autokinito.com.cy by Petros Soutzis

F1 2020: Τι αλλάζει από πέρυσι;

f1

Όπως κάθε χρόνο, το δημοφιλέστερο μηχανοκίνητο άθλημα στον κόσμο έχει τις διαφορές του, όσο μικρές ή μεγάλες και αν είναι αυτές. Μπορεί η «φόρμουλα» αυτή να μπαίνει στην τελευταία της χρονιά πριν από την τεράστια αλλαγή του 2021, αλλά φέρνει μαζί της και κάποιες αλλαγές στους κανονισμού. Πάμε να δούμε τι ακριβώς αλλάζει για φέτος:

ΤΟΥ ΦΡΙΞΟΥ ΜΑΣΟΥΡΑ

1 -Η καρό σημαία

Πέρυσι είδαμε την χρήση ψηφιακής καρό σημαίας στο τέλος των αγώνων, εκτός από κάποιες εξαιρέσεις όπως στην Monza που ανέμισε σημαία ο Jean Alesi για τον νικητή Leclerc, αλλά ένα ηλεκτρικό πρόβλημα στην Suzuka είχε ως αποτέλεσμα οι φωτεινές πινακίδες να δείξουν καρό σημαία ένα γύρο πριν το τέλος! Ναι, τέλος σε όλα αυτά, επιστρέφουμε στην παλιά, καλή, απλή καρό σημαία.

2 -Λιγότερες δοκιμές

Τα φετινά δοκιμαστικά του χειμώνα διήρκησαν έξι μέρες αντί οκτώ, όπως ήταν εδώ και τόσα χρόνια ενώ εκεί που οι ομάδες πέρυσι είχαν δοκιμαστικά και στα μέσα της σεζόν, φέτος δεν θα έχουν αυτή την πολυτέλεια. Αλλά αυτό δεν θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο (παρόλο που τα δοκιμαστικά χιλιόμετρα είναι «χρυσάφι» για όλες τις ομάδες γιατί πάντα δοκιμάζουν και πράγματα που ίσως να μην πρέπει!) μιας και τα αυτοκίνητα αυτά έχουν κτυπήσει το ζενίθ του σχεδιασμού τους. Επίσης η ομάδες είναι αναγκασμένες να τρέξουν και τους νέους τους οδηγούς σε τουλάχιστον μία μέρα των δοκιμαστικών (συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμαστικών στο Abu Dhabi μετά το τέλος του πρωταθλήματος).

3 -Το «curfew» επεκτείνεται

Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απαγόρευσης κυκλοφορίας μηχανικών στα γκαράζ
Το λεγόμενο «curfew» έχει «σπάσει» πολλές φορές για επείγουσες επισκευές, με τον κανονισμό να αφήνει μόνο δυο παραβιάσεις σε όλη την σεζόν, δηλαδή τους μηχανικούς να εργαστούν το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου μετά που θα κλείσει η πίστα. Φέτος το curfew επεκτείνετε από τις οκτώ στις εννέα ώρες, χαρίζοντας στους μηχανικούς (θεωρητικά πάντα) μια ώρα περισσότερου ύπνου.

4 – Τα «πτερύγια του καρχαρία»

Η αλλαγή αυτή μας δίνει και μια ματιά σε ένα σχεδιαστικό κομμάτι του 2021, ένα μικρό πτερύγιο πάνω στο κάλυμμα του κινητήρα, το οποίο θα φέρει τον αριθμό του οδηγού. Το δοκίμασε πέρυσι η McLaren επάνω στην MCL34.  Πλέον θα πρέπει να το έχουν όλες οι ομάδες, από φέτος.

5 – Χαλάρωση του κανονισμού ζυγίσματος και ποινής για άκυρη εκκίνηση

Αρκετές φορές πέρυσι πολλοί οδηγοί «έμπλεξαν» επειδή δεν πήγαν για ζύγισμα, έστω και αν τους καλούσαν οι αγωνοδίκες στην χειρότερη, πιθανή, στιγμή. Ήταν κάπως άδικο (ο Gasly εκκίνησε στον αγώνα του Baku από το pit-lane επειδή δεν πήγε για ζύγισμα στο free practice! Υπερβολικό…) έτσι πλέον οι αγωνοδίκες θα λαμβάνουν υπόψη τα πάντα πριν βγάλουν πόρισμα. Ταυτόχρονα, η ποινή για άκυρη εκκίνηση, που ήταν drive-through ή 10-δευτερόλεπτα σε στάση στα pits, θα είναι πλέον 5 ή 10 δευτερόλεπτα στον τελικό χρόνο του αγώνα του οδηγού.

