ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Toyota KENSHIKI Forum 2020

toyota apostoli

Η Toyota ανοίγει τα χαρτιά της για το μέλλον της αυτοκίνησης

Η Toyota διοργάνωσε για πρώτη φορά το «KENSHIKI Forum 2020». Πρόκειται για μια εκδήλωση όπου το Ιαπωνικό εργοστάσιο έκανε αρκετές αποκαλύψεις, όχι μόνο για τα μοντέλα που θα παρουσιάσει την επόμενη… εικοσαετία αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την κινητικότητα του μέλλοντος. Το συνέδριο έγινε στην πόλη του Άμστερνταμ και εκεί βρεθήκαμε και εμείς όπου παρακολουθήσαμε από κοντά και τα τέσσερα διαφορετικά workshops για: Toyota, Lexus, Gazoo Racing και ΚΙΝΤΟ (υπηρεσίες μετακίνησης). Προτού όμως ξεκινήσει η ξεχωριστή παρουσίαση το λόγο πήρε ο Dr. Johan van Zyl, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Europe αποκαλύπτοντας ότι μέχρι το 2025 η Toyota θα έχει στη γκάμα της περισσότερα από 40 υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα ενώ τουλάχιστον τα 10 από αυτά, να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

toyota apostoliTOYOTA:

Το νέο Yaris ήταν το πιο σημαντικό έκθεμα στο workshop της Toyota. Ένα μοντέλο που αναμένεται φέτος και στην Κύπρο και θα είναι εφοδιασμένο με ένα καινούριο 3κύλινδρο υβριδικό κινητήρα1,5 λίτρων που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο 4κύλινδρο. Κινητήρας που αποδίδει 116 ίππους, είναι πιο οικονομικός και εκπέμπει κατά 20% λιγότερο CO2 στην ατμόσφαιρα. Με τη νέα γενιά Yaris η Toyota πιστεύει ότι οι πωλήσεις της υβριδικής του έκδοσης θα ανέβουν στο 80% από το 60% που βρίσκεται σήμερα.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, πάνω στην ίδια πλατφόρμα θα παρουσιαστεί και ένα νέο Compact SUV το οποίο τοποθετείται στη γκάμα κάτω από το C-HR. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για περισσότερα αφού μόνο ένα σχεδιαστικό δόθηκε στη δημοσιότητα. Σε περίοπτη θέση και το νέο Mirai που, όπως και το προηγούμενο, χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Μοντέλο που κρατά ζωντανή την προοπτική της χρήσης του υδρογόνου σαν καύσιμο για το μέλλον. Σαφώς εξελιγμένη η δεύτερη του γενιά με πιο σημαντικό την αυτονομία του που φθάνει τώρα τα 500 χιλιόμετρα και τον ανεφοδιασμό του που διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά! 

LEXUS:

Το πρωτότυπο LF-30 εντυπωσίασε τους πάντες στο workshop της Lexus. Έκανε την πρώτη του παρουσία στην Ευρώπη το Forum της εταιρείας και η… «επιστημονική φαντασία» δεν είναι μακριά! Διαθέτει σωρεία τεχνολογιών του μέλλοντος και ένα άκρως φουτουριστικό σχεδιασμό με πολλές πρωτοποριακές λύσεις για τη μετακίνηση του αύριο.

Η ισχύς προέρχεται από τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, προσφέροντας ισχύ536 ίππων, με επιτάχυνση μέχρι τα 100 από στάση σε 3.8 δευτερόλεπτα και μια τελική ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα. Αυτοί οι αριθμοί ισχύουν σήμερα. Θα δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον! Επίσης οι κινητήρες υποστηρίζονται από κάτι που ονομάζεται «Advanced Posture Control», το οποίο λέει η Lexus «ρυθμίζει την ισχύ του κινητήρα από τους ηλεκτροκινητήρες υψηλής ροπής σύμφωνα με τις ανθρώπινες ευαισθησίες. Λέει ότι το LF-30 μπορεί να στέλνει δύναμη στους πίσω, εμπρός ή και στου τέσσερεις τροχούς, ανάλογα όπως θέλει ο οδηγός.

Μερικά από τα υπόλοιπα του χαρακτηριστικά είναι και το ότι το τιμόνι είναι ηλεκτρικό, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει απτή σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών ελαστικών. Όχι ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το τιμόνι επειδή το LF-30 είναι αυτόνομο. Η φόρτιση είναι ασύρματη σε ταχύτητες μέχρι 150kW, και η μπαταρία είναι 110kWh και χαρίζει εμβέλεια 500 χιλιομέτρων. Μέσα σε αυτό θα βρείτε οθόνες,  φωνητικό έλεγχο και AR, καθίσματα που διαμορφώνονται ανάλογα με τους επιβάτες τους, στερεοφωνικό σύστημα Mark Levinson και πολλά άλλα. 

KINTO:

Το τελευταίο workshop άκουγε στο όνομα ΚΙΝΤΟ. Τι είναι αυτό; Είναι η ονομασία που έδωσε η Toyota στην πρόθεση της να περάσει δυναμικά στο χώρο της παροχής υπηρεσιών μετακίνησης αλλά και του car sharing. Ένα μεγαλεπήβολο που – σύμφωνα με την εταιρεία θα την οδηγήσουν στη μετεξέλιξη της από κατασκευαστή αυτοκινήτων σε εταιρία κινητικότητας. Και δεν είναι Ιαπωνικά τερτίπια…! Η Toyota προβλέπει ότι στο μέλλον οι μετακινήσεις θα είναι περισσότερο θέμα υπηρεσίας και λιγότερο ιδιοκτησίας οχήματος! Όλες αυτές οι υπηρεσίες θα βρίσκονται κάτω από την ονομασία Kinto ενώ θα δημιουργηθεί και μια συνδρομητική πλατφόρμα που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες της σύγχρονης μετακίνησης. Το όνομα Kinto προέρχεται από μια δημοφιλή σειρά κινουμένων σχεδίων στην Ιαπωνία. Kinto ονομάζεται ένα σύννεφο με το οποίο οι χαρακτήρες της σειράς μετακινούνται και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ο παραλληλισμός αυτός και στα διαφημιστικά spots της νέας αυτής υπηρεσίας.

TOYOTA GAZOO RACING:

Παρών και για την Gazoo Racing. Ένα τμήμα της Toyota που ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τον ίδιο τον Akio Toyoda! Την προσοχή τράβηξε φυσικά το GR Yaris. Μια έκδοση που εξελίχθηκε από κοινού μεταξύ της Toyota Gazoo Racing και της Tommi Makinen Racing. Όπως είναι γνωστό οι δύο εταιρείες φέρουν την ευθύνη για την εμπλοκή της εταιρείας στο WRC, και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία. Το ιδιαίτερο Yaris της Gazoo Racing αποτελεί και τη βάση για το επόμενο Yaris WRC ενώ όπως μας είπε και η υπεύθυνη της ομάδας θα εξελιχθεί και θα ομολογκαριστεί και για τοπικούς αγώνες ράλι. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας καινούριος 1.600άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας απόδοσης 261 ίππων και 360 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα για τη μετάδοση της κίνησης.

Στον ίδιο χώρο και η νέα GR Supra που δέχθηκε τις απαραίτητες πινελιές από την Gazoo Racing. Με το νέο δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων η ισχύς του φτάνει τους 258 ίππους και τα 40,8 kgm ροπής. Τα εκατό χιλιόμετρα από στάση φθάνουν σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του είναι τα 250 χλμ./ώρα.

Με στυλιστικές πινελιές είδαμε και το GR Corolla προσφέροντας του ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό.