Ford GT Mk II:
Αντιπροσωπεύοντας για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της εταιρείας το επόμενο στάδιο σε ότι αφορά τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, η Ford και η Multimatic αποκαλύπτουν σήμερα στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το Ford GT Mk II, μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.
Με τον γνωστό κινητήρα 3.5L EcoBoost της Ford να αποδίδει 700 ίππους, με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και οδική συμπεριφορά με αγωνιστικά γονίδια, το νέο GT Mk II αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford Performance και της Multimatic, το οποίο έρχεται να αξιοποιήσει όλη την τεχνογνωσία που αποκόμισε η Ford από την επιτυχημένη παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και το Πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar με το αγωνιστικό Ford GT. Παρόλα αυτά, το GT Mk II δεν υπόκειται στους περιορισμούς που διέπουν τις καθαρόαιμες αγωνιστικές προτάσεις που λαμβάνουν μέρος στους παραπάνω θεσμούς.
Με παραγωγή που περιορίζεται σε 45 μονάδες και προτεινόμενη λιανική τιμή 1,2 εκατ. δολάρια, το GT Mk II έρχεται να πλαισιώσει το αγωνιστικό GT που κέρδισε το 2016 των 24ωρο αγώνα στο Le Mans, καθώς και την πολιτική έκδοση του Ford GT.
Το Mk IΙ που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ στο Markham του Ontario, ξεκινά τη ζωή του στο κύριο εργοστάσιο του Ford GT πριν μεταφερθεί στις εξειδικευμένες εγκαταστάσεις της Multimatic Motorsports, όπου “μεταμορφώνεται” σε Ford GT Mk II.
Στο Ford GT Mk II ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση και τις βελτιώσεις στον κινητήρα, με το όχημα να μοιράζεται βασικά στοιχεία της δομής του τόσο με τo GT παραγωγής, όσο και με την αγωνιστική του έκδοση. Πολλά από τα επιμέρους τμήματά του έχουν δοκιμαστεί στην πίστα στους πιο απαιτητικούς αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο.
Η μεγάλη πίσω πτέρυγα δύο στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μεγαλύτερης κάθετης δύναμης ακόμα και σε σχέση με εκείνη του αγωνιστικού Ford GT. Ένα νέο splitter στο εμπρός μέρος και ο διαφορετικός διαχύτης στο πίσω συνδυάζονται με νέα φτερά και σπόιλερ που εξισορροπούν την πρόσθετη αεροδυναμική πίεση που αναπτύσσεται στο πίσω μέρος της κατασκευής.
Με αυτές τις επιθετικές αεροδυναμικές διαφοροποιήσεις, το GT Mk II μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη αυξημένη κατά 400% σε σχέση με εκείνη του Ford GT. Παράλληλα, τα σταθερά αεροδυναμικά του στοιχεία, σε συνδυασμό με την αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση και τα αντίστοιχης φιλοσοφίας ελαστικά Pilot Sport της Michelin, επιτρέπουν στο GT Mk II να αναπτύσσει πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν τα 2g.
Το GT Mk II είναι επίσης ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο. Το σύστημα ‘ride height’ της ανάρτησης και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής έχουν αφαιρεθεί, εξοικονομώντας πάνω από 90 kg βάρους, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ DSSV 5-δρόμων συνεργάζονται με μία χαμηλότερη ανάρτηση σταθερού ύψους με στόχο την επίτευξη κορυφαίων οδικών χαρακτηριστικών.
Το Ford GT Mk II τροφοδοτείται από τον 3.5L EcoBoost κινητήρα που χρησιμοποιούν τόσο η αγωνιστική έκδοση του Ford GT, όσο και η “πολιτική”. Καθώς το Mk II δεν υπόκειται σε κανέναν περιοριστικό κανονισμό, παρόμοιο με εκείνους που επιβάλλουν οι αρχές στις επίσημες αγωνιστικές διοργανώσεις ανά τον κόσμο, ο 3.5L EcoBoost κινητήρας έχει τη δυνατότητα να παράγει επιπλέον 200 ίππους σε σχέση με εκείνον της αγωνιστικής έκδοσης. Ο 3.5L EcoBoost συνδυάζεται με το ίδιο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του Ford GT, το οποίο φέρει ειδικές ρυθμίσεις για χρήση εντός πίστας.