“H ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία”

Η ΕΕ μπορεί να σχεδιάζει να αντικαταστήσει σταδιακά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά οχήματα, όμως ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, βλέπει φθηνότερους και ταχύτερους τρόπους μείωσης των εκπομπών άνθρακα στην ατμόσφαιρα. «Είναι μια πολιτική επιλογή που εγκυμονεί περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους», δήλωσε ο Tavares, σε συνέντευξή του σε ευρωπαϊκά ΜΜΕ.

carlos_tavaresΑπό τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του ομίλου PSA, ο Tavares έχει προχωρήσει σε ένα σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση με επένδυση 30 δισεκατομμυρίων ευρώ που βοήθησε τις μετοχές της Stellantis να αυξηθούν περισσότερο από 60% τον πρώτο χρόνο τους. «Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία», είπε σε κοινή συνέντευξη στις γαλλικές Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera και El Mundo. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν φθηνότεροι και ταχύτεροι τρόποι για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.Δείτε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κυπριακής αγοράς (Τιμες/Εξοπλισμός) - electric cars cyprus - Σχεδίο Επιχορήγησης για την Αγορά Ηλεκτρικών Οχημάτων

«Με τα σημερινά κόστη της ενέργειας στην Ευρώπη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας και να αρχίσει να εξισώνεται με ένα Mild Hybrid όχημα, το οποίο κοστίζει το μισό από ένα EV (ηλεκτρικό όχημα)» δήλωσε.  Είπε επίσης ότι, η απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην Ευρώπη, σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αρχίσουν γρήγορα να μεταμορφώνουν τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

«Η βαρβαρότητα αυτής της αλλαγής δημιουργεί κοινωνικό κίνδυνο», είπε.

Σε μια λεπτομερή συνέντευξη που έθιξε τις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Όμιλος Stellantis, ο Tavares υπογράμμισε επίσης την υπόσχεσή του να μην κλείσει εργοστάσια στην Ευρώπη. «Γενικά τηρώ τις υποσχέσεις που δίνω, αλλά πρέπει επίσης να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», είπε, αναφέροντας ιδιαίτερα το κόστος παραγωγής στην Ιταλία που ήταν «σημαντικά υψηλότερο, μερικές φορές το διπλάσιο από αυτό σε εργοστάσια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», κυρίως λόγω των «υπερβολικών» τιμών της ενέργειας.

Επιδεικνύοντας τη Ρώμη, όπου η κυβέρνηση εργάζεται για να μειώσει το βιομηχανικό κόστος, είπε: «Χρειάζεται λίγος χρόνος για να εφαρμοστούν τα μέτρα. Θα το συζητήσουμε ξανά στα τέλη του 2022». Ο Όμιλος Stellantis ετοιμάζεται ήδη να ανακοινώσει το νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο του την 1η Μαρτίου φέτος.

oles oi prosfores - όλες οι προσφορές Κυπρος - Cyprus car offers

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK