Ο ΜΙΛΤΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΕΙΔΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ CITROEN ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: CITROEN AMI

CITROEN AMIΗλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης από… 6000 ευρώ!

CITROEN AMIΤο Paris La Defense Arena ήταν ο χώρος όπου η Citroën παρουσίασε στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου τις δικές της ιδέες για το μέλλον της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα για την αστική κινητικότητα. Πρωταγωνιστής το Ami.  Ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που δημιουργήθηκε ακολουθώντας τις ανάγκες αλλά και τις ευκολίες που αναζητά ο σύγχρονος άνθρωπος. Η Citroen αναφέρει ότι το Ami είναι μέρος ενός «ψηφιακού οικοσυστήματος» που επιτρέπει την προσιτή και αστική κινητικότητα και είναι ένα από τα έξι ηλεκτροκίνητα μοντέλα που η εταιρεία θα έχει στη γκάμα της μέχρι το τέλος του έτους.

CITROEN AMIΤο όνομα του Ami προέρχεται αρχικά από μια έκδοση του θρυλικού Citroen 2CV, πιθανόν το πιο γνωστό μοντέλο της γαλλικής μάρκας, από τις δεκαετίες 60 και 70. Η Citroen αναφέρει ότι το Ami έχει σχεδιαστεί για να είναι εύκολο να παραχθεί, με συμμετρικές πόρτες, προφυλακτήρες και άλλα εναλλάξιμα εξαρτήματα. Η πόρτα του οδηγού είναι αρθρωτή στο πίσω μέρος και του συνεπιβάτη είναι μπροστά. Οι αγοραστές μπορούν να προσωποποιήσουν το εσωτερικό και το εξωτερικό με διάφερα  ελκυστικά πακέτα επιπρόσθετων αξεσουάρ που μπορούν να εγκαταστήσουν οι ίδιοι.

Χάρη στο μικρό του μέγεθος και την ηλεκτροκίνηση, το Ami θεωρείται πρακτική λύση για μικρές διαδρομές σε πόλεις και μια πραγματική εναλλακτική λύση για όσους δεν θέλουν scooter, ποδήλατο, η μοτοποδήλατο ακόμη και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

CITROEN AMIΈνα αστικό και πλήρως ηλεκτρικό ,όχημα το οποίο η Citroen υποστηρίζει ότι θα πωλείται για 6,000 ευρώ, ανάλογα πάντα με τα οικονομικά κίνητρα εκπομπών του κάθε κράτους. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι χρήσης της Ami, με την Citroën να προσφέρει στους πελάτες τις επιλογές αγοράς, μακροχρόνιας μίσθωσης ή κοινής χρήσης αυτοκινήτων. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα μακροχρόνιας σύμβασης μίσθωσης (48 μήνες) με μηνιαία πληρωμή 19,99 ευρώ  το μήνα. Για να καλύψει και την μορφή δανεισμού του αυτοκινήτου, η Citroën βάζει το Ami στον στόλο της υπηρεσίας κοινής χρήσης οχημάτων της κοινής εταιρίας PSA Free2Move με τιμή 0,26 ευρώ / λεπτό ή με μηνιαία συνδρομή 9,90 ευρώ τον μήνα.

Το διθέσιο Ami μπορεί να οδηγηθεί από άτομα ηλικίας από 14 ετών, χωρίς άδεια οδήγησης, ανάλογα πάντα με τους τοπικούς νόμους.

 

Το Ami έχει μήκος 2410 mm, πλάτος 1390 mm και ύψος 1530 mm ενώ έχει ακτίνα στροφής 7,2 μέτρων. Η Citroen λέει ότι δύο Ami μπορούν να χωρέσουν σε ένα κοινό χώρο στάθμευσης και ότι ονομασία του, Ami, βασίζεται στο concept Ami One που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτων της Γενεύης του 2019.

CITROEN AMIΔιαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα 6 kW (10 ίππων) και έχει μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται στα 45 χλμ. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 5,5 kWh παρέχει μια εμβέλεια οδήγησης έως και 70 χλμ και μπορεί να φορτιστεί σε 3 ώρες σε μια συμβατική πρίζα 220 V χρησιμοποιώντας απλό καλώδιο. Το Citroën Ami μπορεί επίσης να επαναφορτίσει την μπαταρία του σε δημόσιο τερματικό σταθμό ή Wall Box χρησιμοποιώντας το κατάλληλο καλώδιο.

Η παραγωγή ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Ομίλου PSA στο Kenitra του Μαρόκου και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στη Γαλλία τον Ιούνιο. Η Citroen θα συνεργαστεί με τη γαλλική αγορά ηλεκτρονικών ειδών και μέσων μαζικής ενημέρωσης Darty / FNAC, η οποία θα παρουσιάσει το Ami σε πολλά από τα καταστήματά της. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει ότι διατηρεί το κόστος του Ami χαμηλό μέσω της παραγωγής του στο Μαρόκο και χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από υπάρχοντα μοντέλα του PSA, όπως τις πίσω ανάρτησης και του ανεμοθώρακα.

Η Citroen δεν ανέφερε στόχους πωλήσεων, αλλά ο CEO της μάρκας, Vincent Cobee, δήλωσε ότι η εταιρεία στόχευε στις αστικές αγορές κυρίως στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για «δεξιοτίμονη» έκδοση για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (και της Κύπρου ταυτόχρονα).

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.