H Seat μας δίδει έξι λόγους γιατί πρέπει να οδηγούμε ηλεκτρικό

«Το να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη εξοικονομεί πολύ χρόνο και χρήμα», λέει ο Carlos de Luis.

SEAT_MIIΗ Seat βρίσκεται και αυτή σε πορεία εξηλεκτρισμού της γκάμας της και εκτός από το Seat Mii ανακοινώνει ότι σύντομα θα δούμε περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα στους εκθεσιακούς της χώρους. Ο Carlos de Luis, επικεφαλής της ηλεκτρικής κινητικότητας στις Θεσμικές Σχέσεις του Ομίλου Volkswagen, μας αναφέρει έξι σημαντικούς λόγους γιατί πρέπει να οδηγούμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο… και δεν είναι μόνο η ρύπανση του περιβάλλοντος!  

Φυσικά αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω, δυστυχώς, δεν ισχύουν για τη μικρή μας πατρίδα. Διαβάστε και θα καταλάβετε πόσο απέχουμε από την πραγματικότητα μιας ανεπτυγμένης χώρας που υποδέχεται την ηλεκτροκίνηση

Αυτοί είναι έξι λόγοι γιατί θα έπρεπε να οδηγείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο:

Αποχαιρετήστε την κυκλοφοριακή συμφόρηση

SEAT MIIΗ δυνατότητα αποφυγής των μποτιλιαρισμάτων είναι ένα από τα κίνητρα με τα οποία όλο και περισσότερα συμβούλια των πόλεων επιβραβεύουν τους χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις επιτρέπεται να οδηγούν στη λωρίδα των λεωφορείων. “Χάρη σε αυτό το μέτρο, αν ζείτε στα προάστια, μπορείτε να μειώσετε τον ημερήσιο χρόνο μετακίνησης κατά περίπου 30 λεπτά την ημέρα. Για πολλούς χρήστες αυτός είναι ο κύριος λόγος για την επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου », εξηγεί ο Carlos de Luis.

Ευκολία στην στάθμευση

SEAT MIIΗ άλλη μεγάλη καθημερινή πρόκληση για τους οδηγούς στη συντριπτική πλειοψηφία των πόλεων είναι η εξεύρεση χώρου στάθμευσης. Για το λόγο αυτό, όλο και περισσότερες πόλεις προσφέρουν δυνατότητες στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η δωρεάν χώροι ή μειωμένης τιμής χώροι στάθμευσης, όπως συμβαίνει, και πάλι στη Μαδρίτη. «Μπορώ να σταθμεύω στη μπλε και πράσινη ζώνη χωρίς να πληρώνω και χωρίς όριο χρόνου.», δηλώνει ο Carlos de Luis.

Οδήγηση στο κέντρο της πόλης

SEAT_MIIΣχεδόν 300 ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν ζώνες χαμηλών εκπομπών. Και αυτός ο αριθμός αυξάνεται. Ο νόμος της Ισπανίας για την αλλαγή του κλίματος, για παράδειγμα, αναγκάζει όλες τις πόλεις με περισσότερους από 50.000 κατοίκους να δημιουργήσουν ζώνες χαμηλών εκπομπών και να περιορίσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων με υψηλότερες εκπομπές μέχρι το 2023. Για τον Carlos de Luis είναι σαφές: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η λύση των περιορισμών στις πόλεις. Έχω πολλές συναντήσεις στο κέντρο της Μαδρίτης και με το ηλεκτρικό SEAT Mii κινούμαι ελεύθερα.»

Φόρτιση και μετάβαση

SEAT_MIIΥπάρχουν ήδη περισσότερα από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην Ευρώπη. «Αυτή είναι μόνο η αρχή», δηλώνει ο De Luis, «οι αρχές γνωρίζουν ότι πρέπει να δεσμευτούν για την κατασκευή υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης, καθώς και να παρέχουν κίνητρα για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε σπίτια και επιχειρήσεις».

Επιπλέον, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα εμπορικά κέντρα προσφέρουν χώρους στάθμευσης με επαναφόρτιση, εντελώς δωρεάν. «Έτσι, για παράδειγμα, ενώ ψωνίζω, μπορώ να ανεφοδιάσω την μπαταρία χωρίς κόστος» προσθέτει. Με το SEAT App, μπορείτε να παρακολουθείτε το επίπεδο μπαταρίας μέσω του κινητού σας τηλεφώνου ανά πάσα στιγμή.

 Περισσότερη απόσταση με λιγότερα χρήματα

SEAT MIIΤαυτόχρονα, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν όλο και μεγαλύτερη εμβέλεια χρήσης. Το ηλεκτρικό Mii μπορεί να καλύψει μέχρι 350 χιλιόμετρα. «Αυτό θα με πάρει αρκετές μέρες χωρίς επαναφόρτιση με βάση τις ημερήσιες μετακινήσεις μου, αλλά δεδομένου ότι το αφήνω φορτίζοντας κάθε βράδυ στο γκαράζ, δεν ανησυχώ ποτέ για το επίπεδο μπαταρίας», εξηγεί. Επιπλέον, η κατανάλωση είναι σημαντικά χαμηλότερη σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με το μέσο ποσοστό ηλεκτρικής ενέργειας στην Ισπανία κοστίζει 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, δεν απαιτεί τόσο μεγάλη συντήρηση. «Στην αρχή είναι πιο ακριβό στην αγορά του, αλλά καλύπτει το κόστος του με τη συνολική ωφέλιμη ζωή του οχήματος και της εξοικονόμησης λόγω του ηλεκτρικού κινητήρα», λέει ο Carlos.

 Επιδοτήσεις αγοράς, μειωμένοι φόροι

SEAT_MIIΟ στόχος της SEAT είναι να δώσει περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή με προσιτά αυτοκίνητα όπως το ηλεκτρικό Mii. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα γενικά είναι ακόμα πιο ακριβά από τα κοινά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής ανάφλεξης, γι’ αυτό και η άμεση βοήθεια για την αγορά τους, που κυμαίνεται από 3.000 έως 5.000 ευρώ ανάλογα με τη χώρα, είναι καθοριστική. Επιπλέον, υπάρχουν διαφορετικά φορολογικά οφέλη για την ιδιοκτησία και την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στην Ισπανία, για παράδειγμα, υπάρχει μείωση του οδικού φόρου κατά 75% σε πολλές πόλεις ενώ ισχύει πλήρης απαλλαγή από τον φόρο κυκλοφορίας και εγγραφής στην Πορτογαλία και καμία επιβάρυνση συμφόρησης στη Μεγάλη Βρετανία.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.