autokinito.com.cy by Petros Soutzis

Εμπρός… «βγάλτε τα μάτια σας»: Τα 10 καλύτερα hypercars

Supercars ή Hypercars… who cares! Πρόκειται για έργα τέχνης και σίγουρα πολύ λίγοι τα έχουν στο γκαράζ τους σε αυτό τον πλανήτη. Και ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που τα χαίρονται στο δρόμο και στην πίστα αφού, όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα πωλούνται σε εκατομμυριούχους (η δισεκατομμυριούχους) που αποζητούν αποκλειστικότητα. Κρίμα όμως αφού οι πολλοί από αυτούς τα αγοράζουν απλά και μόνο για να προσθέσουν στη «σταθμευμένη» συλλογή τους. Και εγώ συλλέκτης είμαι… αλλά σε κλίμακα 1:18!!

Ας δούμε λοιπόν μερικά αντιπροσωπευτικά δείγματα των ακριβότερων και πιο εντυπωσιακών hypercars που κατασκευάστηκαν από «καλλιτέχνες» σχεδιαστές και μηχανικούς.

1 – Ferrari LaFerrari

Το hypercar της Ferrari αποτελεί την κορύφωση της αυτοκινητιστικής απόδοσης από την ιταλική εταιρεία, και ήταν όλοι τόσο περήφανοι με το δημιούργημα αυτό που το ονόμασαν «Η Ferrari». Με ένα V12 κινητήρα 6.3 λίτρων, και χωρίς turbo παρακαλώ, παράγει 789 ίππους ενώ έχει και την ηλεκτρική βοήθεια των 161 ίππων, ο τελικός αριθμός στην άσφαλτο φθάνει τους 950! Από στάση το 0-1-00 έρχεται σε 2.4 δευτερόλεπτα ενώ μπορεί να φθάσει τα 300 σε μόλις 15! Οι αριθμοί λένε μια ιστορία από μόνοι τους, η LaFerrari στον δρόμο όμως λέει και αυτή μια δική της ιστορία! Παρόλη την απίστευτη δύναμη της, η LaFerrari φέρει τα καλύτερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης της εταιρείας (και όχι μόνο) έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να σπρώξει το αυτοκίνητο σε σημείο που θα θεωρείτο αδύνατο με ένα άλλο αυτοκίνητο που παράγει 950 ίππους! Κυκλοφόρησαν 500 μόλις κομμάτια, και κόστιζαν ένα εκατομμύριο στερλίνες η κάθε μία.

Δείτε το επόμενο

2 – McLaren P1

Το πρώτο αυτοκίνητο της «Ultimate Series» της McLaren Automotive έπρεπε να ακολουθήσει τα βήματα της θρυλικής ‘F1, η οποία χάρισε την φήμη στην McLaren και σαν αυτοκινητοβιομηχανία (όχι μόνο θρυλική ομάδα της F1). Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της δημιουργίας της P1 ήταν το πώς αντιστάθηκαν οι δημιουργοί της στο να παράγουν απλά μια δεύτερη έκδοση της F1! Και τα κατάφεραν.  Η πρώτη τεράστια διαφορά είναι πως, εν αντιθέσει με την F1, η P1 είναι turbo αλλά και «υβριδική» μιας και πρόκειται για ένα πραγματικό μοντέρνο αυτοκίνητο. Η P1 είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι να νοιώθει πως βρίσκεται μέσα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, μπορώντας να ρυθμίζουν το KERS τους αλλά και να χρησιμοποιούν DRS, το οποίο μάλιστα είναι πολλαπλών επιπέδων (όχι μόνο «ανοικτό/κλειστό»). Παράγει 903 ίππους και αγγίζει τα 100 από στάση σε 2.8 δεύτερα. Ένα πραγματικό αριστούργημα.

Δείτε το επόμενο

3 – Pagani Huayra

Η Huayra, που κυκλοφόρησε το 2012, έφερε έναν δωδεκακύλινδρο κινητήρα Mercedes-AMG (ανέκαθεν οι κινητήρες που χρησιμοποιούσε προέρχονταν από τα Ασημένια Βέλη) παρήγαγε 720 ίππους και 1000Nm ροπής οπόταν μπαίνει άνετα στην κατηγορία του hypercar. Η Huayra δεν σταμάτησε εκεί μιας και έχει πολλαπλές εκδόσεις με περισσότερη δύναμη και απόδοση στον δρόμο. Όπως όλες οι Pagani, όλες οι Huayra είναι απίστευτα άγριες στον τρόπο που μεταδίδουν δύναμη στην άσφαλτο, με τρελό σχεδιασμό και έναν μαγευτικό αέρα του «σπάνιου». Δηλαδή, μια καθαρόαιμη Pagani.