6 – Απαγόρευση των πάνελ στα πιτς στα δοκιμαστικά χειμώνα

Ναι, δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο αυτή η αλλαγή, μιας και οι ομάδες είχαν το δικαίωμα να τοποθετήσουν τα πάνελ αν το μονοθέσιο δεν είχε τοποθετημένο το πάτωμα του, ή αν επέστρεφε στα γκαράζ μετά από ατύχημα.

7 – Μείωση του μετάλλου στην εμπρός αεροτομή

Αυτό μπορεί να παίξει ρόλο γιατί είδαμε πολλές φορές να σκίζονται ελαστικά με απλές επαφές με την αεροτομή μπροστά. Πλέον οι ομάδες θα πρέπει να φτιάχνουν τα endplates (τις επίπεδες κάθετες επιφάνειες στα πλάγια της αεροτομής) με λιγότερο μέταλλο. Δηλαδή τα πρώτα 50 χιλιοστά του endplate θα πρέπει να είναι από carbon fiber, ενώ μέταλλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί (αναγκαστικά εκεί που «κουμπώνει» με το υπόλοιπο φτερό) μόνο στα πίσω 30 χιλιοστά της επιφάνειας του endplate.

8 – Κομμάτια τα οποία πρέπει να παράγουν οι ομάδες εσωτερικά

Πλέον οι ομάδες δεν θα μπορούν να αγοράζουν αεραγωγούς φρένων, τα εξωτερικά κομμάτια του μονοθεσίου, αντιστρεπτικές κατασκευές και δοκούς, κατασκευές προστασίες εμπρόσθιων συγκρούσεων και κλωβό ασφαλείας, και θα πρέπει να τα φτιάχνουν όλα μόνες! Ένας εκ των κανονισμών που προετοιμάζει το έδαφος για το 2021.

9 – Λιγότερες ηλεκτρονικές βοήθειες στις εκκινήσεις

Το 2020 θα φέρει λίγη περισσότερη δυσκολία για τους οδηγούς στις εκκινήσεις αφού θα ελέγχουν το 90% της ροπής μέσω του συμπλέκτη τους στο τιμόνι (με τον κανονισμό να επιτρέπει μόνο μηχανισμούς που τραβάει ο οδηγός, και όχι άλλο είδος συμπλέκτη, αναγκαστικά). Εννοείτε πως οι οδηγοί θα έχουν anti-stall για να μην σβήνει ο κινητήρας (χάνεται μπόλικος χρόνος ήδη) και προκαθορισμένα σημεία και λειτουργίες για το που «δαγκώνει» ο συμπλέκτης επειδή, είπαμε πως πρέπει να δυσκολεύονται οι οδηγοί αλλά είμαστε στο 2020. Πάμε μπροστά, όχι πίσω.

10 – Ένα επιπλέον MGU-K

Πλέον ο κάθε οδηγός θα έχει στην διάθεση του τρία MGU-K (που συσσωρεύει και μεταδίδει την επιπλέον δύναμη μέσω ενέργειας, απευθείας στους πίσω τροχούς, το MGU-H έχει την ανάλογη δουλειά αλλά μεταδίδοντας απευθείας στο τούρμπο) αντί για δυο που είχαν μέχρι στιγμής για ολόκληρη την σεζόν, δηλαδή όσους κινητήρες, τούρμπο, και MGU-H είχαν μέχρι στιγμής. Ο λόγος είναι για να μειωθούν οι ποινές λόγω εξαρτημάτων, μιας και πέρυσι εννέα από τους 20 οδηγούς άλλαξαν περισσότερα από 2 MGU-K! Ωστόσο οι Συσσωρευτές Ενέργειας και Συστήματα Ηλεκτρονικού Ελέγχου παραμένουν αμφότερα και στα δυο εξαρτήματα ανά χρονιά.

11 – Λιγότερο καύσιμο εκτός του ρεζερβουάρ

Οι τεχνικοί κανονισμοί του 2020 μειώνουν δραστικά την ποσότητα καυσίμου που μπορεί να φέρει ένα μονοθέσιο εκτός του ρεζερβουάρ του (γύρω από τον αισθητήρα ροής καυσίμου δηλαδή, σε σωληνάρια κλπ.), από τα 2 λίτρα στα 250ml τα οποία πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για να «μένει ο κινητήρας σε λειτουργία». Ο λόγος είναι ξεκάθαρος, φυσικά, μιας και δοκίμασαν ήδη κάποιες ομάδες να «προσπεράσουν» τον αισθητήρα ροής καυσίμου, και να χρησιμοποιήσουν το καύσιμο που κυλά εκτός ρεζερβουάρ για… διάφορους σκοπούς (όπως επιπλέον δύναμη με μεγαλύτερη, και παράνομη, ροή καυσίμου).

Exit mobile version