Renault / Nissan – FiatChrysler

Τις τελευταίες εβδομάδες αναφερθήκαμε αρκετά στο ενδεχόμενο της μεγάλης συμμαχίας ανάμεσα στην Fiat-Chrysler Automobiles και την Renault, με όλα τα ενδεχόμενα και πιθανότητες που θα μπορούσαν να εμφανιστούν εάν υπέγραφαν όλες οι πλευρές.
Τα παιχνίδια του στέμματος ήταν και ο λόγος που, όπως όλα δείχνουν, δεν θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη συμμαχία. Πριν μερικές μέρες πραγματοποιήθηκε η μεγάλη συνέλευση των επικεφαλής των δυο πλευρών όπου αναμενόταν να παρθεί η μεγάλη απόφαση. Όμως πριν καθίσουν όλοι στο τραπέζι, υπήρχε ήδη ένα σύννεφο πάνω από την όλη διαδικασία λόγω του ότι ο πρόεδρος της FCA, John Elkann, είχε ήδη δηλώσει την δυσαρέσκεια του προς τις καθυστερήσεις που δέχθηκαν οι συνομιλίες από τον  Γάλλο Υπουργό Οικονομικών, Burno Le Maire, ο οποίος πάλευε εδώ και καιρό να πείσει τους Ιάπωνες (της Nissan, μιας και βρίσκεται σε συμμαχία με την Renault) πως μια μεγάλη χειραψία με την FCA θα ήταν προς όφελος όλων.

Οι Ιάπωνες, ωστόσο, διατηρούσαν σιγή ιχθύος, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί πως σε περίπτωση ψηφοφορίας για την συμμαχία, θα απείχαν. Όπως ακριβώς και έγινε. Οι προσπάθειες του Elkann, και η υπομονή του, που πάλευε εδώ και εβδομάδες για να καθορίσει μαζί με τον CEO της Renault, Jean-Dominique Senard, τις λεπτομέρειες μιας τέτοιας συμμαχίας, βρήκαν και πάλι εμπόδιο την Nissan η οποία υπέγραψε σχετικό έγγραφο κατά το οποίο δήλωσε την αποχή της από την τελική ψηφοφορία, καθυστερώντας για ακόμα μια φορά την απόφαση.

Ως εκ τούτου, ο Elkann, που απέστειλε και επιστολή σε όλους τους εργαζόμενους της FCA, ανακοίνωσε: «Όταν γίνεται ξεκάθαρο πως οι συνομιλίες, που γίνονται εδώ και καιρό, πήγαν όσο μακριά μπορούσαν χωρίς να έρθει ένα τελικό αποτέλεσμα, πρέπει να λάβουν και ένα τέλος επιτέλους.» Ο Elkann, βλέποντας τον δισταγμό της Nissan, δεν είχε άλλη υπομονή και αποφάσισε να δώσει ένα τέλος στην όλη προσπάθεια, με αποτέλεσμα να καταρρεύσουν οι συνομιλίες για την πιθανή συμμαχία.

Η Γαλλική κυβέρνηση, που κατέχει το 15% της Renault και μετρούσε διπλά η ψήφος της, δήλωσε σοκαρισμένη από την απόσυρση του Elkann, την στιγμή που η σχέση της Γαλλικής εταιρείας με την Nissan μπήκε σε επικίνδυνα νερά λόγω της αποχής των Ιαπώνων. Μέσα στις επόμενες μέρες, έρχονται σημαντικές συνομιλίες ανάμεσα στους Γάλλους και τους Ιάπωνες σχετικά με το μέλλον της δικής τους συμμαχίας, που φαίνεται να μπαίνει μέσα σε επικίνδυνα νερά, τα οποία ήδη διαταράχθηκαν από την όλη υπόθεση Carlos Gosn , με δηλώσεις για συζητήσεις για το μέλλον να έχουν ήδη λεχθεί.
Έτσι, ο Elkann, παραδειγματίστηκε από τον μεγάλο του μέντορα, και πρώην αφεντικό της FCA, Sergio Marchionne, ο οποίος κάποτε είπε: «Είναι εξίσου σημαντικό να ξέρεις πότε να σηκωθείς από ένα τραπέζι, όσο είναι το πότε να καθίσεις.»

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.