autokinito.com.cy by Petros Soutzis

Κίνητρα αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου… εκτός Κύπρου!

Του Πέτρου Σουτζιή

Γενναιόδωρα σχέδια/κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοινώνουν όλο και περισσότερες χώρες στην Ευρώπη. Όχι γιατί τους περισσεύουν χρήματα – ελέω κορωνοϊού – αλλά γιατί σέβονται το περιβάλλον και τον άνθρωπο!

Κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει και την Κυπριακή αγορά αυτοκινήτου. Με χίλια ζόρια εκπονήθηκε ένα μικρό σχέδιο κινήτρων, ύστερα από πολλά πολλά χρόνια, αλλά χάθηκε στα συρτάρια κάποιου κυβερνητικού γραφείου!

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Τα έξι ταχύτερα Γερμανικά αυτοκίνητα στην ιστορία

Για παράδειγμα, η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια να τα πιο γενναιόδωρα κίνητρα οποιασδήποτε χώρας για αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Οι αγοραστές θα μπορούν να λάβουν έως και 12.000 ευρώ.

«Αυτό είναι ένα ιστορικό σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας ιστορικής κατάστασης», δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουήλ Μακρόν, όταν περιέγραψε τα κίνητρα ως μέρος ενός σχεδίου διάσωσης 8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Η Γαλλία διαθέτει περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια του ποσού για τα κίνητρα αυτά. Τα κίνητρα θα μειώσουν την τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας κατά σχεδόν 40%. Για παράδειγμα, ένα Renault Zoe που κοστίζει 32.000 ευρώ θα είναι 20.000 ευρώ, ενώ ο ιδιοκτήτης ενός παλαιότερου πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου λαμβάνει μπόνους 5.000 ευρώ για την απόσυρσή του και 7.000 ευρώ για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος.

Σχεδόν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν τώρα ένα συνδυασμό κινήτρων για οχήματα χαμηλών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών ελαφρύνσεων και των εγγραφών, καθώς και των πληρωμών μπόνους. Η Γαλλία είναι η πρώτη μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα που ανακοίνωσε κίνητρα ενώ ακολούθησε και η Γερμανία.

Ο Πρόεδρος της Γαλλίας έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο για παραγωγή ενός εκατομμυρίου EV ετησίως στη Γαλλία έως το 2025 και τα κίνητρα προσαρμόζονται για να βοηθήσουν στην αύξηση της εγχώριας ζήτησης. Η Renault και ο PSA Group έχουν ήδη δεσμευτεί να αυξήσουν την παραγωγή, με μια πλήρη ηλεκτρική έκδοση της επόμενης γενιάς Peugeot 3008 που θα κατασκευαστεί στη Γαλλία και η Renault θα ορίσει την παραγωγή δύο νέων EV έως το 2022.

Τα κίνητρα που ανακοίνωσε η Γαλλία θα ακολουθήσουν σε δύο μέρη, ένα για την απόσυρση παλαιότερων οχημάτων για καθαρότερα, νεότερα μοντέλα και ένα για την αγορά νέων EV και plug-in υβριδικών.

Τα κίνητρα αυτά είναι:

Exit mobile version