Έπειτα από άσκηση πιέσεων για λιγότερο αυστηρούς στόχους εκπομπών ρύπων, δεν κατάφεραν να επηρεάσουν τους νομοθέτες της ΕΕ, οι ευρωπαίοι προμηθευτές αυτοκινήτων, και πλέον ελπίζουν ότι η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα είναι λιγότερο αυστηρή.

 

Νωρίτερα φέτος, η ΕΕ ενέκρινε στόχους εκπομπών CO2 για το 2030, οι οποίοι θα είναι κατά 37,5% χαμηλότεροι από το όριο του 2020-21 (95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο). Οι προμηθευτές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι το όριο του 2030 – που ισοδυναμεί με περίπου 60 g/km – θα σημαίνει μια δαπανηρή αλλαγή στη μαζική ηλεκτροδότηση αυτοκινήτου. Η προμηθευτές ζήτησαν μείωση 20%, για να μην χαθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.

Car manufacturerΟι προμηθευτές λένε ότι μπορούν να ζήσουν με αυτή την ραγδαία αλλαγή, εφόσον έχουν κάποιες διαβεβαιώσεις για το μέλλον. «Χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο πλαίσιο», δήλωσε ο Wolf-Henning Scheider, Διευθύνων Σύμβουλος της ZF Friedrichshafen, σε εκδήλωση για την ομάδα προμηθευτών CLEPA στις Βρυξέλλες. «Η ΕΕ αποφάσισε πέρυσι τους πιο δύσκολους όρους για τις εκπομπές παγκοσμίως. Είμαστε ενάντια στις συζητήσεις για την επανεκκίνηση νέων κανονισμών, επειδή δημιουργεί ένα κλίμα αβεβαιότητας». Ο Roberto Vavassori, πρόεδρος της CLEPA, δήλωσε ότι οι προμηθευτές θα διασφαλίσουν ότι η φωνή τους θα ακουστεί όταν εξετάζεται ο επόμενος κύκλος στόχων εκπομπών. «Πέρα από το 2030 θέλουμε να εργαστούμε πολύ νωρίτερα για να προτείνουμε νέους κανονισμούς», δήλωσε ο Vavassori, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του κατασκευαστή φρένων Brembo. Όλοι οι νέοι κανονισμοί, ανέφερε, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την εκτίμηση του κύκλου ζωής, δηλαδή το σύνολο του αποτυπώματος άνθρακα του οχήματος, παρά τις εκπομπές των σωλήνων εξαγωγής.

Η νέα Επιτροπή, υπό τον Πρόεδρο Ursula von der Leyen, ανέλαβε καθήκοντα το Δεκέμβριο του έτους και θα υπηρετήσει για πέντε χρόνια. Η Επιτροπή έχει την τελική ψηφοφορία για τη νομοθεσία της ΕΕ και τις αλλαγές κανόνων. Ο κ. Von der Leyen σημείωσε ότι η Επιτροπή θα λάβει σκληρή στάση για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, δηλώνοντας ένα «έκτακτο» κλίμα πριν από την πρόσφατη σύνοδο κορυφής COP 25 στη Μαδρίτη και επιδιώκοντας να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2030 κατά 50% αντί του αρχικού στόχου που ήταν 40%.  Όσον αφορά το μέλλον, η νέα συμφωνία της Επιτροπής στοχεύει σε εντελώς ουδέτερες εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050, στόχος που ο Von der Leyen επιδιώκει να κατοχυρώσει στη νομοθεσία.

Ο κ. Vlad-Marius Botos, νεοεκλεγμένος βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από τη Ρουμανία, ανέφερε ότι οι νομοθέτες της ΕΕ δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν σε ουδέτερη στάθμιση του άνθρακα μέχρι το 2050, αλλά πρόσθεσαν: «Θα κάνουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι η εσωτερική αγορά δεν θα υποφέρει. Ξέρω ότι μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα αν συνεργαστούμε, αντί να επιρρίπτουμε ευθύνες δεξιά και αριστερά».

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.