Τα χαρακτηριστικά RS απέκτησαν μια διαφορετική έννοια για τους φίλους των γρήγορων αυτοκινήτων. Η Porsche φρόντισε να μας το αποδείξει και να συνεχίζει να μας συναρπάζει για περισσότερο από 45 χρονια. Με λίγα λόγια όλα τα γρήγορα Porsche επιβάλλονταν να φέρουν αυτά τα δύο μοναδικά γράμματα!

Carrera 2.7 RS (1973)

Η πρώτη Porsche που έφερε το χαρακτηριστικό RS έμελλε να είναι και το πιο διάσημο από όλα! Ήταν το παιδί του Ernst Fuhrmann και αναγκάστηκε να προχωρήσει στην παρουσίαση της RS όταν οι κανονισμοί πέταξαν έξω τις πολύ πετυχημένες 917. Εκείνες τις ημέρες η 911S φορούσε κινητήρα 2,4 λίτρων και ο οποίος μεγάλωσε στα 2.681 κ.εκατ. και την ιπποδύναμη να φτάνει τους 210 ίππους στις 6.300rpm. Όμως η μεγαλύτερη βελτίωση ήρθε από την ζυγαριά η οποία πλέον έδειχνε 975 κιλά. Αυτό έγινε δυνατό χάρη στην πιο λεπτή λαμαρίνα στην οροφή, τις πόρτες και τα καπό μαζί με πιο λεπτά τζάμια! Οι θόλοι των τροχών απέκτησαν «χειλάκι» για τους μεγαλύτερους επτά ιντσών τροχούς της Fuchs και πίσω προστέθηκε αεροτομή που απέκτησε το χαρακτηριστικό όνομα «ουρά πάπιας»! Οι αναρτήσεις απέκτησαν σκληρότερα αμορτισέρ της Koni και αντιστρεπτικές, αλλά αν το πιστεύετε τα φρένα παρέμειναν χωρίς βελτιώσεις. Τα νούμερα των πωλήσεων έδειξαν 1.580 αντίτυπα.

964 Carrera 2 RS (1991)

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 τα αυτοκίνητα της Porsche είχαν αρχίσει να παχαίνουν με την Carrera 2 να έχει ανέβει στα 1.350 κιλά και τη τετρακίνητη Carrera 4 να προσθέτει 100 κιλά ακόμα. Καιρός λοιπόν για δίαιτα και έτσι γεννήθηκε η Carrera 2 RS που όταν τελείωσε έδειξε το αυτοκίνητο 120 κιλά πιο ελαφρύ. Τα καθίσματα ήταν απλά Recaro και είχαν εξαφανιστεί ακόμα και οι επενδύσεις από τις πόρτες. Οι τροχοί ήταν από μαγνήσιο και πλέον 17 ιντσών. Στον κινητήρα πάλι είχαν προστεθεί μόλις 10 ίπποι, φτάνοντας τους 260, αλλά μπορούσε να ανεβάσει πιο εύκολα στροφές χάρη σε νέα ηλεκτρονική διαχείριση και ελαφρότερο στρόφαλο. Το G50 κιβώτιο απέκτησε πιο κοντές σχέσεις και η ανάρτηση χαμήλωσε κατά 40mm. Η καρότσα ήταν η ίδια, αλλά τώρα με περισσότερες κολλήσεις ήταν πιο στιβαρή. Τελικά πούλησε 2.051 Carrera 2 RS.

664 Carrera 3.8 RS (1993)

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα «homologation special», ώστε η Porsche να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων GT. Η καρότσα προέρχονταν από την Turbo 3,6 πάνω στο φαρδύ πλαίσιο και εξοπλίστηκε σε αλουμινένιες πόρτες  και καπό από το ίδιο υλικό. Το αποτέλεσμα ήταν ότι παρά το πιο φαρδύ πλαίσιο τώρα τα κιλά να έχουν μειωθεί κατά δέκα (!), ενώ πίσω τώρα υπήρχε μια τεράστια αεροτομή που ρυθμίζονταν σε έξη θέσεις. Ο κινητήρας ήταν τώρα 3.746 κ.εκατ. με την διαδρομή να έχει μεγαλώσει κατά 2mm. (διάμετρος x διαδρομή: 76,4 mm x 102,0 mm), αλλά για να ανέβουν οι ίπποι από τους 260 στους 300 απαιτήθηκαν, όπως μεγαλύτερες βαλβίδες και υψηλότερη συμπίεση (από 11,3:1 σε 11,6:1), ενώ τη θερμοκρασία διατηρούσε σταθερή ένα μεγαλύτερο ψυγείο νερού εμπρός.

