ΑΠΟΣΤΟΛΗ: PEUGEOT 208 / e-208

Ότι καλύτερο έχει να παρουσιάσει η κατηγορία!

PEUGEOT 208Πρόκειται για το πιο εξελιγμένο και πιο όμορφο σχεδιαστικά μοντέλο της «μικρής» κατηγορίας. Μια κατηγορία που δυστυχώς φθίνει απέναντι στη φρενίτιδα των καταναλωτών προς την κατηγορία των SUV και ιδιαίτερα των compact SUV. Η Peugeot παρουσίασε τη νέα γενιά του 208 εξοπλίζοντας το με ότι καλύτερο έχει να παρουσιάσει ο Όμιλος PSA τόσο στο χώρο της άνεσης και της συνδεσιμότητας όσο και της ασφάλειας. Όπως και στην περίπτωση του Opel Corsa, έτσι και στο «αδελφάκι» Peugeot 208, ο Γαλλικός Όμιλος προτίμησε τη συμβατική εκδοχή στην ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου αντί την πιο φουτουριστική που είδαμε από τη VW στο ID3. To ηλεκτρικό μοντέλο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε παράλληλα με τις εκδόσεις εσωτερικής καύσης. Εκατόν και πλέον χιλιόμετρα έξω από τη Λισαβόνα, σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον ξύλινο resort μέσα στα δέντρα και την πυκνή βλάστηση, η Peugeot έστησε το «αρχηγείο» της για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου 208.

Κάτω από το σλόγκαν «Futuristic & Young» η Peugeot παρουσίασε ένα καθόλα μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο στη μικρή κατηγορία… αλλά με ισχυρή δόση Premium!

 

Μπορεί η Peugeot να υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα που είδαμε στα 3008 και 5008 αλλά πολλά από τα στοιχεία του 208 είναι πιο κοντά στο μεγαλύτερο 508. Ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα LED που κατεβαίνουν… κάθετα στα όρια του προφυλακτήρα ενώ η αίσθηση δυναμισμού προσφέρεται από τα φουσκώματα του μπροστινού καπό αλλά και τη μεγάλη μάσκα με το «λιονταράκι» στη μέση. Αντίστοιχα δυναμική και η εικόνα στο πίσω μέρος με τα απαραίτητα αεροδυναμικά στοιχεία και το διαχύτη. Ο δυναμισμός του μοντέλου είναι καθαρά πιο έντονος στις εκδόσεις GT Line & GT.

Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 82 χλστ., το πλάτος κατά 6 χλστ. και το μεταξόνιο μόλις 2 χιλιοστά. Και όλα αυτά πάνω στη νέα πλατφόρμα του ομίλου PSA με τον κωδικό CMP (Common Modular Platform) που εξασφαλίζει καλύτερη οδική συμπεριφορά, χαμηλότερο βάρος (30 κιλά) και μεγαλύτερη ακαμψία. Σημαντικό είναι και το ότι μπορεί να δεχθεί όλους τους τύπους κινητήρων, τόσο εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτρικούς (βλέπε e-208).

Ο εσωτερικός χώρος δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο 208. Αισθητά αναβαθμισμένος, πιο πλούσιος και ποιοτικός σου δίδει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου σε κατηγορία αυτοκινήτου. Το βραβευμένο “Peugeot i-Cockpit” κάνει την εμφάνιση του στο χώρο ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος infotainment σε 5, 7 ή 10 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Εντύπωση προκαλεί και ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων.

Στο μακρύ κατάλογο του εξοπλισμού περιλαμβάνεται το ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go που συνδυάζεται τόσο με το αυτόματο όσο και με το χειροκίνητο κιβώτιο. Μαζί και το

Full Park Assist με πλευρικούς αισθητήρες που αναλαμβάνει αυτόματα την είσοδο ή έξοδο από μία θέση πάρκινγκ, Διαθέσιμο, μεταξύ πολλών άλλων είναι και το σύστημα Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα.

Κατά το λανσάρισμα του, το νέο 208 θα έχει στη διάθεση του τον 1,2 λίτρων PureTech βενζινοκινητήρα με 75, 100 και 130 ίππους αλλά και τον πετρελαιοκινητήρα στα 1,5 λίτρα με 100 ίππους. Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου 8 σχέσεων EAT8. Φυσικά, η γκάμα του 208 περιλαμβάνει πλέον και ηλεκτρική έκδοση 136 ίππων και αυτονομία στα 340 χιλιόμετρα.

Peugeot e-208:

PEUGEOT e208H εποχή της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται… «εντός των πυλών» σε όλη την Ευρώπη, άσχετα εάν οι κυβερνώντες στην πατρίδα μας δεν το έχουν πάρει ακόμα μυρωδιά! Το e-208 που οδηγήσαμε στη Λισσαβόνα διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων (100 kW) και 260 Nm ροπής που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο ανώτατη ταχύτητα της τάξης των150 km/h. Για τα εκατό χιλιόμετρα από στάση χρειάζονται 8,1” ενώ για τα 0-50… μόλις 2,8”.

PEUGEOT e208Η μπαταρία των 50kWh προσφέρει 340 km αυτονομία κατά τα πρότυπα WLTP και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου χωρίς να επηρεάζουν τη χωρητικότητα τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών.. Όσον αφορά την επαναφόρτιση, ο εσωτερικός φορτιστής των 11 kW που συμπληρώνεται από ένα βύσμα φόρτισης Combο δίνει τη δυνατότητα για ισχύ έως και 100 kW, επιτρέποντας επαναφόρτιση του 80% σε 30 λεπτά της ώρας. Διαθέτει τρία οδηγικά προγράμματα Eco, Normal και Sport.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.