36 νεκροί φέτος παρά τις κάμερες – Εκτόξευση στη Λεμεσό

Στους 36 έφτασαν φέτος οι νεκροί στην άσφαλτο, δύο λιγότεροι συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι. Παρά την έλευση των καμερών, εντούτοις, δεν παρατηρήθηκε η ανάλογη μείωση. 

car crash cyprus αστυνομια κύπρου θανατηφόραΤη θλιβερή πρωτιά φέτος στους νεκρούς την έχει η Λεμεσός, αφού σχεδόν τα θύματα από τροχαίες οδικές συγκρούσεις πολλαπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρσι, ενώ το αντίθετο συνέβη στη Λευκωσία. Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που πληρώνουν οι πεζοί και οι μοτοσυκλετιστές, αφού οι μισοί από τα θύματα ανήκουν σ’ αυτές τις δύο κατηγορίες ευάλωτων χρηστών των δρόμων.

Με τον βίαιο θάνατο του Βρετανού προχθές στην Πάφο που παρασύρθηκε από όχημα (ο δεύτερος σε λίγες ημέρες), οι νεκροί φέτος έφτασαν τους 36 μετά από 34 οδικές συγκρούσεις, σε σύγκριση με 37 οδικές συγκρούσεις πέρσι την ίδια περίοδο με 38 θύματα. Οι περισσότεροι τροχαίοι θάνατοι σημειώθηκαν στην πόλη και επαρχία Λεμεσού. Συνολικά 13 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο σε σύγκριση με επτά την ίδια περίοδο πέρσι. Κατ’ αντίθεση, αισθητή μείωση σημείωσαν οι θάνατοι στους δρόμους στη Λευκωσία, αφού από τους 14 πέρσι, φέτος καταγράφηκαν οκτώ.

Στη Λάρνακα (πόλη και επαρχία) σκοτώθηκαν έξι συνάνθρωποί μας, όσοι και πέρσι, ενώ στην Πάφο καταγράφηκαν τέσσερις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με ισάριθμους νεκρούς, όσες και πέρσι. Στην Αμμόχωστο φέτος χάθηκαν πέντε ζωές σε σχέση με έξι πέρσι, ενώ στην επαρχία Μόρφου δεν είχαμε κανένα θανατηφόρο τροχαίο, σε σχέση με ένα το 2021.

Παράλληλα, πέρσι τα περισσότερα θύματα στην άσφαλτο ήταν οδηγοί ή συνεπιβάτες (23 συνολικά) ενώ μεγάλη μερίδα στους νεκρούς είχαν οι μοτοσυκλετιστές και μοτοποδηλάτες, αφού από το σύνολο των 45 νεκρών καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι 13 ήταν δικυκλιστές. Επίσης, έξι άτομα που έχασαν τη ζωή τους πέρσι ήταν πεζοί. Η εικόνα αυτή παραμένει και φέτος η ίδια, αφού μεγάλο τίμημα στους νεκρούς έχουν οι πεζοί και μοτοσυκλετιστές, κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει όσους εμπλέκονται με τη λήψη μέτρων στους δρόμους.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό φέτος είναι πως εισήχθη για πρώτη φορά μετά από 14 σχεδόν χρόνια το σύστημα φωτοεπισήμανσης και πολλές ελπίδες εναποτέθηκαν σ’ αυτό για τη μείωση των οδικών συγκρούσεων και δη των θανατηφόρων. Όπως αναφέρθηκε στον «Φ» αρμοδίως, η μείωση στα δυστυχήματα θα παρατηρηθεί με την πλήρη λειτουργία του συστήματος, δηλαδή όταν τεθούν στο «on» και οι 90 σταθερές κάμερες και οι 20 κινητές. Ωστόσο, χρειάζεται καλύτερη μελέτη των τοποθεσιών που παρατηρούνται δυστυχήματα και δη θανατηφόρα, ώστε να αναπροσαρμόζονται οι δρόμοι που επιβάλλεται να επιτηρούνται από τις κάμερες.

Όπως εκτιμάται, εκτός απροόπτου, φέτος θα παρατηρηθεί μικρή μείωση στους θανάτους στους δρόμους σε σχέση με πέρσι, ενώ μεγαλύτερη προσπάθεια θα καταβληθεί το 2023 για περαιτέρω μείωση των θανάτων σε οδικές συγκρούσεις.

Πηγή – phileleftheros.com

top 10 - Δείτε τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Κύπρο… σήμερα!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK