VW – Tesla:
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, στέλνει μήνυμα στο Elon Musk: «Θα φτάσουμε την Tesla.» Ενώ η Tesla ανοίγει το δρόμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η VW αγοράζει εταιρείες λογισμικού και αυξάνει τις επενδύσεις σε βιώσιμα οχήματα και κυψέλες μπαταριών, δήλωσε ο Diess στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας.
«Είναι ένας ανοιχτός αγώνας», δήλωσε ο Diess σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV. «Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό με την Tesla και σε κάποιο στάδιο πιθανώς να την ξεπεράσουμε», είπε.
Η τιμή της Tesla στην αγορά ξεπέρασε για πρώτη φορά αυτή της VW την περασμένη εβδομάδα, καθώς η αμερικανική εταιρεία έχει πολύ λιγότερες παραδόσεις αυτοκινήτων από την VW έστω και δεν έχει ακόμη καταγράψει ετήσιο κέρδος. Παρόλα αυτά, η Tesla έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το λογισμικό, τεχνολογίες που στηρίζουν μια στροφή προς καθαρότερη κινητικότητα.
Η απειλή υπογραμμίζεται από το σχέδιο της Musk για την ίδρυση εργοστασίου κοντά στο Βερολίνο, στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας. Ο Diess την περασμένη εβδομάδα κάλεσε τα κορυφαία στελέχη της να επιταχύνουν τις προσπάθειες αναβάθμισης για να καταστήσουν την εταιρεία πιο ευκίνητη ή να διακινδυνεύσουν να παραμεριστούν στην αγορά.
Ένας παγκόσμιος αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη για την «ψηφιοποίηση» των αυτοκινήτων, και η αντίληψη είναι ότι οι νεοεισερχόμενοι έχουν πλεονέκτημα. Η Volkswagen ξεκίνησε να κατασκευάζει το πρώτο EV της στην αγορά, το ID3, στη Γερμανία. Το συμπαγές hatchback θα είναι αντίπαλος του Model 3 της Tesla, το οποίο βοήθησε στην άνοδο των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ στην Ευρώπη.
Η Tesla δεν είναι μόνο η ανησυχία του Diess. Ο διευθύνων σύμβουλος ήταν μεταξύ των στελεχών που παρέστησαν σε δείπνο με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump στο Νταβός την Τρίτη. Ενώ η συνάντηση ήταν «θετική», η απειλή των αμερικανικών ταριφών στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχει αποφευχθεί, είπε ο Diess.
«Είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος τον Πρόεδρο Trump αλλά δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα ικανοποιημένος με την Ευρώπη», δήλωσε ο Diess. «Κάνουμε ό, τι μπορούμε για να αποφύγουμε τις ταρίφες». Η Volkswagen ήταν σχετικά ανθεκτική μέχρι στιγμής στις δυσκολίες της αγοράς, η οποία επιδεινώθηκε από τις τριβές των εμπορικών συναλλαγών, τις υψηλές ταρίφες και την επιβράδυνση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων της Γερμανίας. Όμως, η εταιρεία θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους νέους στόχους εκπομπών της Ευρώπης, δήλωσε η DIess, που σημαίνει ότι η VW θα πρέπει να πουλήσει πιο βιώσιμα αυτοκίνητα ή να αντιμετωπίσει κυρώσεις. Το 2020 για την αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι ένα πολύ δύσκολο έτος””, δήλωσε ο Diess. «Αλλά κάνουμε τα σωστά πράγματα για να είμαστε ανταγωνιστικοί».