autokinito.com.cy by Petros Soutzis

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 23 Απριλίoυ

san simera 23 apriliou

Ράλι Πλοηγών 1978

Ο Πέτρος Δημητριάδης με οδηγό τον Κώστα Θεοχαρίδη και αυτοκίνητο ένα Subaru GFT 1600 κερδίζουν το Ράλι Πλοηγών (Pilot Rally) που μετρούσε στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα Συνοδηγών (μόνο) του 1978. Τη δεύτερη θέση πήραν οι Dave Adams και Μάριος Ιωάννου με Ford Escort RS ενώ την τριάδα έκλεισαν οι Θεοχάρης Θεοχάρους και Κύπρος Κυπριανού με Chrysler Avenger.

Δείτε το επόμενο

Imola 2006

To 2006 διεξήχθη το τελευταίο Grand Prix στην πίστα του Enzo e Dino Ferrari στο San στην Imola (πριν την είσοδο του και πάλι στο καλεντάρι το 2020). Ένας αγώνας που παρουσιαζόταν στο ημερολόγιο της Formula 1 από το 1981. Τον τελευταίο αγώνα του 2006 κέρδισε ο Michael Schumacher. Δεύτερος τερμάτισε ο Fernando Alonso (Renault) ενώ την τριάδα έκλεισε ο Juan Pablo Montoya (McLaren Mercedes).  Α

Δείτε το επόμενο

Abarth 1500 Biposto 1952

Το 1952, στη έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, έκανε την εμφάνιση του ένα πρωτότυπο φουτουριστικό για την εποχή όχημα. Πρόκειται για το Abarth 1500 Biposto.Ένα κουπέ μοντέλο που όμως δεν πέρασε ποτέ τις γραμμές παραγωγής.

Το 1500 Biposto σχεδίασε ο Franco Scaglione, ο οποίος δούλευε τότε για τον οίκο Bertone. Μετά την παρουσίαση του στο Τορίνο αγοράστηκε από την Packard και μεταφέρθηκε στο Ντιτρόιτ. Το Biposto δόθηκε στον δημοσιογράφο Dick Smith στα μέσα του 1953 ως βραβείο του για την πρόταση ενός νέου διαφημιστικού συνθήματος Packard. Ο Σμιθ οδήγησε πολύ λίγο το αυτοκίνητο και το φύλαξε στο γκαράζ του. Επανεμφανίστηκε σε δημοπρασία το 2003, όπου αποκτήθηκε από τον συλλέκτη αυτοκινήτων και συντηρητή Chris M Drake. Μετά από επταετή αποκατάσταση κέρδισε το διάσημο Gran Turismo Trophy το 2010 στο  Pebble Beach Concours d’Elegance και εμφανίζεται στα Gran Turismo 6 και Gran Turismo Sport.

Δείτε το επόμενο

Piaggio 1946

To 1946 η εταιρεία Piaggio πατένταρε στη Φλωρεντία μια μικρή μοτοσυκλέτα με το όνομα Vespa. Ένα μοντέλο / θρύλος που έγινε μόδα και τρόπος ζωής για τις επόμενες δεκαετίες. Η μοτοσυκλέτα διέθετε ένα πλαίσιο που κάλυπτε όλα τα μηχανικά μέρη, κάτι πρωτοποριακό για την εποχή. Η μοτοσυκλέτα αυτή είχε στο πίσω μέρος ένα μαξιλαράκι για τον συνεπιβάτη, το οποίο μπορούσε να αντικατασταθεί προαιρετικά με ένα κουτί αποσκευών. Περιλάμβανε εμπρός μια ποδιά προστασίας που αρχικά ήταν επίπεδη, στη συνέχεια όμως άλλαξε σε μια διπλή καμπυλωτή ποδιά έτσι ώστε στην εσωτερική μεριά της να δημιουργηθεί ντουλαπάκι όπως εκείνα των αυτοκινήτων. Το καπάκι για το ντεπόζιτο της βενζίνης ήταν κάτω από το κάθισμα κάτι που σήμαινε για τον οδηγό, λιγότερα έξοδα για μια τάπα ασφαλείας. Είχε άκαμπτη ανάρτηση πίσω και μικρή 8-ιντση ρόδα (200mm) που έδινε τη δυνατότητα, για μια συμπαγή σχεδίαση και πολύ χώρο για τα πόδια του οδηγού. Ο κινητήρας του ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό, ήταν δίχρονος και 98 κυβικών εκατοστών. Ο δίχρονος κινητήρας λειτουργούσε με μείγμα λαδιού και βενζίνης που παρήγαγε έντονο καπνό ενώ παρήγαγε έναν χαρακτηριστικό ήχο. Η πρώτη αυτή μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP5 και ονομάστηκε Paperino, που ήταν το όνομα του ήρωα της Ντίσνεϊ Ντόναλντ Ντακ στην Ιταλία και που δόθηκε από τους εργάτες της Piaggio, λόγω του παράξενου σχήματός του. Ο σχεδιασμός του δεν άρεσε στον Ενρίκο Πιάτζιο και ζήτησε από τον Ντ’Ασκάνιο να το ξανασχεδιάσει και το έκανε με πιο αεροδυναμική άποψη. Η δεύτερη μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP6 και όταν την παρουσίασαν στον Πιάτζιο και άκουσε τον ήχο του κινητήρα φώναξε «Sempra una vespa» (Ακούγεται σαν σφήκα) και έτσι αυτό το όνομα έμεινε για πάντα. Vespa στα ιταλικά σημαίνει σφήκα και υιοθετήθηκε ως το νέο όνομα της αυτής της μοτοσυκλέτας, εξαιτίας του οξύ ήχου του κινητήρα και του σχήματός της.

Δείτε το επόμενο

Pierluigi Martini 1961

To 1961 γεννήθηκε o Iταλός oδηγός Pierluigi Martini o οποίος συμμετείχε σε 124 αγώνες της Formula 1 (119 εκκινήσεις). Έκανε το ντεμπούτο του στις 9 Σεπτεμβρίου στο Ιταλικό Γκραν Πρι αντικαθιστώντας τον τιμωρημένο Ayrton Senna όταν οδηγούσε για την Toleman. Έτρεξε στις σεζόν 1984-1985 και 1988-1995 για τις ομάδες της Toleman, Minardi και Scuderia Italia παίρνοντας 18 βαθμούς στην καριέρα του. Παράλληλα, κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1999 οδηγώντας μαζί με τους Joachim Winkelhock και Yannick Dalmas.

Δείτε το επόμενο

Shekhar Mehta 1973

Το 1973 ο Shekhar Mehta κερδίζει το ράλι Σαφάρι πίσω από το τιμόνι ενός Datsun 240Z. Ο αγώνας διεξήχθη στις 19-23 Απριλίου και ήταν μήκους 5.300 χιλιομέτρων με 56 Time controls. Δεύτερος με ίδιο ακριβώς χρόνο (6ώρες και 46 δευτερόλεπτα) ο Σουηδός Harry Kallstrom με Datsun 1800 SSS. Η νίκη όμως πήγε στον Mehta αφού ήταν ο ταχύτερος στον πρώτο σταθμό έλεγχου του αγώνα. Τρίτος τερμάτισε ο Ove Andersson με Peugeot 504.

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Exit mobile version