993 Carrera RS (1995)

Η Porsche για μια ακόμα φορά έκανε το θαύμα της και ως συνήθως το μυστικό ήταν η μείωση του βάρους. Αφαιρέθηκαν τα ηλεκτρικά τζάμια, το πλυστικό των φώτων μαζί με ελαφρά καθίσματα Recaro και αναβαθμίστηκε με αλουμινένιο καπό, που είχε σαν αποτέλεσμα 100 κιλά λιγότερα. Ο κινητήρας αύξησε και πάλι τον κυβισμό του στα 3.746 κ.εκατ. και ως συνήθως μεγάλωσαν οι βαλβίδες και προστέθηκε το σύστημα χρονισμού VarioRam. Οι ίπποι ήταν πάλι 300 με 355 Nm ροπής και το κιβώτιο ταχυτήτων έξη σχέσεων. Οι αναρτήσεις και αυτές απέκτησαν σκληρότερη διάθεση και χαμήλωσε κατά 30mm εμπρός και 40mm πίσω και καλό θα ήταν να μην ξεχνάμε ότι πλέον το αυτοκίνητο φορούσε πίσω τη νέα ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων. Οι τροχοί μεγάλωσαν σε 18 ίντσες αλλά καλό θα ήταν να μην την μπερδεύουμε με τον Clubsport ή RSR που ήταν ακόμα πιο απόλυτη.

996 GT3 RS (2004)

Όταν η Porsche παρουσίασε την GT3 το 1993 όλοι πίστεψαν ότι δεν θα ξαναβλέπαμε κάποια RS. Η GT3 με τον κινητήρα στα 3,6 λίτρα ήταν ένας συνδυασμός, αφού φορούσε το μπλοκ από την GT1 με τις πολυβάλβιδες κεφαλές της 996 Carrera και τους ίππους πλέον στους 360 στις 6.300rpm. Κάτι που μεταφράζονταν σε 60 ίππους ακόμα με τη ροπή στα 370 Nm στις 5.100rpm. Η κίνηση μεταφέρονταν μόνο στους πίσω τροχούς και το εξατάχυτο κιβώτιο προέρχονταν από την GT2. Οι αναρτήσεις ήταν και αυτές χαμηλωμένες με τα εμπρός φρένα να έχουν μεγαλώσει στα 330mm ελεγχόμενα από τετραπίστονες δαγκάνες. Η GT3 κατασκευάστηκε σε μόλις 1.890 αντίτυπα.

997 GT3 RS MK1 (2006)

Το concept παρέμεινε το γνωστό και για την 997 με τον κινητήρα στα 3,6 λίτρα, αλλά τους ίππους στους 415 πλέον. Τάραξε όμως τα νερά φορώντας την ενεργή ανάρτηση PASM, κάτι που θεωρήθηκε ιεροσυλία! Αλλά επειδή όλα είναι μια ιδέα, η πρακτική αυτή βελτίωσε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στα όρια. Η έκδοση RS βασίστηκε πάνω στη καρότσα της Carrera 4 που ήταν πιο φαρδιά πίσω κατά 44mm, αλλά παρά αυτό ήταν πιο ελαφρά κατά 20 κιλά.

 997 GT3 RS MK2 (2010)

Η 997 γνώρισε και δεύτερη βελτίωση με 435 ίππους (20 ίπποι περισσότεροι) και για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε και το PSM (Porsche Stability Management), το οποίο όμως μπορούσε να παραμείνει και στη θέση OFF. Οι τροχοί είχαν πλέον μεγαλώσει στις 19 ίντσες και οι ίπποι ανέβηκαν στους 450.

911 GT3RS (2017)

Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο… αγωνιστικό 500 ίππων αλλά με έγκριση τύπου και για το δρόμο. Είναι εφοδιασμένο με τον εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4.0 λίτρων, απόδοσης 500 ίππων και 460 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο PDK 7 σχέσεων. Φθάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320 χιλιόμετρα την ώρα.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.