ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΣ 13-14 Οκτωβρίου 2007
Κυπριακή νίκη ύστερα από δεκαέξι χρόνια

Με την άριστη καθοδήγηση του Πάμπου Λαού, στο τιμόνι ενός άριστα προετοιμασμένου Mitsubishi Lancer Evo ΙΧ, o Χαράλαμπος Τιμοθέου θριάμβευσε στον εθνικό μας αγώνα, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομα του στην ιστορία του αγώνα. Η τελευταία φορά που συμπατριώτης μας κέρδισε το Ράλι Κύπρος ήταν το 1991, όταν πρώτοι ανέβηκαν στη ράμπα ο Αντώνης Ιερόπουλος με τον Μιχάλη Μιχαήλ. Ο Τιμοθέου έγινε μόλις ο όγδοος Κύπριος που κερδίζει τον αγώνα από το 1970 όταν διεξήχθη για πρώτη φορά.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο πρωταθλητής Μέσης Ανατολής Νάσερ Αλ-Ατίγια, από το Κατάρ. Στο τιμόνι του Subaru Impreza κέρδισε δυο απ’ τις επτά ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν. Οι άλλες πέντε πήγαν στον θριαμβευτή Τιμοθέου. Μεγάλη εμφάνιση πραγματοποίησε ο Δημήτρης Παπασάββας με το Subaru Impreza της APK Castrol Rally Team, τερματίζοντας στην τρίτη θέση γενικής. Τέταρτος τερμάτισε ο Καλίντ Αλ-Κασίμι από το Άμπου Νττάμπι με Subaru Impreza, πέμπτος ο Ιορδανός Αμζάντ Φαράχ με Mitsubishi Lancer Evo9 και έκτος ο Ανδρέας Τσουλόφτας επίσης με Mitsubishi Lancer Evo 9. Μετά από αγώνα με πολλά προβλήματα, ο Σπύρος Παυλίδης με Subaru Impreza κατάφερε να τερματίσει έβδομος, σ’ ένα δύσκολο τριήμερο διάλειμμα από τις υποχρεώσεις του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Παραγωγής (P-WRC). Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσε ο Παντελής Πάμπουκα με Subaru Impreza. Πρώτος μεταξύ των αυτοκινήτων με κίνηση στους δυο τροχούς (2WD) ήταν ο Δημήτρης Πιερή με Opel Astra GSi.

Μετά τα θλιβερά γεγονότα της πρώτης μέρας που οδήγησαν στην ακύρωση των δυο πρώτων ε.δ, ο αγώνας άρχισε ουσιαστικά το μεσημέρι του Σαββάτου. Τις δυο ειδικές που απέμειναν, κέρδισε ο Τιμοθέου με δεύτερο και στις δυο περιπτώσεις τον Αλ-Ατίγια, αφήνοντας τον Άραβα δεύτερο γενικής με την ολοκλήρωση της ημέρας, 7.8 δευτερόλεπτα πίσω του. Τρίτος τη στιγμή εκείνη ήταν πρωτοπόρος του Μεσανατολικού Πρωταθλήματος και τρίτος οδηγός της εργοστασιακής της BP Ford World Rally Team, Καλίντ Αλ-Κασίμι. Το πρωί της Κυριακής ο Αλ-Ατίγια πέρασε για λίγο στην πρωτοπορία, κερδίζοντας την πρώτη διαδρομή της ημέρας. Ο Τιμοθέου αντεπιτέθηκε, πήρε τις δυο επόμενες και σε συνδυασμό με τα προβλήματα του Αλ-Ατίγια πλησίασε τη νίκη. Τρίτος πέρασε ο Παπασάββας, με τέταρτο τον Τσουλόφτα και πέμπτο τον Ιορδανό Αμζάντ Φαράχ. Έκτος έπεσε ο Αλ-Κασίμι, λόγω σπασμένου άξονα στο Impreza. Αυτά μέχρι το μεσημεριανό Service στη Λεμεσό.
Στις δυο τελευταίες ειδικές διαδρομές, ο Τιμοθέου αρκέστηκε να διαφυλάξει τη διαφορά, ενώ ο Αλ-Ατίγια προτίμησε να μην πιέσει, μιας και καρπώνεται δέκα βαθμούς στο Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής. Ο Τιμοθέου, που έβαλε το κερασάκι στην τούρτα κερδίζοντας και την τελευταία ειδική διαδρομή, δεν είναι εγγεγραμμένος σ’ αυτό. Η διαφορά του Αλ-Ατίγια από τον Αλ-Κασίμι μειώθηκε στους εννιά, με δυο αγώνες (Λίβανος, Ντουμπάι) να απομένουν.

