Ξεχωρίζουμε τέσσερις τετρακύλινδρους κινητήρες που έγραψαν ιστορία 

Για πολλά χρόνια, ο τετρακύλινδρος κινητήρας ήταν από γένεσης του αυτοκινήτου ο κινητήρας που κατείχε με διαφορά τη μεγαλύτερη πίτα στις πωλήσεις. Αυτός ήταν και ο λόγος που η αυτοκινητοβιομηχανίες εξέλιξαν με διάφορους τρόπους τους τετρακύλινδρους κινητήρες. Εμείς ξεχωρίσαμε μερικούς από τους καλύτερους τετρακύλινδρους κινητήρες που κυκλοφόρησαν ποτέ σε αυτοκίνητα παραγωγής!

Σίγουρα είναι πολύ περισσότεροι οι τετρακύλινδροι που ξεχώρισαν… Θα τους δούμε σε μεταγενέστερο άρθρο 

1. Honda Civic Type R K20A:

K20-engine HONDA IVTECΗ Honda, ο νούμερο ένα κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο, έχει κατασκευάσει απίστευτους κινητήρες από τη δεκαετία του ’60, και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε οποιονδήποτε αριθμό από αυτούς εδώ, αρχής γενομένης με τον κινητήρα των 800 κυβικών από το S800, που έφτανε τις 10.000 σ.α.λ. το 1965. Αλλά ο K20A που τοποθετήθηκε στο EP3 Civic Type R ήταν ένα μηχανολογικό θαύμα, εξαιρετικά ανθεκτικός και με ιδιαίτερη δύναμη στις ψηλές στροφές λόγω του VTEC.

2. BMW M3 S14

bmw-s14-the-four-cylinder-masterpiece-that-powered-the-legendary-e30-m3 BMW CYPRUSΈνας κινητήρας φτιαγμένος μέσα από τις διάφορες γενιές μοντέλων της BMW. Ο S14 από την πρώτη γενιά E30 M3 χρησιμοποίησε το παλαιότερο μπλοκ κυλίνδρων από το M10 (σε παραγωγή από το 1962, ένα μπλοκ που χρησιμοποιήθηκε ακόμη και στην τούρμπο εποχή της F1 της BMW) και συνδυάστηκε με μια κυλινδροκεφαλή από το S38 straight six, αλλά προφανώς με πλην δυο κυλίνδρους. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μοναδικό σύνολο, επιθετικό και διψασμένο για στροφές.

 3. Alfa Romeo GTV0 Twin Spark

Alfa_Romeo 16V Twin Spark engineΗ Alfa Romeo έδειξε μια επιμονή στους κινητήρες Twin Spark. Aυτοί κατασκευάζονταν μέχρι το 2009, όταν τελικά αντικαταστάθηκαν από μονάδες άμεσου ψεκασμού. Το Twin Spark των 2,0 λίτρων, όπως χρησιμοποιήθηκε στην GTV, δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρός αφού επέδιδε μόλις 150 ίππους. Όμως, ήταν φημισμένος για το χαρακτήρα και την προθυμία του στις υψηλές στροφές.

4. Honda S2000 F20C

honda-f20c VTECΘα ήταν άδικο να μην συμπεριλάβουμε και δεύτερο κινητήρα από τη Honda, παρόλο που οι κινητήρες που επιλέξαμε έχουν κοινά σημεία. Ο F20C του S2000 ήταν μια γενιά μετά τον K20A με τις μεταγενέστερες εκδόσεις να έχουν χωρητικότητα 2,2 λίτρων. Όμως, είναι ο 2.0 λίτρων VTEC των 237 ίππων που αγαπάμε περισσότερο, κυρίως για το όριο των 9.000 σ.α.λ. και την ειδική του απόδοση των 120 ίππων/λίτρο.

top 10 test drive miltos soutzis hyundai kona hybrid hyundai cyprus ctc automotive

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK