autokinito.com.cy by Petros Soutzis

Ποια είναι τα 20 καλύτερα αυτοκίνητα της δεκαετίας

Άλλη μια δεκαετία πέρασε με εκατοντάδες νέα μοντέλα να περνούν από τις γραμμές παραγωγής στους δρόμους του κόσμου. Όσο και αν η τεχνολογία (και σχεδόν και ο σχεδιασμός) είναι λίγο πολύ πανομοιότυπη στις μέρες μας, ωστόσο υπάρχουν μοντέλα που ξεχώρισαν αυτά τα δέκα χρόνια που πέρασαν. Οι δαιμόνιοι συνάδελφοι του έγκυρου Top Gear έκαναν την επιλογή τους για τα είκοσι καλύτερα μοντέλα της δεκαετίας.

Ανακαλύψτε τα:

Tesla Model S

Αυτό ήταν το αυτοκίνητο που άλλαξε επίσημα την γνώμη των αυτοκινητάκιδων της γης σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Model S απέδειξε στον κόσμο πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι κάτι μουντό ή βαρετό, με την απίστευτη τεχνολογία του και επιτάχυνση του. Και ευτυχώς που κυκλοφόρησε γιατί χωρίς αυτό δεν θα κυκλοφορούσαν άλλα φοβερά μοντέλα όπως η Taycan.

 Δείτε το επόμενο


Toyota GT86

Η ιπποδύναμη ήταν ανέκαθεν το ζητούμενο για πολύ κόσμο, αλλά η Toyota απέδειξε πως η διασκέδαση κατά την οδήγηση δεν εξαρτάται μόνο από τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου. Με έναν αξιοσέβαστο κινητήρα, με απόδοση λίγο κάτω των 200 ίππων, άψογη κατανομή βάρους και μικρά ελαστικά, το GT86 ήταν μια ευφυής κίνηση των Ιαπώνων, χαρίζοντας την δυνατότητα στον οποιονδήποτε να drift-άρει όμορφα και χαλαρά, και το πιο σημαντικό, σχετικά φτηνά! Επειδή η οδήγηση δεν είναι μόνο σε μια ευθεία γραμμή!

 Δείτε το επόμενο

2013 Ford Fiesta ST (και 2018)

Είναι πολύ δύσκολο να είσαι συστηματικά καλός σε κάτι που κάνεις. Η Ford, σαν αστραπή από το πουθενά, χτύπησε στον ίδιο τόπο δυο φορές με το μικρό, αλλά υπερβολικά ικανό, Fiesta ST, μικρό, πρακτικό, προσιτό και άνετο. Πολύ απλά ένα από τα καλύτερα συνολικά πακέτα που θα ήθελε ένα νεαρό άτομο που ψάχνει για σβέλτη οδήγηση την σημερινή εποχή.

 Δείτε το επόμενο

BMW i8

Το i8 απέδειξε πως τα supercar δεν πρέπει να έχουν τερατώδης απόδοση για να πάρουν την ονομασία αυτή. Με τον κινητήρα στο κέντρο του πλαισίου, άψογο έλεγχο, μπόλικη δύναμη, το i8 αξίζει την ονομασία supercar, αλλά ταυτόχρονα είναι και πολύ πιο οικονομικό από άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, και πιο φιλικό στο περιβάλλον! Οπόταν, κέρδισε την θέση του πανάξια στην λίστα αυτή.

Δείτε το επόμενο


Alfa Romeo Giulia QV

Θα μπορούσαμε απλά να γράψουμε την ονομασία του αυτοκινήτου εδώ, και τίποτα άλλο, επειδή πραγματικά τα λόγια είναι περιττά, όταν ο λόγος είναι για την QV. Ένα sedan το οποίο όχι μόνο ανήκει στην λίστα αυτή, αλλά αξίζει και ολόκληρη συζήτηση περί καλύτερου αυτοκινήτου της δεκαετίας ολόκληρης. Απίστευτο σχεδιασμό, πλούσιους εσωτερικούς χώρους για ολόκληρη οικογένεια, απόδοση ισάξια μιας AMG ή μιας M και πινελιές καθαρόαιμης Alfa. Κατ’ ακρίβεια, η Giulia ίσως είναι το αυτοκίνητο που έσωσε την Alfa από την καταστροφή οπόταν τα εύσημα έρχονται από παντού για αυτό το αυτοκινητιστικό αριστούργημα.

