Έφυγε σαν σήμερα ο Μιχαλάκης Κούμας

Έξι Ιανουαρίου του 2009, ο μαχητής της ζωής και τον ειδικών διαδρομών Μιχαλάκης Κούμας, ο άνθρωπος που έγραψε με χρυσά γράμματα το όνομα του στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού του τόπου μας έχασε τη μάχη για τη ζωή. Πρότυπο αθλητή αλλά και καλού οικογενειάρχη, ο Μιχαλάκης Κούμας, ήταν στην κυριολεξία δοσμένος στον αθλητισμό. Κάτι που φρόντισε να μεταδώσει και στα εννέα του παιδιά!Έφυγε σαν σήμερα ο Μιχαλάκης Κόυμας

H αγωνιστική του καριέρα ξεκινά κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 60 με αυτοκίνητα όπως Toyota Corolla και Mazda Rotary. Λιγοστοί οι αγώνες ράλι την τότε εποχή. Από τα αυτοσχέδια ώτοκρος, στους αγώνες δεξιοτεχνίας. Ο Κούμας τα έκανε όλα. Στις αρχές τις δεκαετίας του 70 πέρασε στα αυτοκίνητα της Fiat και πότε με 124Τ, πότε με 128 άρχισαν οι πρώτες μεγάλες διακρίσεις. Το 1973 έλαβε μέρος για πρώτη φορά στο ράλι Ακρόπολις αλλά αναγκάστηκε να αποχωρήσει από μηχανικά προβλήματα. Η δεύτερη φορά ήταν το 1975 όταν ήδη είχε στην κατοχή του το θρυλικό Colt Galant. Μια συμμετοχή που έμελλε να γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία του Κυπριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Έφυγε σαν σήμερα ο Μιχαλάκης ΚόυμαςΜε το συνάδελφο δημοσιογράφο Πέτρο Δημητριάδη στη θέση του συνοδηγού κατάφεραν να πάρουν την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, κόντρα στις παντοδύναμες εργοστασιακές ομάδες της εποχής. Μόλις πίσω από το θρύλο Βάλτερ Ρέρλ και τον Έλληνα «Σιρόκο» με την Alpine Renault. Ένα εξωπραγματικό αποτέλεσμα αν μπορούσε κανείς να συγκρίνει τα πενιχρά μέσα του ερασιτεχνικού κυπριακού πληρώματος με τις εργοστασιακές ομάδες. Κάτι που έκανε ολόκληρη την Ευρώπη να μιλά για το Κυπριακό πλήρωμα. Ένα αποτέλεσμα που τον έφερε για δύο χρόνια στους επίλεκτους οδηγούς του παγκοσμίου στερεώματος. Την επόμενη χρονιά Κούμας και Δημητριάδης ξαναδοκίμασαν την τύχη τους στο ράλι Ακρόπολις αλλά αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν ενώ κρατούσαν μια πολύ καλή θέση στη γενική κατάταξη. Η τελευταία συμμετοχή του Μιχαλάκη Κούμα ήταν το 1977 με ένα Fiat Mirafiori και τον Κόκο Νικολάου στη θέση το συνοδηγού. Αναγκάστηκαν και πάλι να αποχωρήσουν τη στιγμή που ένα άλλο Κυπριακό πλήρωμα, οι Κύπρος Κυπριανού και Άλκης Λογγίνος έγραφαν τη δική τους ιστορία με μια όγδοη θέση γενικής στον αγώνα με ένα Hillman Avenger.

Έφυγε σαν σήμερα ο Μιχαλάκης ΚόυμαςΟ Μιχαλάκης Κούμας σταμάτησε να τρέχει στο πρωτάθλημα το 1977 όπου με ένα Polski Fiat κατάφερε να πάρει και νίκες σε αγώνες όπως το ράλι Γύρος της Κύπρου και Τουλίπας με τον Κόκο Νικολάου στη θέση του συνοδηγού. Τελευταίος αγώνας για τον Μιχαλάκη Κούμα ήταν το Ράλι Κύπρος του 1978 όπου οδήγησε ένα Fiat 131 Mirafiori με τον Κυριάκο Ψύλλο στη θέση του συνοδηγού αλλά δεν κατάφεραν να τερματίσουν.

ACROPOLIS RALLY 24-31 MAY 1975

  1. Rοhrl / Berger Opel Ascona 9hrs 20mins 36secs
  2. ‘Siroco’ / Andriopoulos Alpine Renault A110 9hrs 56mins 18secs
  3. Κούμας / Δημητριάδης Mitsubishi Galant 11hrs 35mins 53secs
  4. Pesmazoglou / Georgitsis Opel Ascona 11hrs 45mins 01secs
  5. ‘Leonidas’ / Lekkas Audi 80GT 11hrs 53mins 51secs
  6. Steffansson / Tholen Volvo 142GT 11hrs 54mins 22secs
  7. Moschous / Stathakis Alfa Romeo Alfetta GT 12hrs 03mins 50secs
  8. Moschous / ‘Nikias’ Alfa Romeo Alfetta 12hrs 33mins 12secs
  9. Jelsdorf / Gliese Opel Ascona 12hrs 42mins 01secs
  10. ‘Pavlos’ / Valendis Lada 2103 12hrs 53mins 02secsΔείτε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κυπριακής αγοράς (Τιμες/Εξοπλισμός) - electric cars cyprus - Σχεδίο Επιχορήγησης για την Αγορά Ηλεκτρικών Οχημάτων

    Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.