Στο υδρογόνο ποντάρει η Hyundai

Μπορεί λόγω των πιέσεων που ασκούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και όχι μόνο, πολλές μάρκες αυτοκινήτων δεσμεύονται για ένα «ηλεκτρικό» μέλλον, ωστόσο υπάρχουν και αυτοί που συνεχίζουν να πιστεύουν πως η σωστή βιωσιμότητα δεν θα έρθει από την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων (με την μεγάλη ερώτηση να έχει να κάνει με το πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός, παρά με το πόσο ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα την ατμόσφαιρα) αλλά από τα εναλλακτικά καύσιμα.

hyundai nexo - ctc automotive Cyprus
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η Hyundai που βλέπει το υδρογόνο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια. Και πως το ξέρουμε αυτό; Απλό. Η Κορεάτικη εταιρεία μόλις επένδυσε ένα δισεκατομμύριο δολάρια στην έρευνα της χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο για αυτοκίνητα. Φυσικά, λόγω των νέων μέτρων ακόμη και η Hyundai επενδύει στην παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε δεν μένει μόνο μέχρι εκεί. Τι μας λέει ωστόσο αυτή η τεράστια επένδυση στο υδρογόνο; Θέλει να παράγει αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου η Hyundai;Σεξιστικές στιγμές γυναικών πίσω από το τιμόνι - Andreas K

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν είναι απλή. Ο όμιλος Hyundai είναι αρκετά μεγάλος και έχει αρκετά παρακλάδια, όπως την Hyundai Motor και Kia Motor που παράγουν αυτοκίνητα, αλλά και την Hyundai Rotem που παράγει τρένα. Ταυτόχρονα, η ίδια η Hyundai παράγει και τα ρομπότ που εργάζονται στα εργοστάσια της για να φτιάχνουν αυτοκίνητα, αλλά και τα εξαρτήματα όλων των μηχανημάτων που έχουμε προαναφέρει. Το ένα δις, συγκεκριμένα ωστόσο, θα χρησιμοποιηθεί από την Hyundai Mobis, η οποία παράγει αποκλειστικά εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα όλων των εταιρειών κάτω από την ομπρέλα του ομίλου.

hyundai nexo - ctc automotive Cyprus
Το μεγάλο κονδύλι αρχικά θα επενδυθεί στην ανέγερση δυο νέων εργοστασίων παραγωγής κυψελών καυσίμου στην Κορέα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στα τρία (ήδη παράγει 23.000 κυψέλες καυσίμου τον χρόνο το εργοστάσιο στην Chungju). Συνολικά η Hyundai σκοπεύει να παράγει πέραν των 100.000 κυψελών καυσίμου τον χρόνο, καθιστώντας την ως την μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγή τους στον κόσμο (τουλάχιστον μέχρι να αντιληφθούν και οι υπόλοιποι το τι θα φέρει το αύριο). Στο μέλλον όμως, μπορεί τα πλείστα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα ρύπανσης έρχεται από άλλα οχήματα, και είναι ακριβώς εδώ που ποντάρει η Hyundai. Φορτηγά, πλοία και αεροπλάνα (τα τελευταία δυο είναι από τους μεγαλύτερους υπαίτιους ρύπανσης στον κόσμο) δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά με ηλεκτρικές μπαταρίες λόγω των αποστάσεων που καλύπτουν, έτσι το εναλλακτικό καύσιμο ενδέχεται να είναι η σωστή λύση.

Μαζί με την επένδυση, η Hyundai δεσμεύτηκε επίσης να κάνει το υδρογόνο πιο δημοφιλές μέχρι το 2040, ενώ ήδη παράγει το Hyundai Nexo το οποίο συνδυάζει ηλεκτρισμό και υδρογόνο. Βάσει του πλάνου, οι Κορεάτικη εταιρεία στοχεύει να μετατρέψει ολόκληρη την γκάμα αυτοκινήτων της μέχρι το 2028 σε αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου καυσίμου, και θα είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που το κάνει, αν τα καταφέρει.
Μπορεί εταιρείες όπως οι Toyota, BMW και Mercedes να μελετούν επίσης την λύση του υδρογόνου,  αλλά οι Κορεάτες είναι ήδη αρκετά βήματα μπροστά.

TOP 10: Τα 10 φθηνότερα SUV της Κυπριακής αγοράς

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.