Δείτε το επόμενο

4 – McLaren Senna

Σίγουρα η McLaren δεν θα έβαζε το επώνυμο του θρύλου και τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Ayrton Senna όπου κι όπου. Το Senna είναι ένα αυτοκίνητο με πραγματικά εκπληκτικές ικανότητες. Η McLaren βεβαιώθηκε πως η Senna θα ήταν «σπίτι» της στις πίστες του κόσμου (παρά στον καθημερινό δρόμο), παράγοντας περίπου 800 κιλά σε κατώθηση, ενώ 800 είναι και οι ίπποι που παράγει ο οκτακύλινδρος κινητήρας της.

Η Senna φροντίζει τον οδηγό της σε κάθε στροφή, «μιλώντας» μέσα από το τιμόνι και προσφέροντας απίστευτη σταθερότητα μέσα από γρήγορες στροφές. Αυτό το δημιούργημα είναι πολύ περισσότερο για τις πίστες παρά για τα ψώνια ή για τα καζίνο του Μονακό. Όπως, άλλωστε, ήταν και ο ίδιος ο Ayrton, φτιαγμένος για να κερδίζει με σκληρή δουλειά στις πίστες του πλανήτη μας. Η οδήγηση της δεν είναι απλή, ούτε και εύκολη, ενώ χρειάζεται και μια βασική φυσική κατάσταση για να μπορέσει κάποιος να αποδώσει τα μέγιστα μαζί της (όπως ένα αγωνιστικό!). Την πραγματική απόδοση όμως πρέπει να την κάνει το πορτοφόλι σας, καθώς κοστίζει ένα εκατομμύριο δολάρια!

Δείτε το επόμενο

5 – Koenigsegg One:1

Οι αριθμοί μιλούν, πολλές φορές, από μόνοι τους, όταν μιλάμε για το γρηγορότερο δημιούργημα του Ängelholm της Σουηδίας. Και η τιμή του Koenigsegg One: 1; Μόλις… δύο εκατομμύρια. Ο υπερσυμπιεσμένος V8 με παράγει πάνω από 1300bhp και κάτω από τις σωστές συνθήκες, ισχυρίζεται ο κατασκευαστής του, είναι ικανό να σπάσει το φράγμα των 402 χιλιομέτρων την ώρα σε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα. Και όμως είναι ευκολότερο να οδηγείται σε πιο νορμάλ ταχύτητες από ό, τι θα μπορούσε να πιστέψει κάποιος, καθώς η τιτανική ροπή του αργεί να έρθει λίγο ωστόσο υπάρχει δύναμη στο στροφόμετρο και εκτός της εμβέλειας των συμπιεστών (εντός εμβέλειας απλά εκτοξεύεται σαν πύραυλος).

Το One: 1 είναι μια πραγματικά τρελή εφεύρεση, την οποία αποκαλούν οι Σουηδοί παραγωγοί του ως το πρώτο megacar στον κόσμο.  Η Koenigsegg δημιούργησε μόνο έξι (συν το πρώτο που παρουσιάστηκε στην Γενεύη). Α ναι, αν αναρωτιέστε ακόμη για την ονομασία του μοντέλου, είναι απλή αναφορά στο ότι η One:1 είναι καθαρά «ένα προς ένα» μεταξύ κιλών και ιπποδύναμης. 1300κιλά,1300 ίπποι, και όποιος αντέξει!

Δείτε το επόμενο


6 – Aston Martin Vulcan

Η Aston Martin μπαίνει εύκολα σε αυτή την λίστα με το Vulcan. Φέροντας την ρωμαϊκή ονομασία του Ήφαιστου, το Vulcan δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν πως μπορεί να αποτελέσει το καθημερινό του αυτοκίνητο καθώς πρόκειται αποκλειστικά για αυτοκίνητο πίστας. Παράγει 820 ίππους, και η ένταση του ήχου από τις εξατμίσεις αγγίζει τα 118dB (μια ροκ συναυλία πατάει κάπου στα 120), και η εμπειρία της οδήγησης του είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κάποιος από ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο, γιατί περί αυτού πρόκειται.

