PSA – Fiat Chrysler:

carlos_tavaresΟ όμιλος PSA και η Fiat Chrysler Automobiles συμφώνησαν σήμερα να προχωρήσουν σε συμμαχία, συγκεντρώνοντας και εξοικονομώντας πόρους για να αντιμετωπίσουν τη νέα εποχή των κανόνων εκπομπών ρύπων, της αυτόνομης οδήγησης και της ηλεκτροκίνησης.

Τα Διοικητικά Συμβούλια της FCA (Fiat-Alfa Romeo-Jeep-Chrysler) και της PSA (Peugeot-Citroen-Opel-DS) δήλωσαν ότι θα εργαστούν για μια δεσμευτική συμφωνία τις προσεχείς εβδομάδες και θα προχωρήσουν σε κοινή δήλωση. Η συμφωνία θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με συνολική αγοραία αξία περίπου 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με βάση τις τρέχουσες τιμές. Οι μέτοχοι της κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% της συνδυασμένης οντότητας. Οι επενδυτές στην FCA (Fiat Chrysler) θα λάβουν μέρισμα ύψους 5,5 δισ. Ευρώ (6,1 δισ. Δολάρια), ενώ η γαλλική PSA σχεδιάζει να διανείμει το 46% της εταιρείας Faurecia.

Μια συγχώνευση της FCA και της PSA θα δημιουργήσει σοβαρό ανταγωνισμό προς τον μεγάλο όμιλο Volkswagen.

Η εξοικονόμηση κόστους από τη συμφωνία, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων, μπορεί να φθάσει τα 3,7 δισ. Ευρώ. Μια συγχώνευση της FCA και της PSA θα δημιουργήσει σοβαρό ανταγωνισμό προς τον μεγάλο όμιλο Volkswagen. Η σύμπραξη θα φέρει σε επαφή τον κληρονόμο των δισεκατομμυριούχων Agnelli στην Ιταλία και την οικογένεια Peugeot της Γαλλίας. Το διοικητικό συμβούλιο των 11 μελών του νέου ομίλου θα περιλαμβάνει πέντε μέλη από την PSA και πέντε από τη Fiat Chrysler. Ο CEO της PSA, Carlos Tavares, θα είναι διευθύνων σύμβουλος και θα είναι στο διοικητικό συμβούλιο, ενώ ο πρόεδρος της FCA John Elkann θα παραμείνει σε αυτό το ρόλο. Δεν είναι σαφές τι θα ρόλο διαδραματίσει ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Mike Manley.

Η ανακοίνωση έρχεται αρκετούς μήνες μετά που η Fiat Chrysler και η PSA εξέτασαν μια συνεργασία για την συγκέντρωση επενδύσεων για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fiat και της Renault τον Ιούνιο. «Η Fiat Chrysler «περνάει δύσκολα χρόνια, και φαίνεται ότι χειροτερεύει όσο περνά ο καιρός», δήλωσε ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics στο Τορίνο, και συνέχισε. «Τόσο η PSA όσο και η Fiat Chrysler υστερούν στις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και δεν έχουν ισχυρή παρουσία στην Κίνα, αλλά ένας συνδυασμός θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αναπτυχθούν στην κερδοφόρα αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Η Fiat Chrysler υποφέρει στην Ευρώπη με την γήρανση της γκάμας της Jeep και την έλλειψη SUV κάτω από το εμπορικό σήμα Fiat, επεσήμανε ο Munoz.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση να συγχωνευτούν για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη δαπανηρή πλέον έρευνα και εξέλιξη, την παγκόσμια επιβράδυνση και τη δαπανηρή στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης και το πρόσθετο βάρος στην Ευρώπη και τους νέους κανόνες σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Η γαλλική κυβέρνηση είναι πιθανό να διαδραματίσει βασικό ρόλο, καθώς η Γαλλία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της PSA, που περιλαμβάνει επίσης τις Opel (και Vauxhall). Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών δήλωσε πως θα στηρίξει την συμφωνία, προειδοποιώντας παράλληλα ότι θα εξετάσει λεπτομερώς τις επιπτώσεις και τη δομή διακυβέρνησης της νέας εταιρείας, καθώς και τη δέσμευσή της να δημιουργήσει ένα ευρωπαϊκό κατασκευαστή μπαταριών.

«Η επιχείρηση ανταποκρίνεται σε μια ανάγκη στην αυτοκινητοβιομηχανία για την ενοποίηση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire.

 

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.