Συμβουλή: Φορτώστε… αλλά με μέτρο!

Φανταστείτε ένα ατύχημα με ταχύτητα  πρόσκρουσης του αυτοκινήτου 50 χλμ./ ώρα  σε σταθερό εμπόδιο. Οι αερόσακοι ανοίγουν ύστερα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και η ζώνες ασφαλείας συγκρατούν το σώμα σταθερό στο κάθισμα.

Οι πιθανότητες να γλιτώσεις από ένα τέτοιο τρακάρισμα μόνο με μερικές μελανιές είναι μεγάλες, αν λογαριάσεις χωρίς τον ξενοδόχο. Γιατί μπορεί μεν το αυτοκίνητο να έχει  ακινητοποιηθεί δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με ένα αντικείμενο που βρίσκεται κάπου μέσα στο αυτοκίνητο και που ταξιδεύει στον αέρα με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Η χρήση ακουστικών κατά την οδήγηση είναι επικίνδυνη

Έτσι και ενώ το βάρος του δεν ξεπερνά τα δύο τρία κιλά, χτυπάει το πίσω μέρος του κεφαλιού με δύναμη ίση με εκείνη 40 κιλών. Οι αποσκευές, που δεν είναι σωστά ασφαλισμένες και τοποθετημένες μέσα στο αυτοκίνητο, μπορούν να μεταβληθούν σε φονικά όπλα και μάλιστα όχι μόνο σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά και κατά τι διάρκεια ενός απότομου φρεναρίσματος. Για παράδειγμα: μια ομπρελά χτυπά με δύναμη μιας σφυριας, όταν συγκρούεται το αυτοκίνητο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα μια βαλίτσα βάρους 5 κιλών φτάνει να ζύγιζει κάτω από τις ίδιες συνθήκες 100 κιλά, με ό, τι συνεπάγεται αυτό για τον οδηγό και τους επιβάτες. Για να αποφύγουμε τέτοιους κινδύνους, πρέπει να προσέχουμε τα εξής:

Συμβουλή: Φορτώστε… αλλά με μέτρο! Overloaded car1} Ασφαλίζουμε όλες τις αποσκευές, αλλά και τα μικρότερα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Η καλύτερη και ασφαλέστερη θέση είναι, βεβαίως ο χώρος αποσκευών.

2} Τα βαριά κομμάτια τοποθετούνται χαμηλά {στο πάτωμα του χώρου αποσκευών} και όσο το δυνατόν καλύτερα στην πλάτη των πίσω καθισμάτων. Δεν επιτρέπεται να εξέχουν σε ύψος από τις πλάτες τον πίσω καθισμάτων, αν όμως παρ, όλα αυτά δεν γίνεται αλλιώς, κλειστέ το κενό με ένα ειδικό διχτάκι συγκράτησης.

3} Αν διαθέτει το αυτοκίνητο ειδικούς κρίκους συγκράτησης στο πόρτ μπάγκαζ, δέστε σφιχτά της αποσκευές με ζώνες. Προσοχή! Δεν θάβουμε το τρίγωνο ασφαλείας και το φαρμακείο κάτω από τις αποσκευές, γιατί πρέπει να είναι άμεσα ευκαιρία.

4} Αν δεν κάθονταν επιβάτες στα πίσω καθίσματα, δένουμε της ζώνες. Έτσι υποστηρίζονται καλυτέρα τα καθίσματα και δεν λυγίζουν τόσο εύκολα κάτω από την πίεση βάρους.

5} Σε κάποια περίπτωση δεν αγνοούμε το ανώτατο μεικτό βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο αναφέρετε στις οδηγίες το κατασκευαστή, ενώ φροντίζουμε να κατανέμουμε το βάρος όσο γίνεται ομοιόμορφα. Δεν ξεχνούμε επίσης ότι αλλιώς αντιδρά ένα φορτωμένο αυτοκίνητο και αλλιώς ένα άδειο όπως επίσης ότι απαιτείται μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος.

6} Και για τη φόρτωση της οροφής προβλέπεται συγκεκριμένο όριο βάρους. Οι αποσκευές και τα άλλα αντικείμενα που θα πάρουν θέση στη σχάρα της οροφής, πρέπει να συγκροτούνται σφιχτά με ζώνες και όχι με σχοινιά, σπάγκους ή ελαστικές ταινίες. Καλό είναι, μάλιστα, να της ελέγχουμε κάθε φορά που κάνουμε διάλυμα.

7) Το αυτοκίνητο που κινείται με πλήρες φορτίο χρειάζεται υψηλότερη πίεση αέρα στα λάστιχα. Η μέτρηση και το γέμισμα γίνεται, όταν το ελαστικό είναι κρύο και σύμφωνα με της συστάσεις του κατασκευαστή.

8) Επειδή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου <κάθεται> από το βάρος ανασηκώνεται το μπροστινό. Γι, αυτό ρυθμίζουμε τη δέσμη των φώτων χαμηλότερα, ώστε να μην θαμπώνουμε τους άλλους οδηγούς τη νύχτα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ: Ελέγξτε τα ελαστικά σας

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.