ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ NISSAN ΛΟΝΔΙΝΟ

Στο… «άβατο» του κέντρου σχεδιασμού της Nissan

Όταν το 2010 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Nissan Juke, στην αγορά υπήρχαν μόλις δύο ανταγωνιστικά μοντέλα στην Compact SUV κατηγορία. Εννέα χρόνια μετά παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά του Juke αλλά η ανταγωνιστές αυξήθηκαν στους… 24! Εξέλιξη που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τη σημασία που δίδουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατηγορία αυτή. Μια κατηγορία που αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στα χρόνια που έρχονται.

Βρεθήκαμε στο κέντρο σχεδιασμού της Nissan στην καρδιά του Λονδίνου. Το Juke είναι ένας από τους πέντε φιναλίστ για το βραβείο «Best Buy Car of Europe» από τον ανεξάρτητο οργανισμό AUTOBEST, γι αυτό και οι υπεύθυνοι του Ιαπωνικού εργοστασίου θεώρησαν καλό να μας καλέσουν για μια πιο λεπτομερή παρουσίαση του τόσο σημαντικού μοντέλου στη γκάμα της. Μοντέλο που ήδη οδηγήσαμε τον περασμένο μήνα στην πόλη της Βαρκελώνης.

Λίγα μόλις μέτρα από το Paddington Station, δίπλα ακριβώς στο κανάλι, με τις πολλές pub και restaurant βρίσκεται το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας. Ένα από τα πολλά που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη αφού η Nissan διαθέτει στο payroll της πάνω από 800 άτομα στο τμήμα σχεδιασμού!

Στην είσοδο του Nissan Design Europe έπρεπε να «αδειάσουμε» τις τσέπες μας. Κινητά τηλέφωνα, κάμερες κλπ έπρεπε να φυλαχθούν σε ειδικά συρτάρια, τα οποία μας έδωσαν πίσω κατά την έξοδο μας, ενώ άνθρωποι της Nissan μας συνόδευαν σε κάθε μας κίνηση στο χώρο.

Βρεθήκαμε στα άδυτα του σχεδιαστικού κέντρου. Όλα άσπρα, φωτεινά και παντού πόρτες με κωδικούς. Κατεβαίνοντας αρκετές σκάλες βρεθήκαμε σε ένα αίθριο, όπου στο κέντρο βρισκόταν το νέο Juke σε χρώμα Fuji Red με μαύρη οροφή και ζάντες 19 ιντσών.Η βάση του αίθριου ήταν περιστρεφόμενη, ώστε να ακολουθεί τις εντολές των φωτογράφων καθώς χρησιμοποιείται και ως φωτογραφικό studio.

Με σχεδόν 1 εκατομμύριο πωλήσεις στην Ευρώπη , το νέο Juke δεν μοιάζει σε τίποτα με τον προκάτοχο του τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά ενώ όποια μειονεκτήματα παρουσίαζε η πρώτη γενιά «λύθηκαν» με εντυπωσιακό τρόπο από το Ιαπωνικό εργοστάσιο.Tο νέο Juke διατηρεί το σχεδιαστικό DNA της πρώτης γενιάς, αλλά έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, έγινε πιο ποιοτικό εσωτερικά και ακολουθεί το ρεύμα της εποχής στο θέμα των gadget.

Πρώτα, ο φουτουριστικός σχεδιασμός της πρώτης γενιάς άλλαξε άρδην, με την εταιρεία να παρουσιάζει ένα πιο συμβατικό και συνάμα σύγχρονο σχεδιαστικό σύνολο. Οι χώροι – ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες – έχουν μεγαλώσει αισθητά ενώ με το αναβαθμισμένο ProPILOT και την εντυπωσιακή συνδεσιμότητα του, το Juke φέρνει το Nissan Intelligent Mobility – το όραμα της Nissan για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία – ένα βήμα μπροστά. Ένα μοντέλο που απευθύνεται και πάλι σε ευρωπαίους οδηγούς, οι οποίοι εκτιμούν το σχεδιασμό, την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα και την πρακτικότητα που προσφέρει η κατηγορία crossover.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο νέο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας NissanConnect, με το νέο Juke να γίνεται το… «πιο συνδεδεμένο» Nissan στη γκάμα της εταιρείας! Με το νέο σύστημα NissanConnect, ο πελάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα Apple CarPlay® και Android Auto για να μεταφέρουν τα αγαπημένα τους apps στην οθόνη αφής 8 ιντσών αλλά και να χρησιμοποιήσουν τα TomTom Maps & Live Traffic ή να ενεργοποιούν In-Car WiFi προσφέροντας διαδίκτυο στα laptops και tablets των επιβατών. Μαζί και το ηχοσύστημα Bose® Personal® Plus με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένων δύο μονάδων UltraNearfield ενσωματωμένων και στα δύο μπροστινά προσκέφαλα οδηγού και συνοδηγού. Επίσης, η εφαρμογή NissanConnect Services προσφέρει στον ιδιοκτήτη τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου του απευθείας από το smartphone του. Συγκεκριμένα, ο ιδιοκτήτης μπορεί τώρα να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει το Nissan του από απόσταση, να ελέγξει την πίεση των ελαστικών του και τη στάθμη λαδιού και άλλα.

Όπως και στην οδηγική του παρουσίαση στη Βαρκελώνη, έτσι και στο Λονδίνο, οι άνθρωποι της Nissan ήταν φειδωλοί όσον αφορά τους κινητήρες του Juke. Εκτός από το νέο τούρμπο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου DIG-T των 117 ίππων που οδηγήσαμε, δεν έδωσαν οποιεσδήποτε πληροφορίες για άλλες εκδόσεις κινητήρα. Όμως, ο αγοραστής θα έχει την επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή ενός αυτόματου κιβωτίου 7 ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη (DCT) και paddles στο τιμόνι όπου μπορεί να επιλέξει και τον τρόπο οδήγησης του όπως Eco, Standard και Sport.

Τόσο το νέο Juke όσο και τα Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio και Skoda Kamiq που θα βρεθούν απέναντι του κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας θα οδηγήσουμε στις 27-28 Νοεμβρίου στην πρώην πίστα της Formula 1 στην Κωνσταντινούπολη μέσα στα πλαίσια της δοκιμής όλων των μοντέλων για την του «Best Buy Car in Europe 2020».

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.