Πως τα ονόματα της Lancia προέρχονται από το Ελληνικό αλφάβητο

Την ιστορία της ταυτότητας της Lancia μπορεί κανείς να τη δει και μέσω του λογοτύπου της, το οποίο διαχρονικά περιλαμβάνει δύο χαρακτηριστικά στοιχεία: ένα τιμόνι και ένα δόρυ που παρουσιάστηκε το 1907.

Με τα πρώτα σημάδια επιτυχίας, ο Vincenzo Lancia, ήθελε ένα ισχυρό λογότυπο για τις δημιουργίες του, ένα λογότυπο που όλοι θα αναγνώριζαν με την πρώτη ματιά. Το 1911 εμπιστεύθηκε αυτό το έργο στον καλό του φίλο, Κόμη Carlo Biscaretti di Rufia, καλλιτέχνη, διαφημιστή και λάτρη των αυτοκινήτων.

Lancia Kappa 1919Με την παρουσίαση της Flaminia το 1957, εμφανίστηκε και ένα νέο λογότυπο, ενώ όταν το 1969 το Fiat Group ανέλαβε τη Lancia, το λογότυπο αναθεωρήθηκε και πάλι, με την επιστροφή του αρχικού τετράγωνου λογοτύπου του 1907. Το πρώτο μοντέλο που το χρησιμοποίησε ήταν η Beta του 1972.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Πέτρος Σουζτιής: Οδηγούμε το Opel Mokka 1.2 Pure Tech 130

Οι σημαντικές αλλαγές της μάρκας στις αρχές τις τρίτης χιλιετίας. Η εξέλιξη του λογοτύπου της Lancia είναι ενδιαφέρουσα, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η ιστορία των ονομάτων των μοντέλων της, τα οποία εμπνεύστηκαν από την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του αρχαίων πολιτισμών της Ελλάδας και της Ρώμης.

Lancia Gamma_1976-1980Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24 HP, 20/30 HP, 25/35 HP.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Tις έξι πιο «χωρκάτικες» συνήθειες των Κύπριων οδηγών

Όμως το 1919 ήρθε μια έμπνευση που θα άλλαζε την ιστορία της μάρκας. Ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του και ακολουθώντας την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επέλεξε τα γράμματα του Ελληνικού αλφάβητου.

lancia betaΤο πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Μια επαναστατική ιδέα που οδήγησε στη μετονομασία και παλαιότερων μοντέλων και έτσι η 12 HP ονομάστηκε “Alpha”, το μοντέλο του 1909, Beta, του 1910, Gamma, του 1911, Delta, φτάνοντας τελικά μέχρι την Lambda του 1922. Εκείνη την περίοδο, το τελευταίο μοντέλο που χρησιμοποίησε Ελληνικό γράμμα για την ονομασία του ήταν το πρωτότυπο “Dilambda” που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1929.

Lancia ThemaΤη δεκαετία του 1930, ο Vincenzo Lancia, αποφάσισε να αφήσει το Ελληνικό αλφάβητο και να χρησιμοποιήσει ιστορικά τοπωνύμια από την αρχαία Ρώμη. Όμως, όταν το 1969 ο Όμιλος Fiat  απέκτησε τη Lancia, αποφασίστηκε η επιστροφή στο αρχικό λογότυπο, αλλά και η χρησιμοποίηση και πάλι των γραμμάτων από το Ελληνικό αλφάβητο. Το πρώτο αυτοκίνητο της αλλαγής ήταν η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Κύπρος βρίσκεται στον πάτο της Ευρώπης όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση

Η έμπνευση από τους κλασσικούς χρόνους συνεχίστηκε με τις Prisma (1982), τη Thema (1984) και τις Thesis και Phedra (2002) και βέβαια το Υ, το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις, 4 γενιές και 35 χρόνια ιστορίας.

lancia deltaΚαι η ιστορία συνεχίζεται…

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.