Ο Μίλτος Σουτζιής με τρεις θρύλους της αιώνιας Mazda!

Βρέθηκα στο Μόναχο για τα 100χρονα του Ιαπωνικού θρύλου, δεν θα σας κρύψω ότι ήμουν πολύ ενθουσιασμένος και ανυπομονούσα για το συγκεκριμένο ταξίδι. Ο λόγος; θα οδηγούσαμε μερικά από τα αυτοκίνητα θρύλους που σημάδεψαν την ιστορία της Mazda.

Mazda RX-7 Turbo Convertible 1991Και κάπως έτσι, οι αφίσες στον τοίχο του δωματίου μου την δεκαετία του 90 πήραν σάρκα και οστά. Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο, εκεί με περίμενε ένα MX-5 RF, η τέταρτη γενιά του θρυλικού roadster της Mazda. Ένα μοντέλο, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Κάτω από το καπό βρισκόταν ο περίφημος κινητήρας Skyactive-G 2.0l με 181 ίππους στις 7000σάλ. Με απλά λόγια, 90’s αίσθηση με τεχνολογία του 21ου αιώνα. Μετά από 2 ώρες οδήγημα, έφτασα στο ξενοδοχείο όπου εκεί με περίμεναν οι θρύλοι της Ιαπωνικής φίρμας. Και τα τρία «παιδιά» της Mazda ήταν εφοδιασμένα με το γνωστό ρότορα, δείχνοντας έτσι το δρόμο στα υπόλοιπα αυτοκίνητα των κατηγοριών τους.

Mazda 929 Coupé

Mazda 929 CoupéΗ ναυαρχίδα της Mazda στην Ευρώπη ήταν το Mazda 929 Coupé. Εμπνευσμένο από τον Ιταλικό σχεδιασμό και σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Bertone, το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Κάτω από το μακρύ του κάλυμμα χτυπούσε ένας 1.8 λίτρων τετρακύλινδρος κινητήρας, ενώ σε κάποιες αγορές ο κόσμος μπορούσε να επιλέξει το 929 με κινητήρα rotary. Ένας άψογος συνδυασμός επιδόσεων αλλά και άνεσης για την εποχή του που δύσκολα συναντούμε σε Ιάπωνα κατασκευαστή.

Μια λέξη – Ιστορία

Mazda RX-7 FC Turbo Convertible 1991

Mazda RX-7 1994Ο συνδυασμός ενός δυνατού κινητήρα με avant-garde σχεδιασμό, κάνει το RX-7 πρώτης γενιάς να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα στον δρόμο, ως το πιο πετυχημένο rotary αυτοκίνητο. Η δεύτερη γενιά, το 1985, με τον κινητήρα rotary 13Β, και με επιλογή twin-turbo. Η Mazda ταρακούνησε και άλλο τα νερά όταν πρόσφερε το μοντέλο αυτό και σε έκδοση καμπριολέ, που ήταν και το πρώτο rotary καμπριολέ στην ιστορία των αυτοκινήτων. Με ηλεκτρικά αναδιπλωμένη οροφή, η επιτυχία του ήταν άμεση, ενώ ο οδηγός είχε την επιλογή να κλείσει την οροφή για τον χειμώνα με ειδικό τμήμα, μετατρέποντας το σε fastback.

Μια λέξη – Απόλαυση

Mazda RX-7 FD 1994

Mazda RX-7 Turbo Convertible 1991Το 1991 η Mazda κέρδισε των σκληρό και θρυλικό αγώνα 24ων ωρών του Le Mans με το τερατώδες 787Β, και μετά από την κατάκτηση της πίστας από τους κινητήρες rotary έπρεπε να γίνει το ίδιο και στον δρόμο. Αυτή την επιτυχία την έφερε η τελευταία γενιά του RX-7, με χαμηλότερο βάρος (1.240 κιλά), πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό και περισσότερη δύναμη, με τον κινητήρα του να παράγει 280 ίππους. Λόγω του ότι μέρος του πλαισίου ήταν φτιαγμένο από κράματα αλουμινίου, το αυτοκίνητο ήταν ευέλικτο και σβέλτο, οπόταν δίκαια παραμένει ως ένα από τα πιο θρυλικά αυτοκίνητα της δεκαετίας εκείνης.

Μια λέξη – Σεβασμός

Του Μίλτου Σουτζιή

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.