Δείτε το επόμενο

Honda Civic Type R (2017)

Το Civic Type R του 2017, αψήφησε την κριτική προς την κίνηση στους εμπρός τροχούς και και προς την τοποθέτηση του κινητήρα του, δείχνοντας τον δρόμο σε πολλά άλλα μοντέλα της κατηγορίας του αλλά και σε μερικά υψηλότερων κατηγοριών, με την Honda να εμπιστεύεται για τα καλά πλέον τα turbo στην νέα της εποχή. Σε δρόμους με μπόλικες στροφές, το Civic Type R μπορεί να κατατροπώσει αυτοκίνητα πολύ πιο ακριβά από το ίδιο!

Δείτε το επόμενο

Ferrari 458 Speciale

Σε αρκετές περιπτώσεις, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Οπόταν, το αφήνουμε εδώ με μια κουβέντα που είπε ο Stephen Dobie του Top Gear: «Είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που οδήγησα, τώρα και πάντα».

Δείτε το επόμενο

McLaren 675LT

Τα McLaren δεν είχαν ποτέ θέμα με την ταχύτητα τους. Από την δεκαετία του 60, η ταχύτητα, είναι συνώνυμη με το όνομα της εταιρείας. Στην εποχή του Ron Dennis, τα αυτοκίνητα δρόμου της εταιρείας αυτής είχαν πάντα ένα αέρα ανωτερότητας. Ήταν κάπως… ρομποτικά! Η 675LT, από την άλλη, απέδειξε πως το αυτοκίνητο αυτό το έφτιαξε άνθρωπος, με πάθος και όνειρα! Οπόταν δεν είναι μόνο πολύ γρήγορη αλλά έχει και απίστευτη προσωπικότητα.

Δείτε το επόμενο


McLaren P1, Ferrari LaFerrari και Porsche 918

Αν το Tesla Model S έπεισε τον κόσμο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον «cool», τότε η «Αγία Τριάδα» έκανε ακριβώς το ίδιο πράγμα για τα υβριδικά. Μέχρι την κυκλοφορία τους, οι «αυτοκινητάδες» χλεύαζαν τα υβριδικά για την έλλειψη απόδοσης τους, αλλά με το που μπήκε και η Formula 1 στην υβριδική της εποχή, και ακολούθησαν αυτά τα τρία τέρατα, ξαφνικά η άποψη του κόσμου άλλαξε. Δεν μπορούσαμε να τα χωρίσουμε, όσο και αν δοκιμάσαμε, έτσι αξίζουν να βρίσκονται στην ίδια θέση στην λίστα αυτή. Τρομακτικά γρήγορα και καθόλα υβριδικά! Δηλαδή κάπως οικονομικά…. αλλά υβριδικά, σίγουρα!

Δείτε το επόμενο


2015 Porsche Cayman GT4

Τα αυτοκίνητα πίστας είναι άσχημα στον δρόμο. Σκληρή στην ανάρτηση, άγρια στην επιτάχυνση και γενικά συγκεντρωμένα στην απόδοση, αντί απλά να είναι διασκεδαστικά. Εδώ μπαίνει και η Cayman GT4 στην κουβέντα μας, γιατί πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πίστας, με όλες τις ανέσεις που θα περίμενε κάποιος από μια Porsche!

