Παρουσιάζεται αυτές τις μέρες και επίσημα στον ειδικό Τύπου η τέταρτη γενιά της BMW X5. Ένα μοντέλο που εντυπωσιάζει με τις πολυάριθμες καινοτομίες της και αντιπροσωπεύει την πιο ακαταμάχητη εκδοχή της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV): συνδυάζοντας τόλμη και ικανότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου με ταλέντο για δυναμική οδηγική απόλαυση.
Η νέα BMW X5 ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία του ιδρυτή της κατηγορίας Sports Activity Vehicle, ενός μοντέλου που μέχρι τώρα έχει πουλήσει πάνω από 2,2 εκατομμύρια μονάδες ενώ ήταν και το πρώτο Χ μοντέλο της μάρκας. Διαθέτει ‘καθαρή’ σχεδίαση, υψηλά επίπεδα άνεσης, σπορ χαρακτήρα, αναμφισβήτητο κύρος και ασφαλώς καινοτόμο εξοπλισμό, με την παραγωγή της να ξεκινά στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg (ΗΠΑ) ενώ το επίσημο της λανσάρισμα στις αγορές θα γίνει το Νοέμβριο αυτού του χρόνου.
Είναι αισθητά μεγαλύτερη από την προκάτοχό της κατά 36 mm σε μήκος (4.922 mm), κατά 66 mm σε πλάτος (2.004 mm) και κατά 19 mm σε ύψος (1.745 mm) ενώ το μεταξόνιο φθάνει τώρα τα 2.975 μέτρα (μακρύτερο κατά 42 mm). Το εσωτερικό αποπνέει φινέτσα και σύγχρονη αύρα χάρη στα προηγμένα υλικά, την αρμονική σχεδίαση και την καινοτόμο φιλοσοφία ελέγχου ενώ προσφέρει και μια διακριτική εξατομίκευση με τις σειρές BMW xLine και M Sport, και αποκλειστικά χαρακτηριστικά από την BMW Individual.

Με την παρουσίαση της, η νέα BMW X5 διαθέτει τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: Ένας νέος V8 βενζινοκινητήρας απόδοσης 462 ίππων για την Χ5 xDrive50i που όμως δεν θα διατίθεται στην Ευρώπη ενώ στη συνέχεια θα υπάρχει ο εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας με 340 ίππους στην BMW X5 xDrive40i. Μαζί και δύο εξακύλινδροι εν σειρά κινητήρες diesel με 400 και 265 ίππους για τις εκδόσεις X5 M50d και X5 xDrive30d. Όλες οι κινητήριες μονάδες διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία μετεπεξεργασίας καυσαερίων, που περιλαμβάνει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης ή καταλύτη SCR, και πληρούν τις προδιαγραφές EU6d-TEMP. Το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic τοποθετείται στάνταρ.

Το σύστημα BMW xDrive intelligent all-wheel drive διαθέτει ένα νέο, πιο αποδοτικό σύστημα ελέγχου και αυξημένο ποσοστό κατανομής ισχύος στους πίσω τροχούς, στάνταρ. Το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα προσφέρει αισθητά αυξημένη ευελιξία, ελκτική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια στην επιτάχυνση κατά την έξοδο από τις στροφές και σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Το πρώτο μοντέλο BMW X με προαιρετικό πακέτο Off-Road. Αερανάρτηση και στους δύο άξονες, προστατευτική ποδιά μπροστά και πίσω, και ειδικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και το Control Display. Επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης (modes) μέσω κουμπιού. Το ύψος της ανάρτησης και η απόκριση των BMW xDrive, DSC, του κιβωτίου και του γκαζιού ρυθμίζονται ανάλογα ώστε να παρέχουν βέλτιστο σετάρισμα για οδήγηση στην άμμο, το χώμα, τις πέτρες ή το χιόνι.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.