ΑΠΟΣΤΟΛΗ: PORSCHE TAYCAN

Το μέλλον είναι εδώ:

Όταν με ενημέρωσαν ότι θα πάω στην Πράγα για την πρώτη επίσημη παρουσίαση της Porsche Taycan, δεν θα σας το κρύψω, οι προσδοκίες μου ήταν στα ύψη. Ο λόγος; Ήξερα ότι θα δω γνωρίσω το… μέλλον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με πρωταγωνιστή τη Taycan.

Με το που φτάσαμε στη Τσεχική πρωτεύουσα μας περίμενε ένα λεωφορείο του 1950 με ταλαντούχους τραγουδιστές και ταχυδακτυλουργούς για να μας μεταφέρει στη “μυστική τοποθεσία» – όπως μας είπαν – όπου θα γινόταν η παρουσίαση της Taycan. Μετά από 30 λεπτά διαδρομής φτάσαμε επιτέλους στην μυστική τοποθεσία που ήταν ένα παλιό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας… στη μέση του πουθενά. Η Porsche μετέτρεψε το παλιό εργοστάσιο, σε σκηνικό που θα δεις μόνο σε Disneyland. Ηθοποιοί, τραγουδιστές, χορευτές, ζογκλέρ, ακροβάτες και ζώα (ναι, ζώα όπως άλογα, κουκουβάγιες κλπ) συνέθεταν το όλο σκηνικό. Φυσικά, το κερασάκι στην τούρτα ήταν σίγουρα η Taycan που κυριολεκτικά έπεσε από τον ουρανό!. Δεν ήταν μια απλή παρουσίαση αυτοκινήτου, αλλά μια επίδειξη δύναμης και ευφυΐας από το γερμανικό εργοστάσιο.

Την επόμενη μέρα μας μετάφεραν στο Τεχνολογικό Κέντρο της Porsche για να παρακολουθήσουμε σεμινάριο για την E-Performance και για την Taycan ενώ είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την Panamera 4 E-Hybrid στα βουνά της Πράγας.

 

Η Taycan είναι το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Porsche, ένα τετράθυρο σπορ saloon, που προσφέρει yψηλή απόδοση και συνδεσιμότητα για καθημερινή χρήση. Ταυτόχρονα, οι ιδιαίτερα προηγμένες μέθοδοι παραγωγής και τα χαρακτηριστικά του Taycan καθορίζουν νέα πρότυπα στους τομείς της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης.
Τα μοντέλα στη γκάμα της Taycan είναι τα Turbo S, Turbo και 4S. Βρίσκονται στην αιχμή της Porsche E-Performance και είναι από τα πιο ισχυρά μοντέλα παραγωγής που διαθέτει ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων στην γκάμα των προϊόντων του.

Η πρωτοποριακή έκδοση Taycan Turbo S μπορεί να παράγει μέγιστη ισχύ έως και 560 kW (750 ίππους) σε συνδυασμό με το Launch Control ενώ το Taycan Turbo έως και 500 kW (780 PS). Η τελευταία προσθήκη, η Taycan 4S διαθέτει μπαταρία με μικτή χωρητικότητα 79,2 kWh, προσφέρεται σαν βασικός εξοπλισμός, ενώ η προαιρετική μπαταρία Performance Battle Plus (μικτή χωρητικότητα 93,4 kWh). Και οι δύο παραλλαγές του Taycan 4S επιταχύνει στα 100 km/h σε 4,0 δευτερόλεπτα. Το Taycan Turbo S επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km / h σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ το Taycan Turbo ολοκληρώνει αυτό το σπριντ σε 3,2 δευτερόλεπτα.

Το κιβώτιο δυο ταχυτήτων στον πίσω άξονα αποτελεί μια καινοτομία της Porsche. Η πρώτη σχέση δίδεται στον οδηγό για επιτάχυνση ενώ η δεύτερη χρησιμοποιείται σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλες αποστάσεις για διαφύλαξη ενέργειας. Οι διαφορετικές επιλογές οδήγησης ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία της Porsche με τα «Range», «Normal», «Sport» και «Sport Plus». Ταυτόχρονα ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το «Individual» δικά του μέτρα.

Ο εσωτερικός χώρος αποτελεί την αρχή μιας καινούργιας εποχής καθαρής δομή και εντελώς καινούργιας αρχιτεκτονικής. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια οθόνη 10.9 ιντσών, με τα προγράμματα να έχουν ανασχεδιαστεί ειδικά για την Taycan. Με την Taycan, η Porsche προσφέρει ένα εσωτερικό χώρο χωρίς οποιαδήποτε χρήση δέρματος για πρώτη φορά. Οι εσωτερικοί χώροι διαθέτουν καινοτόμα ανακυκλωμένα υλικά που υπογραμμίζουν την βιωσιμότητα του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου. Όσον αφορά τους χώρους αποσκευών, η Taycan διαθέτει μπροστά 81 λίτρα και 366 λίτρα.

Σημαντικό είναι και το ότι οι άνθρωποι της Porsche μας ανέφεραν ότι θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα της ίδιας φιλοσοφίας όπως το Taycan Cross Turismo περί τα τέλη του 2020.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πριν την επίσημη παρουσίασή της η Taycan κατάφερε να πετύχει ρεκόρ γύρου για τα τετράθυρα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη φημισμένη και καθόλα απαιτητική πίστα του Nurburgring. Τώρα το νέο ρεκόρ για τα τετράθυρα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Nürburgring, με χρόνο 7 λεπτά και 42 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος αυτός είναι μόνο τέσσερα δευτερόλεπτα πιο αργός από αυτόν της Panamera Turbo, η οποία έκανε έναν γύρο στην «Πράσινη Κόλαση» με χρόνο 7:38 τον Ιούνιο του 2016.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.