Δείτε το επόμενο


Lotus Exige V6

Και όμως, ανήκει και μια Lotus σε αυτή τη λίστα. Αναμφίβολα η καλύτερη Lotus της δεκαετίας που πέρασε, με το υπερβολικό του look και την τρελή του απόδοση, που τραβάει τα βλέμματα όπου και αν είναι. Μπορεί να μην παράγει τρελή δύναμη, αλλά η εμπειρία οδήγησης του είναι, αναμφίβολα, Lotus, και αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Δείτε το επόμενο


Mercedes SLS Black

Ένα από τα σλόγκαν του Top Gear έχει να κάνει με την ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου: αν κάτι δεν δουλεύει, είναι επειδή δεν έχεις βάλει αρκετή δύναμη. Πιστεύουμε πως αυτό το σλόγκαν ακολούθησε και η Mercedes όταν σχεδίαζε την SLS AMG Black. Μεγαλόσωμη, υπερβολικά δυνατή και άγρια. Ένα αυτοκίνητο με αστείρευτη προσωπικότητα και, ίσως, έναν από τους καλύτερους V8 όλων των εποχών. .

Δείτε το επόμενο


BMW 1 Series M

Ναι, αυτό το υπερστροφικό τερατάκι είναι το καλύτερο M της περασμένης δεκαετίας. Ένα project από καρδιάς, με αποτέλεσμα ένα προσιτό αυτοκίνητο με όλη την προσοχή και ευλάβεια του BMW M Division, φτιαγμένο για μόνο ένα πράγμα: υπερστροφική διασκέδαση. Κίνηση στους πίσω τροχούς, εξακύλινδρος straight κινητήρας και γερά νεύρα από την πλευρά του οδηγού, γιατί το πίσω μέρος, θέλεις δεν θέλεις, θα φύγει σε κάποια φάση, και καλά κάνεις να ξέρεις να «χορεύεις»!

Δείτε το επόμενο


Alpine A110

Μια επιστροφή από τα παλιά, που όχι μόνο δεν αμαυρώνει το όνομα που έχει το αυτοκίνητο αυτό στα βιβλία της ιστορίας, αλλά το εδραιώνει και σαν ένα μοντέρνο αυτοκίνητο, με πάρα πολύ καλές επιδόσεις, ενισχύοντας τον θρύλο του ακόμη περισσότερο. Το Alpine A110 αποδεικνύει πως το ελαφρύ αμάξωμα είναι η «μισή δουλειά» ενός γρήγορου αυτοκινήτου ενώ παράλληλα έδειξε στους λάτρεις των αυτοκινήτων και πάλι το τι σημαίνει να απολαμβάνει την οδήγηση με ένα σπορ αμάξι, «χτυπώντας» ακόμη και την Porsche.

Δείτε το επόμενο


Porsche Taycan

H «ηλεκτρική επανάσταση» ενδεχομένως να ολοκληρώθηκε με την κυκλοφορία αυτή. Ο λόγος για αυτό είναι πως η απόδοση της Taycan είναι καθαρόαιμη απόδοση Porsche αλλά με επιδόσεις και «κατανάλωση» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μάλιστα η Taycan χρησιμοποιεί και το σύστημα 800V, προσφέροντας πολύ πιο γρήγορη φόρτιση, περισσότερη ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα και πιο λεπτά καλώδια σε όλο το μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου. Για πολλούς, όπως για παράδειγμα το περιοδικό Top Gear, η Taycan είναι και το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2019. Εννοείτε πως ανήκει σε αυτή τη λίστα.

Δείτε το επόμενο


Bugatti Chiron 300

Η Chiron είχε ανέκαθεν ένα δύσκολο έργο, με τον «αρχαίο» κινητήρα εσωτερικής ανάφλεξης της και την τρελή της απόδοση να δυσκολεύεται να πείσει τον κόσμο πως δεν είναι εδώ για να κάνει κακό στον πλανήτη μας. Την ίδια στιγμή, έπρεπε να αντικαταστήσει την ήδη τρελή Veyron! Και τα κατάφερε! Με 1500 ίππους, τρομακτική επιτάχυνση και υπερπολυτελές σχεδιασμό, είναι το αυτοκίνητο που ένας σημερινός πιτσιρικάς μπορεί κάλλιστα να βάλει σαν αφίσα στον τοίχο του. Η Bugatti κατάφερε να κερδίσει τον ίδιο της τον εαυτό με την δημιουργία της Chiron, με την τελική της ταχύτητα, όπως απέδειξε και ο Andy Wallace του Top Gear, να φτάνει τα 490 χιλιόμετρα την ώρα, αριθμός που ενδεχομένως να είναι ο υψηλότερος στην ιστορία της γης, για πάντα, όσο αφορά κινητήρες εσωτερικής ανάφλεξης. Πραγματικά ένα αυτοκίνητα για τα βιβλία της ιστορίας.

