Lancia… ένα όνομα, πολλές ιστορίες! 

H ιστορία της Lancia φέτος κλείνει 115 χρόνιας ζωής και οι αγώνες ήταν μέρος του DNA της. Ελάχιστες μάρκες έχουν καταφέρει να συνδέσουν τόσο στενά το όνομα τους με τους αγώνες ράλι, όσο η Lancia. Με 15 τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η σκέψη αυτόματα μεταφέρεται στις δεκαετίες του 1970 και 1980, όταν θρυλικά μοντέλα όπως οι Stratos, 037 και Delta, πρωταγωνίστησαν για περισσότερα από 20 χρόνια.

Lancia Rally RangeΟι επικεφαλής της Lancia από πολύ νωρίς κατάλαβαν την αξία αυτού του είδους των αγώνων, οι οποίοι μπορούσαν να αναδείξουν τα οδηγικά χαρίσματα των αυτοκινήτων παραγωγής. Η εμπλοκή της μάρκας με τους αγώνες ξεκινά από το πάθος του ιδρυτή της, ο οποίος ήδη τη σαιζόν 1908-1909 είχε κατακτήσει αρκετές νίκες. Τα χρόνια από τη δεκαετία του 1920 έως και τη δεκαετία του 1940, ιδιώτες κάτοχοι αυτοκινήτων της Lancia κέρδισαν σε διάφορους αγώνες αυτοκινήτου, ενώ από το 1951, χάρη στον Gianni Lancia, γιο του ιδρυτή της μάρκας και λάτρη των αγώνων, η Ιταλική μάρκα επέστρεψε επίσημα στις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Ένα χρόνο αργότερα, ήρθε η ίδρυση της Scuderia Lancia, με έμβλημα έναν καλπάζοντα μπλε ελέφαντα, ενώ τις χρονιές 1954 και 1955 η Lancia D50 πρωταγωνίστησε στο τότε νεοσύστατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.

Lancia StratosΗ δεκαετία του 1960 βρίσκει τη Lancia να επιστρέφει επίσημα στα ράλι με την Lancia Racing Team και έμβλημα το μικρό κόκκινο ελέφαντα που συνοδευόταν από τα αρχικά HF (“High Fidelity”). To 1974, το ντεμπούτο της Lancia Stratos HF σηματοδοτεί το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που σχεδιάστηκε ειδικά για τους αγώνες ράλι. Μοναδικός του σκοπός να είναι ανίκητο σε κάθε επιφάνεια, χωμάτινη ή ασφάλτινη. Σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, η Stratos HF εφοδιάστηκε –με τη σύμφωνη γνώμη του ίδιου του Enzo Ferrari- με τον V6 κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λίτρων της Ferrari Dino. Μόνο 500 Stratos κατασκευάστηκαν, όσες ακριβώς όριζαν οι κανονισμοί του Group4. Η απόδοση και το ταπεραμέντο της επιβραβεύτηκαν με 3 συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα (1974, 1975 και 1976), ενώ επίσημα αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1978.

LANCIA 037 GROUP BΛίγα χρόνια αργότερα, το 1983, ήταν η σειρά της Lancia Rally 037 να παραλάβει τη σκυτάλη. Όπως αναφέρει ο κ. Limone, «Η εποχή της τετρακίνησης είχε ήδη ξεκινήσει, όμως η 037 –ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο- πρωταγωνιστούσε ακόμα και στις χωμάτινες επιφάνειες, με το μοναδικό αυτοκίνητο που μπορούσε να την ανταγωνιστεί να είναι το Audi Quattro. Η 037 ήταν τόσο τεχνικά ανώτερη που κίνησε τις υποψίες της ομάδας της Audi. Κατά τη διάρκεια του ράλι του Sanremo, έστειλαν έναν τεχνικό τους σε ένα από τα σημεία service της ομάδας μας. Ο τεχνικός ήρθε με ελικόπτερο ώστε να επιβεβαιώσει ότι δεν είχαμε προσθέσει και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Προφανώς δεν είχαμε και η 037 είναι το τελευταίο δικίνητο αυτοκίνητο που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.»

LANCIA S4Μετά την εποχή των αυτοκινήτων Group Β με την κτηνώδη δύναμη, η Lancia έριξε στη μάχη την τετρακίνητη Delta HF 4WD. Αυτό έγινε το 1987 και για τα επόμενα 6 χρόνια, η Delta HF 4WD και στη συνέχεια οι Delta HF Integrale και Integrale 16V θα κυριαρχούσαν στη σκηνή των ράλι.

Juha Kankkunen LANCIA DELTA Συνολικά 10 Παγκόσμιοι τίτλοι, 6 κατασκευαστών και 4 οδηγών, με 46 νίκες στους συνολικά 66 αγώνες του θεσμού που πήραν μέρος. Με λίγα λόγια, σε κάθε αγώνα ήταν πιθανότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο να κερδίσει η Lancia Delta, η οποία πέρασε στην ιστορία ως το πλέον πετυχημένο μοντέλο του θεσμού.

group b audi quattro

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK