autokinito.com.cy by Petros Soutzis

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 13 Μαίoυ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 13 ΜΑΙΟΥ

Ράλι Τίγρης 1984

Στις 13 Μαΐου του 1984 τερματίζει το Ράλι Τίγρης. Εκεί όπου οι Ανδρέας Καλογήρου και Ανδρέας Χριστοδουλίδης παίρνουν την πρώτη θέση με το Toyota Corolla, και μάλιστα με μια διαφορά δέκα λεπτών από τους Κώστα Θεοχαρίδη και Λάκη Χαραλάμπους με το Sunbeam Lotus. Tην τρίτη θέση στη γενική κατάταξη πήραν οι Αντώνης Μιχαηλίδης και Γιώργος Λαός με Talbot Samba. Τα 27 πληρώματα που ξεκίνησαν τον αγώνα είχαν να αντιμετωπίσουν μια διαδρομή 290 μιλίων με οκτώ ειδικές διαδρομές στην επαρχία Λεμεσού. Σημειώνουμε ότι ο αγώνας ξεκίνησε στις οκτώ το βράδυ (όπως και όλοι οι αγώνες της εποχής) και τερμάτισε τις πρωινές ώρες της Κυριακής.

Δείτε το επόμενο 

 

1ος αγώνας της F1

13 Μαΐου του 1950 στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας πραγματοποιείται ο πρώτος επίσημος αγώνας της F1. Αυτός ήταν ο αγώνας που αποτέλεσε την απαρχή της θέσπισης του νέου «Παγκόσμιου Πρωταθλήματος» για οδηγούς. Μπροστά σε ένα ασφυκτικά γεμάτο Σίλβερστοουν, περιλαμβανομένου του Βασιλιά Γεώργιου VI, ο Δρ.Τζιουζέπε Φαρίνα, οδηγώντας μια Alfa Rοmeο Tip 158 κέρδισε τον πρώτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Την χρονιά αυτή οι κύριοι συμμετέχοντες στους αγώνες του τύπου αυτού, ήταν οι εργοστασιακές ομάδες της Alfa Rοmeο (Anοnima, Lοmbarda, Fabrica, Autοmοbilli) της Maserati, της Talbοt-Lagο και της νεοσύστατης τότε ομάδας της Ferrari. Τα αυτοκίνητα τότε οι κανονισμοί επέβαλαν να χρησιμοποιούν κινητήρες χωρίς υπερτροφοδότη μέχρι 4.5 λίτρα ή 1,5 λίτρων με υπερτροφοδότη. Για καύσιμα  χρησιμοποιούσαν το οινόπνευμα με μεγάλες δόσεις νιτρομεθανίου. Το ίδιο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα περιλάμβανε εφτά αγώνες, στο Σπα του Βελγίου, στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας, την Reims της Γαλλίας, το Indy 500 της Αμερικής, την θρυλική Mόντζα, το Mονακό, και τον αγώνα στο Βemgarten της Ελβετίας. Μετά τους επτά αγώνες του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1, ο Τζιουζέπε Φαρίνα, ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, με τριάντα βαθμούς έναντι 27 του Αργεντινού Χουάν Μανουέλ Φάντζιο ενώ και οι δύο έτρεχαν με τα χρώματα της Alfa Rοmeο. Παράλληλα, και ο τρίτος οδηγός του πρωταθλήματος, ο Ιταλός Λουϊτζι Φατζιόλι, οδηγούσε μια Alfa Rοmeο.

Δείτε το επόμενο 

Πάφος Ράλισπριντ 2001

Ο Κώστας Γεωργίου Chips κερδίζει το Πάφος Ράλισπριντ του 2001 που διοργάνωσε το σωματείο της ομώνυμης πόλης. Ο νικητής έτρεξε με το δανεικό Evo VI του Μανώλη Κουλουμά αφού το Subaru αντιμετώπισε προβλήματα πριν τον αγώνα. Ο Κυριάκος Ιωαννίδης έφερε το δεύτερο καλύτερο χρόνο ενώ την τριάδα έκλεισε ο Μάριος Παναγιώτου, και οι τρεις με Evo VI. Μανώλης Κουλουμάς, Πρόδρομος Προδρόμου και Δημήτρης Παπασάββας ακολούθησαν στην κατάταξη ενώ τη δεκάδα (όλοι με αυτοκίνητα της Mitsubishi) έκλεισαν οι Πενταράς, Χαραλάμπους, Βόλαρης και Α. Παναγιώτου.

Δείτε το επόμενο 

Ράλι Λάρνακας 2012

Ο Κώστας Ζήνωνος με συνοδηγό το Γιώργο Αλεξάνδρου κερδίζουν το Ράλι Λάρνακας του 2012 που μετρούσε για το πρωτάθλημα του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer Evo IX. Δεύτερος με μόλις 3.5 δευτερόλεπτα ήταν ο Δώρος Λουκαΐδης.

Τρίτος ήταν ο Κούλλης Κυριάκου με Subaru Impreza ενώ τέταρτος ο Κώστας Λαός με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Ο Ανδρέας Χαραλάμπους με το Honda Civic Type-R ήταν νικητής στη κατηγορία Κ3 στο Ράλλυ Λάρνακας – «Ανδρέας Τρικωμίτης», τερματίζοντας πέμπτος στη γενική κατάταξη.

Δείτε το επόμενο 

Kenneth Eriksson 1956

Ο πρώην οδηγός αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, Kenneth Eriksson, γεννήθηκε στις 13 Μαΐου το 1956 στη Σουηδία. Οδήγησε για αρκετές εργοστασιακές ομάδες όπως Subaru World Rally Team, Mitsubishi, Hyundai και Škoda. Η καλύτερη του επίδοση ήταν 1986 όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα Group A στην μοναδική χρονιά που διεξήχθη. Δυστυχώς όμως επισκιάστηκε από τους θανάτους που συνέβησαν εκείνην την σεζόν (Henry Toivonen και Sergio Cresto).

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Exit mobile version