Η πρώτη μου επαφή με το Defender έγινε από πολύ μικρή ηλικία. Όπως βλέπετε στη πιο κάτω φωτογραφία, ήμουν 7 χρονών όταν ο θείος μου (Χρίστος Σουτζιής) με πήρε μια βόλτα με το αγωνιστικό Defender 90 του Ομίλου Πηλακούτα και θυμάμαι χαρακτηριστικά τον μοχθηρό ήχο του 4.6 λίτρων V8 κινητήρα!Τώρα, 20 χρόνια μετά, οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Defender 110 S σε διάφορα πανέμορφα τοπία της Κύπρου. Ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στο πρωτοποριακό του πνεύμα, κάτι που αποτελεί ορόσημο της Land Rover, για περισσότερα από 70 χρόνια.
Η κοινή γνώμη λέει πως το καινούργιο Defender διχάζει αισθητικά, γιατί από το 1948 η Land Rover μας συνήθισε με ένα ετοιμοπόλεμο «εργαλείο» χωρίς πολλά κομφόρ. Όμως, η Land Rover, δεν αναβίωσε το κλασικό Defender, αλλά το εξέλιξε με ένα λαμπρό διάδοχο που εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σκληροτράχηλα οχήματα στο δρόμο σήμερα, με εξαιρετική απόδοση παντού. Στον τίτλο γράφουμε «Ένα πεντάστερο θρυλικό off-roader» και αυτό ακριβώς είναι! Ταυτίζεται πλήρως με τους στοίχους των αδελφών Κατσιμίχα «Τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά», αφού εξακολουθεί να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για τα αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, απλά… επαναπροσδιόρισε τον όρο περιπέτεια, σε συνδυασμό με την άνεση.
«ΤΙποτα δεν Εχει αλλΑξει και τΙποτα δεν εΙναι Οπως παλιΑ»
Το νέο Defender φέρνει μαζί του μεγάλες σχεδιαστικές αλλαγές, με πεντάθυρη ή τρίθυρη έκδοση και με τρεις μορφές αμαξώματος. Η τετρακίνηση είναι μόνιμη με σύστημα επιλογής ανάλογα με το έδαφος και (προαιρετικό) πίσω διαφορικό Active Locking, που του προσφέρουν αξεπέραστες ικανότητες σε κάθε είδους οδόστρωμα! Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο ενώ, ανάλογα με την έκδοση, παρέχεται και το ανάλογο σύστημα αναρτήσεων όπως το Air suspension και το Adaptive Dynamic. Ακόμη ένας λόγος που το θρυλικό εργαλείο πάει παντού, είναι η απόσταση του από το έδαφος, αφού με την στάνταρτ ανάρτηση είναι στα 218 mm και ανέρχεται στα 291 mm με την προαιρετική αερανάρτηση στη λειτουργία “off-road”.
Είναι όντως εντυπωσιακό το πόσο ψηλώνει με το πάτημα ενός κουμπιού, κάτι που φάνηκε και στην έκφραση της γλυκιάς κοπέλας στο παραθυράκι του Drive through του McDonalds!
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της LAND ROVER
Η συγκεκριμένη έκδοση που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένη με ένα τριών λίτρων diesel κινητήρα με 250 ίππους, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, με το καθαρό βάρος του να ανέρχεται στα 2133 κιλά. Μην σας φοβίζει το βάρος, η ροπή σε συνδυασμό με την έξυπνη τετρακίνηση (βλέπε, σύστημα Terrain Response 2) το καθιστούν ίσως το κορυφαίο αυτοκίνητο εκτός δρόμου στην ιστορία της παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επίσης, άκρως βοηθητικό, ήταν το σύστημα 3D Surround Camera, όπου μέσω της κεντρικής οθόνης είχα τη δυνατότητα να βλέπω ανά πάσα στιγμή πού σημαδεύουν και που πατούν οι μπροστινοί μου τροχοί. Κάτι πολύ βολικό αν είσαι «περιπετειώδεις» και δεν θέλεις να καταστρέψεις τις ζάντες σου.
Ξεχάστε το λιτό εσωτερικό του Defender που ξέρατε, δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που να θυμίζουν το προκάτοχο του, και την θέση τους έχουν πάρει οι ανέσεις που προσφέρει σήμερα η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (12,3 ιντσών), υπηρεσίες δικτύου 5G, μέχρι και… 7 θύρες USB και Type-C. Ένα υπερσύγχρονο εργαλείο!
Ο εξωτερικός του σχεδιασμός καθιστά το νέο Defender άμεσα αναγνωρίσιμο, με τους σχεδιαστές της Land Rover να λαμβάνουν υπόψη την διαχρονική εικόνα του μοντέλου. Στοιχεία όπως οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές, τα παράθυρα τύπου Alpine στην οροφή και η πίσω πόρτα με τον εφεδρικό τροχό παραπέμπουν στη διαχρονική ταυτότητα του μοντέλου.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το καινούργιο Defender στο παλμαρέ του έχει πάνω από 30 παγκόσμιες διακρίσεις συμπεριλαμβανομένου και του World Car Design of the Year 2021 στον ετήσιο θεσμό «World Car Awards», το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» από το TopGear.com, το «SUV 2021 Motortrend», το καλύτερο «SUV 2020 Autocar» και το «καλύτεροOff-roader Parker».
Με το νέο Defender, η οικογένεια Land Rover Defender περιλαμβάνει τώρα τα Defender 90 και Defender 110 με την επιλογή προηγμένων plug-in υβριδικών κινητήρων καθώς και των εμπορικών παραλλαγών 90 και 110 Hard Top. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Land Rover παρουσίασε πρόσφατα παρουσίασε το πιο δυνατό Defender στην ιστορία του μοντέλου εφοδιασμένο με ένα V8 5.0 λίτρων κινητήρα κάτω από το καπό. Η ιπποδύναμη του φθάνει τους 525 ίππους και τα 625 Nm ροπής για το Defender 90, δηλαδή η έκδοση με το πιο μικρό μήκος. Το μοντέλο φθάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 5.2 δευτερόλεπτα με μια τελική της τάξης των 240 χλμ./ώρα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Έκδοση: | Defender 110 S D250 |
Επίπεδο εξοπλισμού: | S |
Τιμή: | €72,500 |
Ισχύς (Ίπποι/στροφές): | 250/4000 |
Ροπή (Nm/στροφές): | 570/1250 – 2250 |
Επιτάχυνση (0-100/δεύτ.): | 9,1 |
Μέση κατανάλωση: | 7.6l /100km |
Εκπομπές Cο2: | 200 gr/km |
Κιβώτιο: | Αυτόματο 8 σχέσεων |
Euro NCAP: | 5 |
Η γκάμα:
Το γρηγορότερο
5.0 Litre V8 Petrol AWD 8-speed automatic 525 PS – €125.000
Το φθηνότερο
3.0 Litre D200 – Diesel AWD 8-speed automatic 200 PS -€61,500
Το ακριβότερο
5.0 Litre V8 Petrol AWD 8-speed automatic 525 PS – €125.000
Ο ανταγωνισμός:
Jeep Wrangler Rubicon – Από €49,900
Mercedes G-Class. – Από €107.000