ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 13 Απριλίoυ

7. Chips Junior 2013:

Chips Junior 2013

Ο νεαρός «Chips Junior» ήταν ο νικητής στο δεύτερο γύρο του παγκυπρίου πρωταθλήματος ταχύτητας του 2014. Ο πρωταθλητής του 2013 έφερε τον ταχύτερο χρόνο στον αγώνα της πόλης του αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Πρόδρομο Προδρόμου. Την τριάδα στο βάθρο έκλεισε ο νεαρός Πανίκος Πολυκάρπου ύστερα από την επιστροφή του από το ράλι Πορτογαλίας.

Τον αγώνα διοργάνωσε το Σωματείο της Λεμεσού παρά το Μουσείο Ιστορικού Αυτοκινήτου του Ντίμη Μαυρόπουλου. Χώρος ο οποίος χρησιμοποιήθηκε και σαν παρκ φερμέ με όλες τις ανέσεις για οδηγούς, διοργανωτές και θεατές.

6. 3ο Διεθνές Ράλι Γύρος της Κύπρου 1986

3ο Διεθνές Ράλι Γύρος της Κύπρου 1986

Ο Ντίμης Μαυρόπουλος με συνοδηγό τον Dave Adams και αυτοκίνητο Audi Quattro κερδίζουν το 3ο Διεθνές Ράλι Γύρος της Κύπρου που διεξήχθη το Σαββατοκύριακο 12-13 Απριλίου του 1986. Δεύτεροι οι Χρίστος Ηλιάδης και Θεόδωρος Βασιλειάδης με Opel Manta 400 ενώ την τριάδα έκλεισαν οι Κώστας Παναγιωτίδης και Ανδρέας Γιαπανάς με Golf GTi. Αντώνης Ιεαρόπουλος και Μιχαλάκης Μιχαήλ έμειναν στην τέταρτη θέση με το Nissan 240 RS ύστερα από προβλήματα ενώ την εξάδα έκλεισαν οι Κυρμίστης/Σεργίδης με Honda Civic Si και Κυπριανού/Λογγίνος με Peugeot 205 GTi.

5. Ρικάρvτo Ζoυvίvo 1949

Ricardo Zunino F1

To 1949 γεννήθηκε o Αργεvτιvός oδηγός Ρικάρvτo Ζoυvίvo πoυ oδηγoύσε Βrabham BT49 και Tyrell 010. Ricardo Héctor Zunino όπως ήταν το κανονικό του όνομα, συμμετείχε στη Formula One από το 1979 έως το 1981. Συμμετείχε συνολικά σε 11 αγώνες Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και δύο αγώνες Φόρμουλα 1 εκτός Πρωταθλήματος, το Ισπανικό Grand Prix 1980 και το Grand Prix της Νότιας Αφρικής του 1981. Στο Καναδικό Grand Prix του 1979, αντικατέστησε τον Niki Lauda στη Brabham, όταν ο Αυστριακός αποχώρησε ξαφνικά από την ομάδα πριν από τον αγώνα. Ο Zunino, ο οποίος παρακολούθησε τον αγώνα σαν θεατής (τότε έτρεχε στο πρωτάθλημα British F1) κλήθηκε να πάρει το μονοθέσιο του Lauda. Ο Αργεντινός είχε δοκιμαστεί πρόσφατα από την ομάδα.

4. Dan Gurney 1931

Dan Gurney

To 1931 γεννήθηκε ο Dan Gurney ο οποίος κέρδισε αγώνες σε πρωταθλήματα όπως η Formula One, Indy Car, NASCAR, Can-Am, and Trans-Am Series. Ήταν ο πρώτος οδηγός που κατάφερε να πάρει νίκες σε αγώνες Sports Cars (1958), Formula One (1962), NASCAR (1963), and Indy cars (1967). Οι άλλοι δύο είναι οι Mario Andretti και Juan Pablo Montoya.

3. Pierluigi Martini 1961

Pierluigi Martini

To 1961 γεννιέται ο Ιταλός οδηγός Pierluigi Martini. Συμμετείχε σε 124 συνολικά αγώνες της Formula One στις χρονιές 1984-1985 και 1988-1995. Πρώτος του αγώνας το Ιταλικό γκραν πρι όταν αντικατέστησε τον Ayrton Senna στην Toleman αφού ήταν τιμωρημένος. Συνέδεσε το όνομα του με τη θρυλική ομάδα της Minardi ενώ κέρδισε συνολικά 18 βαθμούς κατά τη συμμετοχές του σε γκραν πρι. Μεγαλύτερη του επιτυχία είναι σίγουρα η κατάκτηση της πρώτης θέση στις 24 Ώρες του Le Mans το 1999 με την BMW έχοντας σαν συνοδηγούς του τους Yannick Dalmas και Joachim Wilkenhock.

