Άλλη μια αρνητική πρωτιά της Κύπρου στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση

Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά η συντριπτική πλειονότητά τους δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

ELECTRIC CARS ELECTRIC CHARGERS CYPRUS Η ACEA ειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα –το οποίο κινδυνεύει να καθυστερήσει την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά– μια εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).

Έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου με 17 χώρες να έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων. Η Κύπρος, μάλιστα, είναι δεύτερη στον πίνακα με τις χώρες με τους λιγότερους φορτιστές, με 0-4 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου (μόνο η Λιθουανία έχει λιγότερους με 0.2).

Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία – η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη – έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν ένα μικρό κλάσμα του συνόλου. Πράγματι, μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ είναι γρήγορο. Όλες οι υπόλοιπες (συμπεριλαμβανομένων πολλών πριζών χαμηλής χωρητικότητας κοινόχρηστων ή κήπου) έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για μίλια για να βρουν φορτιστή».

Ως εκ τούτου, η ACEA υποστηρίζει πλήρως την έκθεση του εισηγητή AFIR, Ismail Ertug. «Καλούμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν για αποφασιστική δράση για τη φόρτιση των υποδομών την επόμενη εβδομάδα, θέτοντας φιλόδοξους στόχους υποδομής –με σαφείς μηχανισμούς επιβολής– για κάθε κράτος μέλος», προέτρεψε η κ. de Vries.

top 10 - Δείτε τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Κύπρο… σήμερα!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK