Θα είμαι σύντομος και περιεκτικός. Έκλεισα ένα χρόνο με το Smart ForFour. Είμαι ευχαριστημένος; Και ναι και όχι. Ναι, είναι μικρό χωρίς μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, γιατί πολύ απλά είναι αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας κατασκευασμένο για αστική διακίνηση. Ένα τετράπορτο Smart με όλα τα πλεονεκτήματα του διθέσιου χωρίς τους περιορισμούς του. Αν θυμάστε ανάφερα στο παρελθόν ότι η σωστή διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου αποτελείται από τρεις παραμέτρους ( Ανάγκες-Προϋπολογισμός-Γούστο).
Του Μίλτου Σουτζιή
Οι ανάγκες μου κατά την αγορά ήταν:
- 200 – 250 χιλιόμετρα οδήγηση στην πόλη τη βδομάδα
- Εύκολη στάθμευση
- Αυτόματο
- Βασικό infotainment και ανέσεις για καθημερινή χρήση
Ο προϋπολογισμός μου ήταν μεταξύ 10-15 χιλιάδες ευρώ και «γούσταρα» κάτι μοντέρνο με χαρακτήρα. Αυτά τα δεδομένα με οδήγησαν στο Smart ForFour Passion 0.9Turbo με 90 ίππους και 132Nm ροπής στις 2500 σαλ.
Τι μου άρεσε περισσότερο:
Θα ξεκινήσω με το εσωτερικό, αφού ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, τη λειτουργικότητα αλλά και για τη μοντέρνα και νεανική του σχεδίαση. Δεν είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας ούτε σου κάνει «φραπέ». Αλλά σκέψου λίγο: Tι «εσωτερικές» ανέσεις χρειάζεσαι, πραγματικά, πάνω σε ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές σου μετακινήσεις; Ένα μοντέρνο εσωτερικό, με συνδεσιμότητα (Bluetooth), θύρα USB, βασικά στοιχεία ασφάλειας όπως αερόσακους, parking sensor, speed limiter, cruise control, δύο cupholders, αυτόματο κλιματισμό, μια πολύ καλή θέση οδήγησης (σπάνιο σε αυτοκίνητα αστικής μετακίνησης), και όλα αυτά με 15,000 ευρώ.
Ένα εξωτερικό και εσωτερικό με αρκετούς συνδυασμούς χρωμάτων και υλικών, ήταν αρκετά για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και το γούστο μου. Όταν το οδήγησα για πρώτη φορά εντυπωσιάστηκα γιατί μου έδωσε απευθείας την αίσθηση ότι οδηγούσα ένα αυτοκίνητο στιβαρής κατασκευής, και ο λόγος… ήταν η αντιμετώπιση του στις λακκούβες, χωρίς τριγμούς και αναπηδήσεις. Σε μετακινεί χωρίς να σε κουράζει. Προς Θεού, δεν έχει την αίσθηση SUV ούτε ενός στιβαρού saloon αλλά για αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις, ήταν εντυπωσιακό.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της SMART
Ένα άλλο υπερ του Smart είναι ο κύκλος στροφής που φτάνει στα 8.65 μέτρα, κοινώς ξεχάστε την παραδοσιακή «3 point» στροφή. Αυτό ευκολύνει υπερβολικά στη στάθμευση.
Η χρήση του Smart ForFour δεν περιορίζεται μόνο στην πόλη. Για παράδειγμα πήγα με τρεις φίλους μου 3ήμερο στο βουνό με όλες τις αποσκευές μας, ρίχνοντας μόνο το ένα πίσω κάθισμα για τις τρεις μικρές μας τσάντες και φυσικά μια μικρή «φουκού»! Τώρα αν είσαι από αυτούς που πακετάρουν ολόκληρο το σπίτι τους και το πατρικό τους για να πάνε τριήμερο, τότε δεν σου συστήνω το Smart!
Τι δεν μου άρεσε: Το ηχοσύστημα δεν είναι για τα γούστα μου. Να το πω αλλιώς. Όταν κάνω την δική μου συναυλία μέσα στο αυτοκίνητο με τραγούδια των Whitesnake, ακούω την φωνή μου! Η ποιότητα του ήχου δεν είναι κακή, απλά το volume δεν είναι αρκετό.
Επίσης, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση της συγκεκριμένη έκδοσης (898cc 90bhp) ανέρχεται στα 5,4 στα 100 χλμ, κάτι που δεν είδα ποτέ. Συνήθως είναι στα 8.5 λίτρα τα 100χλμ και στις υψηλές θερμοκρασίες με ανοιχτό τον κλιματισμό φτάνει μέχρι και 10.8 τα 100χλμ. Εντάξει, μπορεί σίγουρα να φταίει και το γεγονός ότι το δεξί μου πόδι δεν είναι και το πιο ελαφρύ, και με ένα πιο σωστό οδήγημα θα ήταν πολύ καλύτερα τα αποτελέσματα. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, είναι οικονομικό αυτοκίνητο, απλά η έκδοση με τον τρικύλινδρο (999cc 71bhp) ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι πιο οικονομική, αλλά όχι τόσο δυνατή. Άρα… «choose wisely” που λέμε!