Δείτε το επόμενο

7 – Bugatti Chiron

Πως θα μπορούσε να λείψει από αυτή την λίστα το παντοδύναμο, δημιούργημα των connoisseur της ταχύτητας, Bugatti Chiron. Ναι, με το γυμνό μάτι δεν άλλαξαν και πάρα πολλά από την Veyron αλλά το μάτι ψεύδεται καθώς η αλήθεια της Chiron βρίσκεται στους αριθμούς. Η Veyron, με την τελευταία της έκδοση, άγγιξε τους 1200 ίππους ενώ η Chiron φεύγει από το chateau της Bugatti με 1500 ίππους κάτω από το κάλυμμα της, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν στη Chiron μέχρι και τα 466 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας. Ο κινητήρας είναι το γνωστό τερατούργημα των 16 (ναι) κυλίνδρων και των τεσσάρων turbo.

Δείτε το επόμενο

8 – Porsche 918 Spyder

Το μοντέλο που έρχεται από την Στουτγάρδη, σε αντίθεση με την LaFerrari και P1, βάζει περισσότερη βάση πάνω στην ηλεκτρική δύναμη! Είναι πιο βαριά και από τις άλλες δύο, παράγει λιγότερη δύναμη αλλά παραμένει απίστευτα γρήγορη πάνω σε πίστα, σπάζοντας σε αρκετές μάλιστα και τους χρόνους των άλλων δυο αυτοκινήτων (ανάλογα πάντα με το μέγεθος της πίστας). Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να οδηγήσει την 918 για 24 χιλιόμετρα με καθαρά ηλεκτρική δύναμη, που από μόνο του λέει πολλά! Επίσης εν αντιθέσει με τις άλλες δύο, η 918 μεταδίδει δύναμη και στους τέσσερεις τροχούς οπόταν η επιτάχυνση από στάση είναι εξωπραγματική! Η Porsche δεν έκανε μόνο ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά με την δημιουργία αυτού του hypercar, αλλά ταυτόχρονα και ένα σωστό βήμα προς την «ηλεκτροποίηση», δείχνοντας τον δρόμο και στους υπόλοιπους κατασκευαστές αυτών των τεράτων προς το μέλλον.

Δείτε το επόμενο


9 – Rimac Concept One

Η λίστα αυτή δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς ένα πραγματικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και η τιμή αυτή ανήκει στο Rimac Concept One. Οι αριθμοί του, όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απόδοσης, είναι τρελοί: παράγει το αντίστοιχο των 1224 ίππων και 1599Nm ροπής από τους τέσσερεις ηλεκτρικούς κινητήρες, με την δύναμη να έρχεται (όπως με όλα τα ηλεκτρικά) άμεσα! Μπορεί να ζυγίζει 1850 κιλά, λόγω των μπαταριών, ωστόσο η πραγματική απόδοση του, λόγω δύναμης, είναι εξωπραγματική. Ίσως το πρώτο ηλεκτρικό hypercar στον κόσμο, ωστόσο σύντομα θα έχει και σκληρό ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα την Lotus Evija που θα παράγει 2000 ίππους… ίσως να αποτελεί και διάδοχο, παρά ανταγωνιστή.

Δείτε το επόμενο

10 – Lamborghini Centenario

Το 2016 η Lamborghini γιόρταζε 100 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας του Ferruccio Lamborghini και αυτός ήταν ο τρόπος που επέλεξε να τιμήσει τον αιώνα που πέρασε: η Centenario. Ο 6.5 λίτρων δωδεκακύλινδρος κινητήρας της ξεζουμίστηκε για να βγάλει όλη του την δύναμη (759 ίππους), και το σασί της είναι αυτό της Aventador οπόταν η απόδοση της στον δρόμο ήταν σίγουρη. Η Lamborghini, με την Centenario, δημιούργησε ουσιαστικά την καλύτερη πιθανή Lamborghini που θα μπορούσε στην παρούσα στιγμή. Ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να υπάρξει τόσο στον δρόμο αλλά και σε πίστα αρμονικά. Δημιουργήθηκαν μόνο 40 κομμάτια και κόστιζαν 1.6 εκατομμύρια στερλίνες.

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

 

Exit mobile version