2. Max Mosley 1940

Max Mosley 1940

Ο Max Mosley, πρώην οδηγός αγώνων και πρώην Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).γεννήθηκε στις 13 Απριλίου 1940. Δικηγόρος στο επάγγελμα ήταν και ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της March Engineering που κατασκεύαζε τα μονοθέσια της ομώνυμης ομάδας της Formula One. Ασχολήθηκε με νομικά και εμπορικά θέματα για την εταιρεία μεταξύ του 1969 και του 1977 και έγινε αντιπρόσωπός της FOCA, το όργανο που αντιπροσωπεύει τους κατασκευαστές της Formula One. Μαζί με τον Bernie Ecclestone εκπροσώπησε το FOCA στην FIA και στις επαφές του με τους διοργανωτές αγώνων. Το 1978, ο Mosley έγινε ο επίσημος νομικός σύμβουλος της FOCA. Σ ‘αυτό το ρόλο ο ίδιος και ο Marco Piccinini διαπραγματεύτηκαν την πρώτη έκδοση της συμφωνίας Concorde, η οποία ρύθμισε μια μακρόχρονη διαμάχη μεταξύ της FOCA και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου της FIA (FISA).Ο Mosley εξελέγη πρόεδρος της FISA το 1991, μετέπειτα FIA το 1993.

Ένα από τα σημαντικότερα του επιτεύγματα ήταν η προώθηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP). Συνέβαλε επίσης στην προώθηση της ασφάλειας στους αγώνες αλλά και στη χρήση πράσινων τεχνολογιών σε αυτούς.

Το 2008, δημοσιεύματα στο βρετανικός Τύπος αναφορικά με τη σεξουαλική του ζωή τον έβαλαν σε μπελάδες αφού αναγκάστηκε να μηνύσει την εφημερίδα. Κέρδισε στο δικαστήριο και διατήρησε τη θέση του. Παρέμεινε μέχρι το τέλος της θητείας του το 2009 όπου αντικαταστάθηκε από τον  Jean Todt.

1. Possum Bourne 1956

Possum Bourne

O Peter Raymond George ή καλύτερα όπως είναι γνωστός “Possum” Bourne γεννήθηκε στις 13 Απριλίου 1956.Ήταν τρεις φορές νικητής του Πρωταθλήματος Ράλι Ασίας-Ειρηνικού, πρωταθλητής Νέας Ζηλανδίας αλλά και πρωταθλητής Αυστραλίας επτά διαδοχικά φορές. Το 1993 έγινε ο πρώτος Νεοζηλανδός που εντάχθηκε σε εργοστασιακή ομάδα και αυτή δεν ήταν άλλη από την Prodrive, αρχικά με τα Subaru Legacy και στη συνέχεια με τα Impreza. Ένα άλλο γεγονός που στιγμάτισε την καριέρα του ήταν και ο θάνατος του καλύτερου του φίλου και συνοδηγού του, Δρ. Rodger “Roj” Freeth, ο οποίος σκοτώθηκε σε ατύχημα κατά τη διάρκεια του Ράλι Αυστραλίας το 1993. Κάτι που έφερε τον Bourne κοντά στην αποχώρηση του από το άθλημα. Όμως μετά από ενθάρρυνση από την οικογένεια Freeth, επέστρεψε στο κάθισμα του οδηγού. O Bourne σκοτώθηκε στις 30 Απριλίου του 2003 κάτω από τραγικές συνθήκες. Λάμβανε μέρος στον αγώνα Race to the Sky στη Νέα Ζηλανδία. Αγώνας αντίστοιχος της φημισμένης ανάβασης Pikes Peak των ΗΠΑ. Όμως ο Bourne δεν σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αντίθετα, κατά την επιστροφή των πληρωμάτων στη γραμμή εκκίνησης για ένα ακόμα πέρασα στην ανάβαση κτύπησε μετωπικά με αυτοκίνητο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Ο οδηγός υπέστη σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση και υπέπεσε σε κώμα. Αργότερα η οικογένεια του συναίνεσε να αφαιρεθεί η τεχνική αναπνευστική υποστήριξη αφού οι κακώσεις ήταν πολύ σοβαρές και η κατάσταση του ήταν μη αναστρέψιμη. Το 2003 ήταν η χρονιά που ο Bourne επανήλθε στους αγώνες οδηγώντας ένα Subaru Impreza στην κατηγορία PWRC.

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.