Carlos Tavares: Η Κίνα αποτελεί τεράστια απειλή και φταίει η Ευρώπη

Κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι, o Πέτρος Σουτζιής είχε την  ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares. Θέμα, η παρουσία της Κίνας στην μοντέρνα αγορά της αυτοκίνησης και η τεράστια απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

PETROS SOUTZIS CARLOS TAVARES
«Η Κίνα αντιπροσωπεύει μια πολύ μεγάλη και σοβαρή απειλή για εμάς στην Ευρώπη. Πρώτον επειδή είναι σε θέση να φτιάχνουν πραγματικά καλά αυτοκίνητα – πρέπει να το αναγνωρίσετε και εσείς σαν δημοσιογράφοι – και δεύτερον επειδή αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να είναι πολύ ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές», δήλωσε ο Tavares, και συνέχισε. «Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το μέγεθος της κερδοφορίας τους, και επάνω στο θέμα αυτό, εμείς σαν η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εκτιμούμε πως δεν έχουν καμία σημαντική φιλοδοξία όσον αφορά την κερδοφορία. Θα μπορούσαν να προσπαθήσουν απλώς να αρπάξουν κάποιο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς με τη χρήση των ευρωπαϊκών επιχορηγήσεων. Το λαμβάνουμε αυτό πολύ σοβαρά υπόψη, καθώς θεωρούμε ότι αποτελεί τεράστια απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Είμαστε έτοιμοι για τον αγώνα και θα αγωνιστούμε πολύ σκληρά μαζί τους.

“Είναι οδυνηρό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή οι συνθήκες που τους ανταγωνιζόμαστε στην Ευρώπη δεν είναι οι ίδιες με αυτές που επωφελούμαστε στην Κίνα.”

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρει ευθύνη»

«Είναι οδυνηρό να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή οι συνθήκες που τους ανταγωνιζόμαστε στην Ευρώπη δεν είναι οι ίδιες με αυτές που επωφελούμαστε στην Κίνα για να τους ανταγωνιστούμε στο δικό τους έδαφος. Επομένως, το λιγότερο που θα μπορούσαμε να πούμε είναι ότι πρέπει να ζητήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει εκ νέου στην ευρωπαϊκή αγορά τις ίδιες συνθήκες ανταγωνισμού που ωφελούμαστε ή δεν ωφελούμαστε στην Κίνα έτσι ώστε να έχουμε αμοιβαιότητα στις συνθήκες της αγοράς στις οποίες ανταγωνιζόμαστε.

Αποτελεί μια πολύ σοβαρή απειλή την οποία θα παλέψουμε σκληρά. Αλλά αν πολεμήσουν για την τιμή, θα είναι σκληρό για όλη την Ευρώπη. Η αντιμετώπιση των Κινέζων στην τιμή, αν εκτιμήσουμε ότι θα μπορούσαν να κάνουν επιχειρηματικές δραστηριότητες με αρνητικά περιθώρια, θα έχει κόστος. Και αυτό είναι συνέπεια του να διατηρούνται οι ευρωπαϊκές αγορές ανοιχτές στις κινεζικές εισαγωγές και να μην είναι συμμετρικές με τους όρους που επιβάλλουμε πάνω τους. Θέλουμε, τουλάχιστον, να είμαστε στο ίδιο επίπεδο με αυτά που μας επιβάλλουν όταν πάμε Κίνα. Σεβόμαστε την τεχνολογία τους, αναγνωρίζουμε ότι φτιάχνουν ωραία αυτοκίνητα και έγιναν ανταγωνιστικοί στην ηλεκτροκίνηση. Όταν η Ευρώπη  ακολούθησε τον ίδιο δρόμο, άνοιξε την πόρτα στους Κινέζους, γνωρίζοντας ότι δούλεψαν 10 χρόνια πριν από εμάς, και αυτό δεν είναι σωστό. Ελπίζουμε, λοιπόν, να το συνειδητοποιήσουν και να το διορθώσουν με σωστή έκταση.

Μίλησα με πολύ κόσμο σχετικά με αυτό το θέμα, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Μακρόν, λέγοντάς του ότι πρέπει να λάβουν μέτρα, καθώς δεν αφορά μόνο τη Γαλλία, αλλά και όλες τις χώρες της Ευρώπης που παράγουν αυτοκίνητα.

Σε μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, η κινέζικη BYD έγινε η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις στην Κίνα αυτό τον μήνα ξεπερνώντας τη VW. Μια ανατροπή που υπογραμμίζει την πίεση που ασκούνται στις γνωστές μάρκες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

top 10 - Δείτε τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Κύπρο… σήμερα!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK