Dacia, 15 χρόνια επιτυχιών στην Ευρώπη

Πριν από δεκαπέντε χρόνια η Dacia διέθετε μόλις ένα μοντέλο στη γκάμα της για να φτάσει στο 2020 με μια ολοκληρωμένη σειρά μοντέλων και  με 6,5 εκατομμύρια πελάτες.

DACIA, 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗΑπό το Dacia Logan, ένα προσιτό sedan στο 100% ηλεκτρικό Spring!. Η Dacia ιδρύθηκε το 1966 στη Ρουμανία, και είχε άρρηκτες σχέσεις με τη Renault. Άλλωστε το πρώτο της μοντέλο, διαθέσιμο μόνο στην τοπική αγορά, ήταν μια παραλλαγή του Renault 8, με την ονομασία Dacia 1100. Το 1999, ο Όμιλος Renault απέκτησε την Dacia με ένα καθαρό σκοπό. Να αναπτύξει την τεχνογνωσία και να φέρει τη μάρκα στην Ευρώπη με μια γκάμα προσιτών οχημάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της DACIA

Για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, εφαρμόστηκε η μέθοδος «design to cost». Καινοτόμος για την εποχή, αυτή η μέθοδος είχε σαν στόχο την αξιοπιστία και την ασφάλεια με το χαμηλό κόστος παραγωγής να υπολογίζεται σε κάθε στάδιο της παραγωγής ενός οχήματος.

DACIA, 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ -3Το Logan παρουσιάστηκε το 2004 και τήρησε όλες τις υποσχέσεις του. Αναλογία μεγέθους, ευρυχωρία, βασικό εξοπλισμό σε ασυναγώνιστη τιμή. Με μια νέα τιμή αγοράς συγκρίσιμη με εκείνη ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ήταν τόσο επιτυχημένο που κυκλοφόρησε σε όλη την Ευρώπη από το 2005. Ένα εμβληματικό μοντέλο, το Dacia Logan κυκλοφορεί ακόμη σήμερα με αθροιστικές πωλήσεις από το 2004, συνολικού ύψους 1,8 εκατομμυρίων μονάδων. Με την επιτυχία του Logan, η Dacia επέκτεινε τη γκάμα της το 2008 με το Sandero και την έκδοση SUV, το Sandero Stepway.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα πέντε καλύτερα αυτοκίνητα με manual κιβώτιο

Μια νέα επανάσταση ξεκίνησε το 2010 με την κυκλοφορία του Dacia Duster. Αυτό το μοντέλο, που είναι πλέον best-seller στη γκάμα, έχει καταστήσει το τμήμα SUV, που μέχρι τώρα αποτελείται από κορυφαία μοντέλα, πολύ πιο προσιτό. Από το 2010 έχουν πωληθεί πέραν των 1,6 εκατομμυρίων Dusters. Η γκάμα επεκτάθηκε περισσότερο με τα Logan MCV (station wagon) το 2007, Lodgy (MPV) και το Dokker (MPV και van) το 2012.  Η Dacia είναι τώρα η 5η μάρκα όσον αφορά τις ιδιωτικές πωλήσεις στην Ευρώπη.

DACIA, 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗΜε βάση τα 10 χρόνια εμπειρίας του Ομίλου Renault, η επόμενη επανάσταση της Dacia θα περιλαμβάνει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Τον Μάρτιο του 2020, η μάρκα παρουσίασε το πειραματικό Spring, το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο. Ένα 5θυρο αυτοκίνητο με εμβέλεια κοντά στα 200 χιλιόμετρα. Το Dacia Spring είναι απόδειξη ότι η Dacia μπορεί επίσης να υπόσχεται βιώσιμη κινητικότητα προσιτή σε όλους παραμένοντας πιστή στις τολμηρές αξίες της.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.