Πατήστε εδώ για Τιμές/Τεχνικά. |
Μπαίνω απευθείας στο ψητό. H στρατηγική της ŠKODA AUTO μέχρι το 2030 ονομάζεται ‘NEXT LEVEL’ και βασίζεται πάνω σε τρεις βασικούς άξονες: internationalisation, electrification και digitalization. Μέρος της στρατηγικής αυτής είναι και το αμιγώς ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV, το οποίο είχαμε και στη διάθεση μας για λίγες μέρες.
Δεν προήλθε από παρθενογένεση αφού βασίζεται στο ID4, το αμιγώς ηλεκτρικό, οικογενειακό SUV της Volkswagen. Τα δύο αυτά μοντέλα χρησιμοποιούν τις ίδιες προηγμένες τεχνολογίες, μοιράζονται την ίδια καινοτόμα MEB πλατφόρμα (που δημιουργήθηκε ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα) και χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα κίνησης. Πως διαφοροποιείται; Με την ευρυχωρία, τον σχεδιασμό, την τιμή και την αίσθησή… Skoda!
Το Enyaq iV προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά σε τρεις εκδόσεις με δύο μεγέθη μπαταρίας, με την πρώτη έκδοση iV60 να φτάνει τους 180 ίππους και 397 χιλιόμετρα αυτονομίας (55kwh). Η δεύτερη έκδοση iV 80 προσφέρεται με 204 ίππους με ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και 544 χιλιόμετρα αυτονομίας (77kwh) ενώ η τρίτη έκδοση, iV80x, προσφέρεται με 265 ίππους και 524 χιλιόμετρα αυτονομίας (77kwh) με τετρακίνηση.
Στο δρόμο είναι στιβαρό και σου παρέχει μια εντυπωσιακή αίσθηση ασφάλειας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Enyaq iV είναι ένα από τα ασφαλέστερα SUV που έχουν υποβληθεί στη δοκιμή ασφαλείας του EuroNCAP μέχρι σήμερα, συγκεντρώνοντας το 86% των συνολικών βαθμών. Όσον αφορά την προστασία των επιβατών πήρε 94% για την προστασία ενηλίκων και 89% για την προστασία παιδιών. Κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι ο κύκλος στροφής που φτάνει τα 9,3 μέτρα, κάτι που το κάνει εξαιρετικά χρήσιμο στους αστικούς δρόμους ειδικά για καθημερινή χρήση.
Παρά το υψηλό του βάρος που φτάνει τους δύο τόνους, η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα είναι επαρκείς και το Enyaq… ορεξάτο. Από στάση στα 100 χιλιόμετρα η έκδοση iV60 φτάνει σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 160 km/h. Ανάλογα με τα γούστα σου μπορείς να επιλέξεις ένα εκ των διαθέσιμων προγραμμάτων Eco – Normal – Sport και Individual, όπου με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις την διαφορά την νιώθεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Με το πρόγραμμα Sport μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα το αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με το τιμόνι να είναι άμεσο. Εννοείται ότι στο στα άλλα προγράμματα οι αναρτήσεις του Enyaq είναι ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση και απορροφούν αρκετά ικανοποιητικά τους κραδασμούς.
Εσωτερικό: Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από φυσικά, βιώσιμα επεξεργασμένα και ανακυκλωμένα υλικά. Αν δεν σας ενδιαφέρει, κατανοητό. Συνεχίζουμε! Διατήρησαν τους φυσικούς διακόπτες, αρκετά κουμπιά στο τιμόνι για τις βασικές λειτουργίες και η ποιότητας κατασκευής μυρίζει premium. Ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη των 13 ιντσών που είναι μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη σε μοντέλο της Skoda και περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται ένας οδηγός εν έτη 2023. Απλό, γρήγορο, με επιλογή σύνδεσης Carplay και Android Auto. Όπως και στο ID4 ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παραμένει στα στις 5,3 ίντσες με σχεδόν τα πάντα ελέγχονται μέσο φωνητικών εντολών. Δεν είναι η «Siri» αλλά την δουλειά σου την κάνεις.
Με την έλλειψη του τούνελ μετάδοσης και επίπεδο πάτωμα το Enyaq σου χαρίζει ένα πολύ άνετο σαλόνι. Με μεταξόνιο 2.765 mm, 4,65 m μήκος, 1,88 πλάτος και 1,62 ύψος, ο χώρος για το κεφάλι και τα γόνατα είναι υπεραρκετός και μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς περιορισμούς ακόμη και τρεις ενήλικες.
Άξιο αναφοράς είναι και οι τεράστιοι αποθηκευτική χώροι. Στην κεντρική κονσόλα μπορείς να διαμορφώσεις τον χώρο όπως θέλεις αναλόγως με τις ανάγκες σου, και παντού στο εσσωτερικό υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα. Ως σωστό «Family Car» ο εντυπωσιακός χώρος αποσκευών του Enyaq αγγίζει τα 585 λίτρα και όταν πέσουν τα καθίσματα ανεβαίνει στα 1580 λίτρα.
Μια χρήσιμη πληροφορία για όσους επιθυμούν να αγοράσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, είναι ότι από τη βασική έκδοση το Enyaq σου παρέχει ένα αρκετά πλούσιο και πλήρες εξοπλισμό.
Όσο για τη φόρτιση, μπορεί να δεχτεί εναλλασσόμενο ρεύμα έως 11 kW, φορτίζοντας πλήρως σε 6,75 ώρες. Εναλλακτικά υπάρχει και η συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος με συνεχές ρεύμα, ισχύος 100 kW όπου θα χρειαστούν μόλις 35 λεπτά για να γεμίσει μέχρι το 80%, ώστε να συνεχίσει κανείς το ταξίδι του. Όσο για την φόρτιση σε απλή πρίζα ξέχασε το, λογικά πάνω από 48 ώρες.
Πολύ εύκολα μπορώ να πω ότι το Enyaq iV είναι ένα μια από τις καλύτερες επιλογές εάν ψάχνεις ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Ισορροπημένο, υπέρπληρες και με αρκετούς χώρους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Έκδοση: | Skoda Enyaq iV60 |
Τιμή: | €51,500 |
Ίπποι: | 180ps |
Ροπή (Nm: | 310 Nm |
Επιτάχυνση (0-100/δεύτ.): | 8.7 sec |
Αυτονομία: | 397 km |
Euro NCAP: | 5 |
Η γκάμα:
Το γρηγορότερο – Skoda Enyaq iV80x – 265 PS – €60.000
Το φθηνότερο – Skoda Enyaq iV60 – 180 PS -€51,500