SOS: Ασυμμετρία στους ευρωπαϊκούς σταθμούς φόρτισης 

Μέσω μιας νέας έρευνας και ανάλυσης δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει μια εντελώς ανισόρροπη εικόνα όσον αφορά την κατανομή σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης: Ολλανδία (66.665), Γαλλία (45.751) και Γερμανία (44.538). Γεωγραφικά μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της ηπείρου.

Ένα μεγάλο παράδειγμα που υπογραμμίζει αυτή την εικόνα είναι η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – η οποία έχει μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Αυτή η ανάπτυξη δύο υποδομών βαδίζει, όπως φαίνεται, στις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των πλουσιότερων κρατών μελών της ΕΕ στη Δυτική Ευρώπη και χωρών με χαμηλότερο ΑΕΠ (Ακάθαρτο Εγχώριο Προϊόν) στην Ανατολική, Κεντρική και Νότια Ευρώπη. Χώρες με μεγάλη μάζα εδάφους αλλά χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πολωνία (0,8% των φορτιστών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να έχουν μείνει πίσω.

Τεράστιο είναι επίσης το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) η οποία βλέπει το μερίδιο των φορτιστών να μειώνεται όσο προχωρά η χρονιά. Αυτή η ανάπτυξη της ΕΕ τόσο της υποδομής φόρτισης όσο και των σταθμών ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος ήταν εμφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της το 2018 η οποία προειδοποιεί πως χωρίς αποφασιστική δράση τώρα, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια.

Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων μέσα στον Ιούλιο φέτος, η ACEA φαίνεται να ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.

«Όποιος θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή κυψέλη καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, συμπληρώνοντας «Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πραγματική πράσινη κινητικότητα». Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων σε -50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη! Με λιγότερους από 225.000 διαθέσιμους σταθμούς σήμερα, αυτό μεταφράζεται σε μια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές των ισχύων σταθμών σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.