Δείτε εδώ τις Τιμές/Eξοπλισμό του Volkswagen Polo |
Το νέο VW Polo δεν είναι ένα Golf υπό κλίμακα. Το Polo είναι αισθητά μεγαλύτερο σε σχέση με τους προκατόχους του, με έμφαση στην άνεση, τεχνολογία και την ποιότητα.
Του Μίλτου Σουτζιή:
Σε δύο χρόνια συμπληρώνει 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά και κατάφερε να διαθέσει πάνω από 18 εκατομμύρια μονάδες. Με τέτοιους αριθμούς σίγουρα δεν μιλάμε για ένα τυχαίο μοντέλο! Ο λόγος για το VW Polo που πρόσφατα ανανεώθηκε συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του στην αγορά, κόντρα στον ανταγωνισμό των compact SUV! Στη διάθεση μας για ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο είχαμε το νέο Polo 1.0 TSI με 110 ίππους.
Πρώτη εντύπωση: Η σωστή διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου αποτελείται από τρεις παράγοντες. Πραγματικές ανάγκες, budget και γούστο. Γιατί το ανάφερα αυτό; Βάση της λογικής, αν μέσα στις ανάγκες σου υπάρχει η φράση «άπλετοι χώροι» τότε η μικρή κατηγορία δεν είναι για εσένα. Όμως, μετά από λίγη ώρα πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Polo αντιλήφθηκα ότι η έκτη γενιά Polo δεν θυμίζει καθόλου τη μικρή κατηγορία όπως τη ξέραμε.
Είναι πλέον ένα αισθητά μεγαλύτερο και πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο. Σε σχέση με τον προκάτοχο του, διαθέτει πλέον μεγαλύτερο μεταξόνιο, μετατρόχιο με το ύψος να φτάνει τα 1,451 m, μήκος στα 4,074 m και πλάτος στα 1,751 m. Το Polo, μπαίνει με τσαμπουκά στα χωράφια της μεγαλύτερης κατηγορίας.
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Polo ακολουθεί – φυσικά – το μεγαλύτερο Golf και υιοθετεί στοιχεία όπως τη φωτιζόμενη LED μπάρα που ενώνει τα επανασχεδιασμένα LED φωτιστικά σώματα ( προαιρετικά και IQ.LIGHT LED matrix). Νέας σχεδίασης και ο προφυλακτήρας που φιλοξενεί ένα μεγάλο αεραγωγό προσφέροντας του έτσι περισσότερο δυναμισμό στο όλο σύνολο. Η καθόλα σύγχρονη του εμφάνιση συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με τα μεγαλύτερα LED φώτα και τη γραμματοσειρά «Polo» ολογράφως.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Polo, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της γκάμας. Μαζί και το ξανασχεδιασμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και μικρές αλλαγές σε συμβατικά κουμπιά του παρελθόντος που του προσδίδουν από πιο σύγχρονο και digital χαρακτήρα. Περιττή κάθε αναφορά στην ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα του Γερμανού κατασκευαστή με τα μαλακά υλικά να κυριαρχούν στο χώρο. Το ίδιο και για την πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης από το βασικό εξοπλισμό όπως τα Lane Assist, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και πολλά άλλα.
Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής μεταξύ 2.000-3.000. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 km/h. Με τη βοήθεια του επτατάχυτου DSG κιβωτίου, η μέση κατανάλωση του Polo βρίσκεται στα 5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ναι, τα νούμερα είναι ικανοποιητικά στα χαρτιά, αλλά σε πραγματικό χρόνο τι γίνεται;
Το Σαββατοκύριακο, οδήγησα το Polo τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε ορεινούς και επαρχιακούς δρόμους του νησιού μας. Η απόκριση του γκαζιού είναι αξιοπρεπέστατη με την δύναμη να «κατεβαίνει» ομαλά και προοδευτικά. Μόνο ο ήχος μπορεί να προδώσει το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος. Στης στροφές, μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια και γρήγορα και μάλιστα με μειωμένες κλήσεις στις στροφές. Εννοείται… «παν μέτρον άριστον». Δεν είναι GTi!
Πρέπει να αναφέρω ότι μου άρεσε η απορροφητικότητα των αναρτήσεων. Στις λακκούβες, η απόσβεση είναι άκρως αποτελεσματική για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Το (ηλεκτρικό) τιμόνι ελαφρύ, κάτι που κάνει το ανανεωμένο Polo ευκολοδήγητο. Φορτωμένο με καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, το Polo προσφέρει υψηλή οδηγική ασφάλεια και απόλαυση.
Το ανανεωμένο Polo παρουσιάζεται στην Κυπριακή αγορά μόνο με τον τούρμπο κινητήρα του ενός λίτρου με απόδοση 95 και 110 ίππους, τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με αυτόματο DSG. Παράλληλα προσφέρεται και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Life, Style και R-Line, με την τιμή να ξεκινά από τις €19.500. Δεν είναι από τις φθηνότερες επιλογές της κατηγορίας αλλά… δικαιούται. Έχει αυτό το κάτι παραπάνω, αίσθηση, χώρους ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, πολύ καλές επιδόσεις και τεχνολογία αιχμής.
Ο ανταγωνισμός:
RENAULT CLIO
DACIA SANDERO
TOYOTA YARIS
CITROEN C3
MAZDA 2
PEUGEOT 208
FORD FIESTA
SEAT IBIZA
SKODA FABIA
Έκδοση: | 1.0 TSI |
Επίπεδο εξοπλισμού: | Style |
Τιμή: | €22.200 |
Ισχύς: | 110 Hp |
Επιτάχυνση (0-100/δεύτ.): | 10.4 sec |
Μέση κατανάλωση: | 5.5l/100 km |
Εκπομπές Cο2: | 107 gr/km |
Κιβώτιο: | 7 gears DSG |