Ένα crossover που φέρει το DNA ενός σπορ αυτοκινήτου
Χρειάστηκαν να περάσουν 70 ολόκληρα χρόνια ιστορίας για να αποφασίσει η Jaguar να προσθέσει ένα SUV στη γκάμα της. Βλέποντας την συνεχόμενη αυξανόμενη ζήτηση στο είδος αυτό, η Jaguar έκανε την εμφάνιση της στη συγκεκριμένη κατηγορία με την F-Pace. Με το που πέρασε στις αγορές άρχισε να μαζεύει βραβεία, προδιαγράφοντας έτσι την πορεία του στην αγορά. Επιβλητικό, πολυτελές με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τεχνολογία αιχμής, το F-Pace είναι ένα SUV επιδόσεων που συνδυάζει τη μέγιστη οδηγητική απόλαυση με την οικονομία. Η Jaguar F-PACE είναι ένα crossover που φέρει το DNA ενός σπορ αυτοκινήτου. Από το «φούσκωμα» στο καπό, το τονισμένο πίσω μέρος αλλά και οι 20άρες ζάντες (Gloss Black) της έκδοσης R-SPORT την καθιστούν ξεχωριστή και προσφέρουν μια επιβλητική παρουσία στο δρόμο που τραβά τα βλέμματα.
Οι διαστάσεις του φθάνουν τα 4,731 μέτρα σε μήκος, 1.936 σε πλάτος και 1.652 σε ύψος ενώ το μεταξόνιο του είναι 2.874 χιλιοστά. Αριθμοί που προσφέρουν άνεση και άπλετους χώρους για οδηγό και επιβάτες ενώ το τοποθετούν στο επίκεντρο της κατηγορίας των μεσαίων SUV. Επίσης, προσφέρει μια κορυφαία χωρητικότητα του χώρου αποσκευών της τάξεως των 650 λίτρων και μια ευέλικτη διαμόρφωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40. H F-Pace βασίζεται στην Lightweight Aluminun Architecture της εταιρείας και διαθέτει το περισσότερο κράμα αλουμινίου της Jaguar από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στην γκάμα.
Συγκεκριμένα έγινε εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε ποσοστό 80% σε αμάξωμα και πλαίσιο, κάτι που μείωσε το βάρος σε εντυπωσιακά επίπεδα, με ότι αυτό συνεπάγεται στους τομείς της κατανάλωσης, των εκπομπών CO2 και των επιδόσεων. Στο ίδιο μοτίβο και η αεροδυναμική απόδοση της F-Pace με ένα εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του Cd 0,34*. Στοιχείο που προσφέρει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και φυσικά εμπιστοσύνη στον οδηγό.
“To F–Pace είναι ένα επιβλητικό, πολυτελές μοντέλο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τεχνολογία αιχμής”
H υπερσύγχρονη τεχνολογία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού, με την πολυτέλεια και τα ποιοτικά υλικά να έχουν τον πρώτο λόγο. Στην έκδοση R-SPORT ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα και το μαύρο φινίρισμα στο εσωτερικό. Υποστηρίζεται (ανάλογα με την έκδοση) με συστήματα όπως η λειτουργία Head-up Display και Activity Key, καθώς και προηγμένα βοηθήματα οδήγησης για να κάνουν κάθε ταξίδι ευκολότερο και πιο χαλαρό. Περιλαμβάνει επίσης και το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων InControl, το οποίο προσφέρει ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα με τον έξω κόσμο.
Η λίστα με τα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας της F-Pace περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, περιοριστή ταχύτητα και σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας. Η F-Pace πήρε συνάμα και την ανώτατη διάκριση ασφάλειας των πέντε αστεριών από τον ανεξάρτητο οργανισμό ασφάλειας EuroNCAP,εξασφαλίζοντας κορυφαίες βαθμολογίες στις διάφορες κατηγορίες. Παράλληλα, η Jaguar αναφέρει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής που αγγίζουν τις 25.5 και 25.7 μοίρες αντίστοιχα, απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 213 χιλιοστά και μπορεί να διασχίσει νερό βάθους 525 χιλιοστών.
Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της δίλιτρης Turbocharged Diesel έκδοσης απόδοσης 180 ίππων στο επίπεδο εξοπλισμού R-Sport. Από τα πρώτα χιλιόμετρα μπορείς να αντιληφθείς τη χρησιμότητα της αλουμινένιας αρχιτεκτονικής του αμαξώματος! Οι 180 ίπποι του δίλιτρου diesel μεταφέρουν εντυπωσιακά το μεγάλο αμάξωμα των 4,7 μέτρων. Φανταστείτε τι μπορεί να κάνει ο επίσης δίλιτρος diesel, αλλά twin Turbocharged με τους 240 ίππους! Στη γκάμα μπορούμε να συναντήσουμε κινητήρες όπως τον τρίλιτρο, supercharged V6 diesel με 300 ίππους αλλά και το δίλιτρο βενζίνης με 250 και 300 ίππους. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ένας, δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας E-Performance 163 ίππων με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Φυσικά κορυφαία όλων είναι η έκδοση βενζίνης SVR με ένα V8 Supercharched κινητήρα απόδοσης 550 ίππων. Να σημειώσουμε ότι όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με το κλασικό, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ενώ η ισχύς περνά στον δρόμο από ένα σύστημα τετρακίνησης με torque-vectoring που μεταβάλει την κατανομή ροπής από 0:100 (εμπρός-πίσω) έως και σε 50:50 σε μόλις 165 msec.
Έκδοση: | 2.0 Turbocharged Diesel |
Επίπεδο εξοπλισμού: | R–SPORT |
Τιμή: | €50.900 |
Ισχύς (Ίπποι/σάλ): | 180/4000 |
Ροπή (Nm/στροφές): | 430/1750 |
Επιτάχυνση (0-100): | 8,7 |
Μέση κατανάλωση: | 5,7 lt/100km |
Εκπομπές Cο2: | 139 gr/km |
Κιβώτιο: | Αυτόματο 8 σχέσεων |
Euro NCAP: | 5 |
Η γκάμα:
Γρηγορότερο | Φθηνότερο | Ακριβότερο |
5.0 Litre V8 Supercharged | 2.0 Litre 4 cyl. T/charged | 5.0 Litre V8 Supercharged |
Petrol | Diesel | Petrol |
AWD | RWD | AWD |
8-speed automatic | 6-speed manual | 8-speed automatic |
550PS | 163PS | 50PS |
€114.000 | €39.900 | €114.000 |
Ο ανταγωνισμός:
Audi Q5 |
Mercedes-Benz GLE |
Volvo XC60 |
Porsche Macan |