Δείτε το επόμενο


Ariel Nomad

Ακόμη ένα καλό παράδειγμα του πως η δύναμη δεν είναι το παν! Η μεγαλειότητα του Nomad πηγάζει από την διαφορετικότητα του και το πάθος του προς κάτι υπερβολικά συγκεκριμένο: για να οδηγεί off-road κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Και ο κόσμος να χαλάει γύρω από τον οδηγό, λίγο ρόλο παίζει, καθώς η διασκέδαση στην οδήγηση του εκτός δρόμου είναι σίγουρη.

Δείτε το επόμενο


Volkswagen Up

Ανήκει αυτό το μικρό και χαριτωμένο αυτοκίνητο ανάμεσα σε όλα αυτά τα «τέρατα»; Βεβαίως! Το Up είναι, σαφέστατα, ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της δεκαετίας, με την τεχνολογία του, το μικρό του μέγεθος και τον όμορφο σχεδιασμό του να το καθιστούν σαν ίσως, το καλύτερο αστικό αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε μέχρι στιγμής. Μπορεί να μην κάνει για ψηλούς οδηγούς αλλά αυτό είναι ένα μικρό τίμημα για όλα τα άλλα καλά χαρακτηριστικά που φέρνει στο τραπέζι αυτό το μικρό αμάξι με την τεράστια καρδιά.

Δείτε το επόμενο

Porsche 911 GT3 Touring

Όταν ανακοινώθηκε πως η 911R θα κόστιζε 585.000 ευρώ, δακρύσαμε λίγο. Σαν αυτοκίνητο, ήταν ακριβώς αυτό που ψάχναμε από μια μοντέρνα Porsche – ελαφρύ πλαίσιο, ατμοσφαιρικό και παντοδύναμο κινητήρα 4.0 λίτρων flat six, παντρεμένο με όμορφο εξωτερικό σχεδιασμό και ένα χειροκίνητο (ναι!) κιβώτιο ταχυτήτων. Απλούστατα μια συνταγή επιτυχίας. Η Porsche συμφώνησε πως η 911R ίσως ήταν κάπως υπερβολικά κοστολογημένη οπόταν δημιούργησε μια καινούργια 911. Την καλύτερη, μάλιστα, από τον καιρό που είμασταν εμείς ακόμη σχολείο. Η GT3 Touring είναι όλα όσα ήταν η 911R απλά χωρίς να πρέπει να βάλουμε το σπίτι υποθήκη (όχι πως δεν είναι ήδη… μην γελιόμαστε) για να την αγοράσουμε.

Δείτε το επόμενο


Koenigsegg Regera

Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Όχι πάντα, τουλάχιστον… αλλά με 1479 ίππους, 1989Nm ροπής και τελική 402 χιλιόμετρα την ώρα, ε κάπου εδώ οι αριθμοί μιλάνε από μόνη τους. Ένα plug-in hybrid hypercar, που χρησιμοποιεί μάλιστα το σύστημα των 800V (κάπου εδώ δανείστηκε και η Porsche την ιδέα για την Taycan?) και μάλιστα χωρίς διαφορικό. Παράγει ηλεκτρικά τους 700 ίππους του, δηλαδή είναι ένα Tesla Model S. Και μετά ρίχνεις ακόμη τόσους από τον κινητήρα εσωτερικής ανάφλεξης του και απλά είσαι έτοιμος για απογείωση. Ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα, όχι μόνο της δεκαετίας, αλλά απλά ever.

 

Exit mobile version