H Toyota είχε σύστημα infotainment από το… 1973

Toyota

Toyota infotainmentΠολλές φορές, η φράση «ήταν μπροστά για την εποχή του» μπορεί να φαίνεται λίγο υπερβολική, ωστόσο, για το σύστημα MAC (Multifunctional Automobile Communication―System) της Toyota, η φράση αυτή ταιριάζει γάντι.
Το φουτουριστικό σύστημα «MAC» είχε σχεδιαστεί για να απλοποιεί την οδήγηση, να προωθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας, να επιλύει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, να προσθέτει στην ευκολία οδήγησης και να παρέχει στους οδηγούς μια ολοκληρωμένη ικανότητα επικοινωνίας! Χαρακτηριστικά των συστημάτων infotainment που βρίσκει κάποιος σε αυτοκίνητα της σημερινής εποχής, αλλά πριν από 50 χρόνια!

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της TOYOTA

Δημιουργήθηκε μετά από 5 χρόνια εντατικής έρευνας και στόχευε να ολοκληρωθεί εγκαίρως για την επίλυση των επιδεινούμενων προβλημάτων οδήγησης και κυκλοφορίας στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Για να επιλύσει το εξελισσόμενο κενό επικοινωνίας, η Ιαπωνία και άλλα προηγμένα έθνη ανέθεσαν στους επιστήμονες το καθήκον να επινοήσουν μεθόδους που θα επέτρεπαν μεγαλύτερη εφαρμογή της τεχνολογίας στο πρόβλημα της κυκλοφορίας.

Toyota infotainmentΤο ολοκληρωμένο σύστημα MAC απαρτιζόταν από 4 βασικά υποσυστήματα: ένα τηλέφωνο αυτοκινήτου, μια ηλεκτρονική μονάδα πληροφόρησης για διασταύρωσης, μια μονάδα συσσώρευσης πληροφοριών λειτουργίας και μια μονάδα για πληροφόρηση έκτακτης ανάγκης. Τα μεμονωμένα υποσυστήματα αλληλοσυμπληρώνονται για τη δημιουργία συνεργασίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Το «γκαράζ» των supercars του Lewis Hamilton

Η τηλεφωνική μονάδα του αυτοκινήτου είναι εξοπλισμένη είτε με φορητό δέκτη είτε με ενσωματωμένο μικρόφωνο και μεγάφωνο. Οι κλήσεις μπορούν να γίνουν σε γραφεία, σπίτια, άλλα οχήματα ή αλλού χρησιμοποιώντας ένα σύστημα “κλήσης” με κουμπί. Οι εισερχόμενες κλήσεις μπορούν να προέρχονται οπουδήποτε. Η τηλεφωνική ικανότητα δεν είναι μόνο μια ευκολία, αλλά συνδέεται επίσης με διάφορους τρόπους με τον έλεγχο της κυκλοφορίας και την ασφάλεια. Αντιλαμβάνεστε πως όλο το σύστημα αυτό λειτουργούσε με ασύρματη τηλεφωνία και πως η ανταλλαγή πληροφοριών ήταν, τουλάχιστον, κάπως αργή… Φυσικά όλα αυτά ξεχάστηκαν πλέον, λόγω του ότι γεννήθηκε το διαδίκτυο και πλέον η συνδεσιμότητα είναι σε επίπεδα που θα έκαναν τους επιστήμονες της Toyota τότε να τρελαθούν. Ή μήπως οι άνθρωποι αυτοί είδαν μπροστά στο μέλλον, 50 χρόνια πριν από όλους τους υπόλοιπους;

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.