ΠΡΟΣΟΧΗ: Ελέγξτε τα ελαστικά σας

Για τον έλεγχο των ελαστικών σας υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να προσέχετε, την πίεση και την εικόνα του πέλματος.

Καλό είναι να ελέγχετε το πέλμα του ελαστικού σας συστηματικά, για να διαπιστώσετε εάν έχει υποστεί φθορές ή χρειάζεται αντικατάσταση. Όλα τα ελαστικά έχουν γραμμές ένδειξης φθοράς πέλματος χαραγμένες στο πέλμα. Αυτές οι γραμμές βρίσκονται στις βάσεις των εγκοπών του πέλματος, σε πολλά σημεία στο ελαστικό. Όταν το ελαστικό έχει φθαρεί, σε σημείο που όλοι οι δείκτες φθοράς να είναι στο ίδιο επίπεδο με τους παρακείμενους ώμους των πελμάτων, είναι η στιγμή να αντικαταστήσετε το ελαστικό. Αν το πέλμα έχει φθαρεί μόνο σε ένα ή δύο σημεία, αυτό μπορεί να σημαίνει, ότι το ελαστικό δεν είχε την κατάλληλη πίεση.

Κοιτάξτε προσεκτικά όλα τα ελαστικά του οχήματός σας, ειδικά ανάμεσα στις αυλακώσεις. Είναι πολύ πιθανό να έχετε πατήσει καρφί ή άλλο αντικείμενο το οποίο έχει εισχωρήσει στο ελαστικό, χωρίς να έχει χάσει αέρα. Ωστόσο, μετά από λίγες μέρες, θα αρχίσει σιγά-σιγά να ξεφουσκώνει ή θα σκιστεί απότομα (σε περίπτωση υψηλής ταχύτητας), κάτι που μπορεί να αποβεί επικίνδυνο. Αντίστοιχα κοιτάξτε τα πλευρικά τοιχώματα για τυχόν “καρούμπαλα” που μπορεί να επηρεάσουν την αντοχή του ελαστικού.

Τα ελαστικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και πρέπει να έχουν την πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής. Δεν είναι και ιδιαίτερα χρονοβόρο ή δύσκολο, όταν πάτε για καύσιμα σε ένα πρατήριο, να κάνετε και έναν έλεγχο στις πιέσεις, ώστε να έχετε το μυαλό σας ήσυχο. Σκεφτείτε ότι με μικρή απόκλιση της πίεσης χάνετε σε πρόσφυση και άρα ενεργητική ασφάλεια, ενώ παράλληλα αυξάνετε την κατανάλωση!. 

Μία από τις πλέον συνηθισμένες απορίες που μπορεί να έχει κανείς σχετικά με τα ελαστικά αφορά τη διάρκεια ζωής τους. Η απάντηση σε αυτήν την απορία μπορεί να δοθεί μόνο θεωρητικά, διότι πρακτικά υπάρχουν αρκετές παράμετροι οι οποίες συμβάλλουν σε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Θεωρητικά, λοιπόν, η διάρκεια ζωής των ελαστικών όταν αυτά αγοράζονται καινούρια, δεν ξεπερνά τα 40 χιλιάδες διανυθέντα χιλιόμετρα μέσα σε ένα χρονικό ορίζοντα τριών ετών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμη και εάν τα ελαστικά μένουν ακίνητα υπόκεινται σε φθορές στην υφή τους, λόγω των καιρικών συνθηκών στις οποίες υποβάλλονται. Αν υποθέσουμε όμως ότι η φθορά των ελαστικών προέρχεται κατά κύριο λόγο από τη χρήση τους, τότε τα συμπεράσματά μας είναι διαφορετικά. Ένα ελαστικό το οποίο έχει διανύσει αρκετά χιλιόμετρα σε δρόμους με στροφές είναι λογικό πως θα καταπονηθεί ιδιαίτερα.

Η κίνηση σε χωματόδρομους, ακόμη και αν δεν είναι συχνή, μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα τα ελαστικά ενώ και στην άσφαλτο, όταν κινούμαστε με υψηλή ταχύτητα, η φθορά των ελαστικών είναι αρκετά μεγάλη. Βέβαια τα ελαστικά φθείρονται ακόμη και εάν δε συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις. Διάφορα μηχανικά προβλήματα του αυτοκινήτου μπορούν να έχουν επίπτωση και στα λάστιχα μας. Μία ανάρτηση η οποία έχει χάσει την αρχική καλή λειτουργία της, λόγω κάποιας λάθος ρύθμισης, είναι πολύ πιθανό ότι θα προκαλέσει μία ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά. Κάτι τέτοιο μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρό παράγοντα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος! Ιδία κατάληξη θα μπορούσε να έχει και η ύπαρξη απόκλισης ή σύγκλισης μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα. Επίσης, όσο πιο συχνές είναι οι αναβάσεις σε πεζοδρόμια, τόσο περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνουν τα ελαστικά για πρόωρη καταστροφή.

Ο εσωτερικός σκελετός μπορεί να ραγίσει ή ακόμη και να σπάσει αν το αυτοκίνητο ανεβαίνει συχνά απότομα στα πεζοδρόμια. Αυτό μπορούμε εύκολα να το αντιληφθούμε αν δούμε εξογκώματα στα πλαϊνά του ελαστικού. Ελαστικό που βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση, χρειάζεται άμεση αντικατάσταση.

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.