Επίσης, κρίνεται πολύ σημαντική η τεχνολογική αναβάθμιση των οχημάτων με συστήματα όπως η Αυτόματη Επείγουσα Πέδηση («Automated Emergency Braking-AEB») και η Ευφυής Ρύθμιση της Ταχύτητας («Intelligent Speed Assistance-ISA»), που καθίσταται υποχρεωτική για όλα τα οχήματα που θα εγγράφονται στην ΕΕ από το Ιούλιο 2024.
Αναφορικά με την αναβάθμιση των οδικών υποδομών, ως στοιχεία ανασφάλειας αναφέρονται η έλλειψη διαχωρισμού των αντιθέτων κατευθύνσεων κυκλοφορίας και μεταξύ των μηχανοκινήτων οχημάτων και των πεζών και ποδηλατιστών, εμπόδια στα άκρα των δρόμων και κακός σχεδιασμός των στροφών.
Tο ETSC προβαίνει καταληκτικά σε σειρά συστάσεων προς τις εθνικές κυβερνήσεις και προς την ΕΕ. Μεταξύ άλλων γίνεται εισήγηση για:
Διερεύνηση και μελέτη όλων των θανατηφόρων και σοβαρών τραυματισμών και εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στη διαχείριση σημείων υψηλού κινδύνου.
Βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο, εφαρμόζοντας τις έννοιες των «αυτεξήγητων» δρόμων («self-explaining» roads) και των «συγχωρητικών» πλευρών των δρόμων («forgiving» roadsides).
Δημιουργία ασφαλών οδικών συμβολών με την κατασκευή κυκλικών κόμβων, υπόγειων διαβάσεων πεζών ή με τη χρήση φυσικών παρεμβάσεων για σημαντική μείωση της ταχύτητας στις οδικές συμβολές.
Όπου αυτό είναι δυνατόν, διαχωρισμός των αντιθέτων κατευθύνσεων της κυκλοφορίας με ένα ενδιάμεσο φράγμα και, όπου αυτό επιβάλλεται, τοποθέτηση πλευρικών στηθαίων ασφαλείας. Όπου ενδέχεται να υπάρχουν ποδηλάτες και πεζοί ή η δυνατότητα προσέλκυσής τους, δημιουργία χωριστών διευκολύνσεων για ποδηλάτες και πεζούς, πάντα στους νέους και στους αναβαθμισμένους δρόμους, και ως προσθήκες αλλού.
Ανάπτυξη, και ενθάρρυνση των Αρχών με αρμοδιότητα καθορισμού των ορίων ταχύτητας, να εφαρμόζουν εθνικές κατευθυντήριες γραμμές για τα όρια ταχύτητας, με βάση την προσέγγιση του Ασφαλούς Συστήματος.
Ενίσχυση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, ιδιαίτερα σχετικά με την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, με έμφαση σε δρόμους με μεγάλο όγκο κυκλοφορίας για μεγάλες αποστάσεις.
Εκτροπή των βαρέων οχημάτων, ιδιαίτερα φορτηγών και λεωφορείων, από κοντινούς επαρχιακούς δρόμους, κυρίως από αυτούς με δύο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς μεσαίο διαχωριστικό, προς αυτοκινητοδρόμους, βασικές αρτηρίες ή προς δρόμους του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, με υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.
Ενθάρρυνση των κρατών-μελών, μέσω σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να εφαρμόζουν ασφαλή όρια ταχύτητας, όπως 30 χιλ./ώρα σε αστικούς δρόμους σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατιστών και πεζών, 70 χιλ./ώρα σε επαρχιακούς δρόμους χωρίς μεσαίο διαχωριστικό και ανώτατη ταχύτητα 120 χιλ./ώρα ή μικρότερη στους αυτοκινητοδρόμους.
Σημειώνεται ότι εκπρόσωπος της Κύπρου στο πρόγραμμα Road Safety PIΝ είναι ο κ. Γιώργος Μορφάκης.
Πηγή – philenews.com