Ο οδηγός από το Άμπου Ντάμπι άλλαξε τον άξονα και αντεπιτέθηκε, περνώντας τόσο τον Ιορδανό Φαράχ όσο και τον Ανδρέα Τσουλόφτα, για να τερματίσει τέταρτος και να πάρει οκτώ βαθμούς στο Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο τον δεύτερο τίτλο στην καριέρα του. Ο Δημήτρης Παπασάββας κατάφερε να αντισταθεί στον Αλ-Κασίμι, διαφυλάσσοντας την τρίτη θέση του βάθρου. Έκτος τερμάτισε τελικά ο Ανδρέας Τσουλόφτας, ο οποίος υποχώρησε στα τελευταία στάδια ενός όχι και τόσο καλού γι αυτόν αγώνα.

Σε παράσταση για ένα ρόλο μετέτρεψε τη δικίνητη κατηγορία ο Δημήτρης Πιερή. Έχοντας συνοδηγό, στο αριστερό μπάκετ του Opel Astra GSi, την αδελφή του Έλενα, έλεγξε το ρυθμό από το πρώτο χιλιόμετρο του ράλι, ξεπερνώντας τους αντιπάλους στις περισσότερες διαδρομές. Είναι η πρώτη φορά που ο Πιερή κερδίζει την κατηγορία σε διεθνή αγώνα. Δεύτερος στα 2WD ήταν ο Μάριος Σταύρου με Toyota Yaris και τρίτος ο Κώστας Ζήνωνος με Honda Civic.
Το Διεθνές Ράλι Κύπρος 2007 διοργανώθηκε από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου, στα πλαίσια του Πρωταθλήματος Ράλλυ Μέσης Ανατολής της FIA, με τη κύριο χορηγό τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού και τη στήριξη της ΑΤΗΚ, της Golden Telecom, της Coca Cola Zero, του TravelScope και της CompuSource.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Χαράλαμπος Τιμοθέου / Πάμπος Λαός – Mitsubishi Lancer Evo 9
2. Νάσερ Αλ-Ατίγια / Κρις Πάτερσον Subaru Impreza Spec C +1:18.7
3. Δημήτρης Παπασάββας / Βαγγέλης Ξενοφώντος Subaru Impreza +6:55.9
4. Καλίντ Αλ-Κασίμι / Νικ Μπιτς Subaru Impreza WRX STi +7:19.7
5. Αμζάντ Φαράχ / Νίκολα Αρίνα Mitsubishi Lancer Evo 9 +7:47.9
6. Ανδρέας Τσουλόφτας / Σάββας Λαός Mitsubishi Lancer Evo 9 +7:53.0
7. Σπύρος Παυλίδης / Ντενίζ Τζιραντέ Subaru Impreza +11:09.5
8. Παντελής Πάμπουκα / Λεωνίδας Χριστοφή Subaru Impeza STi +12:41.3

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΣ 2007
Ένα Escort στην πρώτη θέση
Είκοσι επτά χρόνια μετά τη νίκη του Ρότζερ Κλαρκ στην Κύπρο, ένα Ford Escort κερδίζει ξανά τον εθνικό μας αγώνα. Ο Δημήτρης Βαζάκας με τη Μαρίνα Γεμενή που ήρθαν από την Ελλάδα, οδήγησαν μαεστρικά και το θρυλικό Escort ανταποκρίθηκε εξαίσια, όπως τότε, κερδίζοντας τις τέσσερις απ’ τις πέντε ειδικές διαδρομές και μαζί το Ιστορικό Ράλλυ Κύπρος 2007. Το πλήρωμα ήταν πρώτο στην κατηγορία C3C. Δεύτεροι γενικής και πρώτοι στην κατηγορία D3C τερμάτισαν οι Κύπριοι Παντελής Ποιητής και Ανδρέας Ξυδιάς με Volkswagen Golf.

Τρίτοι ήταν οι Χριστάκης Μιχαήλ και Γιώργος Λυσάνδρου με Ford Escort Mk1. Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο αρχών της δεκαετίας του ’70, που αποτέλεσε βάση για την επόμενη, χρυσή γενιά των Escort. Το πλήρωμα κέρδισε την τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα. Στην τέταρτη θέση ακολούθησε άλλο ένα Escort, Mk2 αυτή τη φορά, με πλήρωμα τους Νίκο Νεάρχου και Γιώργο Κεή. Συγκινητική ήταν η στιγμή που ανέβηκαν στη ράμπα οι πέμπτοι γενικής, πρώτοι κατηγορίας D2C, Κωνσταντίνος Εγγλέζου και Χρύσανθος Νικολάου, οδηγώντας το Mitsubishi Colt με αριθμούς εγγραφής «KP 1». Το αυτοκίνητο με το οποίο ο αείμνηστος Βαχάν Τερζιάν κέρδισε το Ράλλυ Κύπρος το 1981. Από τα εννιά πληρώματα που πήραν εκκίνηση το βράδυ της Παρασκευής, τέσσερα δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες του εθνικού μας αγώνα.

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.