Παρά την χαμηλή βάση σύγκρισης των τελευταίων ετών, λόγω της πανδημίας του COVID, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται στην ΕΕ πέρυσι λόγω της έλλειψης μικροτσίπ.
Με τις προμήθειες τσιπ να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει ότι οι ταξινομήσεις εγγραφές αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη φέτος, αυξάνοντας κατά 7,9% φτάνοντας τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, αυτό θα εξακολουθεί να είναι σχεδόν 20% χαμηλότερο από τα επίπεδα πωλήσεων πριν από την κρίση του 2019. Υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού νόμου για τα τσιπ, η ACEA προτρέπει συνεπώς την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από υπερπόντιους προμηθευτές για να αποφύγει τέτοια ζημιά σε στρατηγικούς ευρωπαϊκές βιομηχανίες στο μέλλον.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Η Ford επιταχύνει το μετασχηματισμό της
Στο πλαίσιο του περασμένου έτους μιας συρρικνούμενης αγοράς οχημάτων που παρεμποδίζεται από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα συνέχισαν να κερδίζουν συνολικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας πλέον σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Η ισχυρή απόδοση των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων είναι ευπρόσδεκτη είδηση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA του BMW Group, Oliver Zipse. «Ωστόσο, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι αυτή είναι ακόμα μια αρκετά εύθραυστη αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μέτρα στήριξης όπως τα κίνητρα αγοράς και, κυρίως, την ευρεία διαθεσιμότητα υποδομής φόρτισης».
Επί του παρόντος, ο ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν τέσσερις φορές ταχύτερα από τη συσσώρευση σημείων φόρτισης.
Ο κ. Zipse κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις βρίσκονται σε συζητήσεις σχετικά με τον προτεινόμενο κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). Η ACEA προτρέπει το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την αρχική πρόταση AFIR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα δημιουργήσει ένα αρκετά πυκνό δίκτυο υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων για το ευρύ κοινό.
Και όλα τα πιο πάνω χωρίς τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία…