάβαση είναι η αποφασιστική στιγμή», λέει ο Vanthoor. «Εάν αυτό δεν είναι τέλειο, πρέπει να το διορθώσεις, και αυτό δεν είναι απλό στα 240 χλμ/ώρα με αυτές τις έντονες δυνάμεις που ασκούνται στο αυτοκίνητο. Η Eau Rouge είναι ανελέητη και οι χώροι διαφυγής είναι μικροί. Πολλοί οδηγοί χτύπησαν στους τοίχους της. Ανυπομονούμε για αυτή τη στροφή σε κάθε γύρο. Ο διάσημος συνδυασμός στο Spa-Francorchamps είναι σαν ένα τρόπαιο που κερδίζεται με την υψηλότερη δυνατή ταχύτητα».

Μετά από δύο προσπάθειες να κατακτήσει το διάσημο πέρασμα με τέρμα το γκάζι, κατέληξε στις μπαριέρες, ένας πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, ενώ στις κάρτες που έδινε υπογραμμένες στους λάτρεις του, έγραφε «Επέζησα περνώντας από την Eau Rouge».

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK