Εκατοντάδες επιχειρήσεις κάθονται πάνω σε αναμμένα κάρβουνα και παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο Λονδίνο. Η πρόσφατη ήττα της Βρετανίδας Πρωθυπουργού από τη βουλή για  πιθανή «συμφωνία» με Ευρώπη για Brexit φόβισε πολλούς περισσότερους από ότι καθησύχασε, όπως εξήγησε ο Andy Palmer, Διευθύνων Σύμβουλος της Aston Martin σε ομιλία του κατά την διάρκεια του πρόσφατου Σαλονιού στο  Detroit.


Ερωτηθείς ο ίδιος για το πώς ένοιωσε μετά την ψηφοφορία της βουλής, ο ίδιος απάντησε: «Ένοιωσε αυτό που θα ένοιωθε ο κάθε ένας από εμάς. Ότι θα πέσουμε εκτός Ευρώπης χωρίς οποιεσδήποτε άλλες διευκολύνσεις, καταστρέφοντας τις αλυσίδες παράδοσης αυτοκινήτων μας σε ολόκληρη την ήπειρο.» O Palmer έτρεχε την εβδομάδα που πέρασε για να κλείσει συμφωνίες με πλοία και λιμάνια έτσι ώστε να μπορούν να συνεχίζουν την εξαγωγή εξαρτημάτων σε περίπτωση που εκραγεί το όλο θέμα συμφωνίας, αφήνοντας το πελώριο λιμάνι στο Dover στο σκοτάδι, παγώνοντας όλες τις εξαγωγές. Την ίδια στρατηγική έβαλε μπροστά και η Bentley, με τον Διευθύνων Σύμβουλο της Adrian Hallmark, να δηλώνει το ίδιο βράδυ

«Είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, αλλά υπάρχει και πιθανότητα να πρέπει να φάω τα λόγια μου αυτά.»

Για να μπουν σε αριθμούς κάποια πράγματα: το 80% των οχημάτων που παράγονται στην Μεγάλη Βρετανία εξάγονται, κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την Γερμανία να είναι μια από τους μεγαλύτερους προορισμούς για αυτές τις εξαγωγές (το 2016 το 20% όλων των εξαγόμενων οχημάτων από την Βρετανία πήγαν στην Γερμανία, 800.000 αυτοκίνητα).
Τα μηνύματα από Γερμανία ήταν εξίσου σκοτεινά, με την Volkswagen και την BMW (στην οποία ανήκουν οι Βρετανικές Mini και Rolls-Royce), φοβούμενοι της αβεβαιότητας που φέρνει η ψηφοφορία αυτή όσο αφορά τις σχέσεις της Βρετανίας και της Ευρώπης στο αύριο που έρχεται. Η προειδοποίηση φυσικά είχε αναγγελθεί από πέρυσι, όταν για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, έδειξαν πτώση οι πωλήσεις αυτοκίνητων στην Ευρώπη, με τις μεγαλύτερες πτώσεις να εμφανίζονται, που αλλού, στην Βρετανία (6.8% λιγότερες εγγραφές αυτοκινήτων, το χαμηλότερο ποσοστό από την οικονομική κρίση).
Η τεράστια εταιρεία παραγωγής εξαρτημάτων και αυτοκινητιστικών τεχνολογιών Continental, ανέθεσε το έργο της προετοιμασίας για Brexit σε 100 άτομα, με τον Υπεύθυνο Οικονομικών Υπηρεσιών της εταιρείας να δηλώνει: «Οποιαδήποτε επιπρόσθετη καθυστέρηση στην λήψη αποφάσεων περί Brexit αυτό το διάστημα, κουβαλά τεράστια ρίσκα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και στις θέσεις εργασίας τους καθώς οι πλείστες βασίζονται σε πενταετές πλάνα και κύκλους παραγωγών.»

 

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.